Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Boefke
We hebben hier al een tijdje last van vlooien en 3 weken geleden heb ik de dieren frontline gegeven. Aapie, onze gecastreerde kater, leek daar een paar dagen wat slomig van te zijn. Hij at wel goed, maar zat er btje zielig bij. Inmiddels zit hij onder de korsten van de jeuk. Ik herken dit van Boef toen hij ooit stronghold kreeg en zijn hele lichaam kapot beet, en ik denk dus eerder aan een reactie op de frontline dan een vlooienallergie. Maar zeker weet ik het niet. Boef en Meissie hebben nergens last van.
Iig ben ik vandaag begonnen met groene leem bij alle dieren. Boef en Meissie krijgen dan over 2 weken advantage (de vlooien hier lijken voor een deel resistent tegen frontline). Aapie wil ik even aankijken of het betert. Als blijkt dat dat het geval is dan geef ik hem alleen Program. Betert het niet dan is het misschien toch een vlooienallergie en dan krijgt hij ook advantage.
Maar goed, heel verhaal, iemand nog een suggestie wat ik Aapie extra kan geven om het genezen wat te bevorderen? Hij voelt zich behoorlijk onprettig door al die jeuk en wondjes.
Door Femke
[quote="Boefke"]
We hebben hier al een tijdje last van vlooien en 3 weken geleden heb ik de dieren frontline gegeven. Aapie, onze gecastreerde kater, leek daar een paar dagen wat slomig van te zijn. Hij at wel goed, maar zat er btje zielig bij. Inmiddels zit hij onder de korsten van de jeuk. Ik herken dit van Boef toen hij ooit stronghold kreeg en zijn hele lichaam kapot beet, en ik denk dus eerder aan een reactie op de frontline dan een vlooienallergie. Maar zeker weet ik het niet. Boef en Meissie hebben nergens last van.
Iig ben ik vandaag begonnen met groene leem bij alle dieren. Boef en Meissie krijgen dan over 2 weken advantage (de vlooien hier lijken voor een deel resistent tegen frontline). Aapie wil ik even aankijken of het betert. Als blijkt dat dat het geval is dan geef ik hem alleen Program. Betert het niet dan is het misschien toch een vlooienallergie en dan krijgt hij ook advantage.
Maar goed, heel verhaal, iemand nog een suggestie wat ik Aapie extra kan geven om het genezen wat te bevorderen? Hij voelt zich behoorlijk onprettig door al die jeuk en wondjes.
[/quote]

ik zou denk ik wat Chlorella geven, dat doe ik als de katten wat slomig zijn. Het reinigt en er zitten veel pietamientjes en mineralen in.

Sterkte met Aapie  ;)
Door Boefke
Het gaat weer goed met het manneke :D
De vlooien zijn uitgeroeid, met grof geschut: advantage. En Aapie heeft een chlorella kuurtje gehad. Vannacht heeft hij eieieieindelijk sinds lange tijd weer op bed geslapen. Hij heeft al die tijd heel zielig op een handdoekje in de badkamer gelegen. De enige plek waar hij tot rust kon komen. Hij durfde eigenlijk nergens in huis te komen, keek steeds heel schichtig om zich heen op zoek naar vlooien. De krengen! Maar nu al zijn wondjes nagenoeg geheeld. Alleen zijn buikje is nog wat kaal, maar hij likt niet meer dus dat zal wel snel weer aangroeien. Ik denk achteraf toch een vlooienallergie.
Door Ollie
Ik heb  mijn kat op het moment een kap om..omdat hij zichzelf ook helemaal kapot likt en bijt. Ik kan geen vlo ontdekken. :( Ik heb de plekjes een paar keer ingesmeerd met calendulanzalf. Weer een poosje later heb ik hem gewassen..en nu vind ik dus allemaal schilfers en korstjes...en dat jeukt hem dus ook enorm.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door