Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door catwoman
#558123
Ik moet helaas mededelen dat ook Demi is gestorven :'( waaraan weten we nog niet helemaal, ze was veel te zwak, aan de diarree die niet te stoppen was, en een zwak hartje. Ze bleef maar afvallen ondanks dat ze toch goed at. Ik vind dit vreselijk, Ik zou graag deze fokker aan willen klagen maar de dierenarts zegt dat ze er weinig aan kunnen doen, maar ondertussen hebben mijn kinderen en ik er veel verdriet en kosten aan overgehouden. En die fokster, die doet net of het mijn eigen schuld is omdat toen ik haar bij haar ophaalde nog gezond was (zegt ze) maar volgens mij wist ze allang dat deze kitten ook ziek was, waarom mocht ik haar anders gratis ophalen. Ze zei voor troost om Noa, maar als zij wist dat Noa dood is gegaan aan Fip waarom blijft ze dan maar steeds doorfokken?? Ze heeft nu alweer 2 nesten, mocht er weer een uitzoeken maar ik heb bedankt, heb gezegt dat ik haar niet meer vertrouw :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#558137
O jakkes wat verschrikkelijk en inderdaad voor je kinderen is het helemaal gruwelijk :-\ Ik wilde dat ik iets voor je kon doen ik heb nog 1 kitten maar ja dat is een huis tuin en keuken gebakkie.
Geef de kids een knuf van mij :-*
Door ginny
#558331
wat erg voor jullie, ik weet helaas hoe het voelt als je weer afscheid moet nemen van een dierbaar diertje, hebben jullie haar voor sectie naar utrecht gebracht, dan kan je mischien achterhalen waaraan ze gestorven is, niet dat het jullie verdriet minder maakt.

sommigen fokkers je zou ze GRRRRRR, ook daar weet ik helaas alles van, wij hebben nu ook een conflict met de fokker, het kost je een hoop energie en het maakt het verdriet er niet minder op. wat je wel kan doen, is een brief schrijven of mail naar de vereniging waar ze bij aangesloten is, als zij door fokt terwijl ze een besmettelijke ziekte in huis heeft, kunnen ze haar cattery sluiten voor bepaalde tijd, maar dat is afhankelijk bij welke vereniging ze zit. kan je zien op de stamboom.

heel veel sterkte toegewenst voor jullie en ook vooral voor je kinderen.

groetjes simone
Door Femke
#559214
oh jasses wat een drama :'( :'( :'( :'(

ik zou ook geen kitten meer willen van deze fokster :-X
Door catwoman
#559588
Bedankt voor jullie medeleven :-* en lieve reacties.
Ik ga nu wachten totdat Angel (maincoon) van bijna 6 maanden krols is en dan hoop ik dat Bowie (Kater van bijna 7 maanden) haar gaat dekken, dan kan ik voor mijzelf een kitten houden als alles goed gaat! Maar ja als Bowie binnenkort gaat sproeien in huis dan wil ik hem toch laten castreren dus zal het wel niet gebeuren :-\ Dan moet ik op zoek naar een dekkater maar dat vind ik veel te veel gedoe. In ieder geval heb ik er voorlopig genoeg van, eerst maar kijken of alles goed gaat en er geen virus in huis heerst :-[
Door Tineke *
#559630
Je gaat toch niet vertellen dat je je poes zo jong laat dekken?Dan ben je wel verkeerd bezig hoor.Dat beestje is dan nog volop in de groei.Volgens mij moet een poes toch minstens 18 maanden zijn.Liever nog iets later.

Tineke
Door Borke
#559653
catwoman schreef:Ik ga nu wachten totdat Angel (maincoon) van bijna 6 maanden krols is en dan hoop ik dat Bowie (Kater van bijna 7 maanden) haar gaat dekken, dan kan ik voor mijzelf een kitten houden als alles goed gaat! Maar ja als Bowie binnenkort gaat sproeien in huis dan wil ik hem toch laten castreren dus zal het wel niet gebeuren :-\ Dan moet ik op zoek naar een dekkater maar dat vind ik veel te veel gedoe. In ieder geval heb ik er voorlopig genoeg van, eerst maar kijken of alles goed gaat en er geen virus in huis heerst :-[
Ik vind het ontzettend triest dat je bij zo'n 'foute fokker' terecht gekomen bent en nu al dit verdriet meot meemaken samen met je kids.

Ik raad je aan om nog eens heel goed na te denken of het wel een goed idee is om een nestje te fokken, want ik vraag me af of je voldoende kennis hebt van katten en hun gezondheid. Als je een nestje fokt dan wil je het toch graag goed doen. Dan ga je toch een Maine Coon poes niet te jong laten dekken en al helemaal niet door een ander ras?

Ik weet wel dat er meer mensen op BP zijn die nestjes kittens fokken, maar bijvoorbeeld Sylvia is iemand met veel kennis van zaken en fokervaring.
Waarom koop je niet een ander raskitten bij een goede fokker, of kijk je of Sylvia nog een leuk kitten voor je beschikbaar heeft?

Kittens fokken is echt niet zo eenvoudig als het lijkt, tenminste niet als je het goed wilt doen, in tegenstelling tot de 'fokker' van jullie 2 overleden katten.
Door catwoman
#559690
Oke bedankt voor de informatie, Wanneer kan ik dan het beste Bowie laten castreren?? Moet ik nu dan al oppassen voor Angel of is dat pas als ze echt krols is??
Door Tineke *
#559756
Ik zou even met de da overleggen over de prikpil.
En dan afwachten wat Bowie doet.
Als hij niet gaat sproeien,kan je het mss wel rekken.

Succes Tineke
Door Borke
#559841
catwoman schreef: Oke bedankt voor de informatie, Wanneer kan ik dan het beste Bowie laten castreren?? Moet ik nu dan al oppassen voor Angel of is dat pas als ze echt krols is??
Ik zou Angel geen pil geven, de bijwerkingen kunnen fors zijn en waarom het risico te nemen?

Als Bowie nu 7 maanden is dan kan je hem nu gerust laten castreren en dat kan je ook met Angel doen. Dan hoef je je hier geen zorgen meer over te maken en kan je gewoon lekker genieten van je katten ;D
Door Loeka
#560082
Tineke * schreef: Je gaat toch niet vertellen dat je je poes zo jong laat dekken?Dan ben je wel verkeerd bezig hoor.Dat beestje is dan nog volop in de groei.Volgens mij moet een poes toch minstens 18 maanden zijn.Liever nog iets later.

Tineke
Mijn poes was ook jonger dan 18 maanden, geen 6 maanden overigens! Het was de planning om haar met 15 maanden te laten dekken, maar ja mevrouw werd vanaf 12 maanden om de week krols :o >:( En om haar voor twee maanden op de pil te zetten alleen omdat ik zonodig tot 15 maanden wilde wachten vond ik onzin, zo goed is die rotte pil niet. Uiteindelijk is ze met 15 maanden bevallen van een 6-tal geweldige kittens. Ze deed het supergoed als moeder! 18 maanden vind ik eigenlijk zelfs te oud. :-\
Door Loeka
#560087
@catwoman:

Als ik jou was zou ik me eerst meer gaan verdiepen in het hele fokgebeuren: de gezondheidstesten, genetica, het kiezen van de juiste kater, wat is je fokdoel enz enz.

Het klinkt nu alsof je zo maar wat doet. Een poes, zeker een Maine Coon-poes die zo lang doorgroeien met 6 maanden, laten dekken vind ik veel te jong.

Waarom sluit je je niet aan bij een rasclub of laat je je voorlichten door een BETROUWBARE fokker? Misschien Astrid ofzo? :P ;)
Door Borke
#560442
Loeka schreef: Mijn poes was ook jonger dan 18 maanden, geen 6 maanden overigens!
Bij Maine Coons is 18 maanden een zeer gebruikelijke leeftijd voor een eerste dekking.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, mar ik vind het wel een verschil of zoiets gebeurt door iemand met kenneis van zaken en fokerervaring, of door iemand die onervaren is.

De Rasclub Maine Coon is de plek voor mensen met fokaspiraties. Er is een programma met voorlichtingen voor nieuwe fokkers, waar ik toentertijd nog aan meegewerkt heb toen ik in de Fok & Advies zat van de rasclub.
Er is ook begeleiding voor het hele showgebeuren, want zonder enige ervaring, is showen belangrijk als je met een Maine Coon wilt fokken. Via die showcontacten leer je heel veel over het ras en doe je ook de contacten op voor begeleiding en voor een dekkater.

Als je dat allemaal niet wilt - dan zou ik gewoon alles lekker castreren en een nieuw kitten kopen, dat is beslist goedkoper dan fokken ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door