Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#419603
Queenie is nu opgenomen, ze moet zelfs 2 x per dag "gespoelt" worden. Omdat het vervoer nogal een gestress is is ze voor 3 (lange) dagen bij de da. Vanavond ben ik op ziekenbezoek geweest. Ze fleurde helemaal op. Haar eigen mandje hebben we in haar kooi gezet en... ze heeft van die dieetbrokjes staan. :-X Die eet ze niet natuurlijk, queenie zegt: IK WIL BARF!! :)

Mijn moeder gaat morgenmiddag op bezoek en dan neemt ze vlees voor haar mee. Ze gaat ook op zoek naar Ghee, iemand een id waar je dat kunt kopen? Van Wenne had ik als tip gekregen om ipv bot een calciumsupplement te geven zonder fosfor. En ook de Solidago wordt ingeslagen. Zaterdagochtend wordt haar bloed weer getest, en nu maar duimen dat haar waardes dan flink gedaald zijn :-\
Laatst gewijzigd door Loeka op wo 09 nov 2005, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kefraya
#419608
Loeka schreef: Queenie is nu opgenomen, ze moet zelfs 2 x per dag "gespoelt" worden. Omdat het vervoer nogal een gestress is is ze voor 3 (lange) dagen bij de da. Vanavond ben ik op ziekenbezoek geweest. Ze fleurde helemaal op. Haar eigen mandje hebben we in haar kooi gezet en... ze heeft van die dieetbrokjes staan. Die eet ze niet natuurlijk, queenie zegt: IK WIL BARF!!

Mijn moeder gaat morgenmiddag op bezoek en dan neemt ze vlees voor haar mee. Ze gaat ook op zoek naar Ghee, iemand een id waar je dat kunt kopen? Van Wenne had ik als tip gekregen om ipv bot een calciumsupplement te geven zonder fosfor. En de Solidago wordt ingeslagen. Zaterdagochtend wordt haar bloed weer getest, en nu maar duimen dat haar waardes dan flink gedaald zijn :-\
Wat een akelig nieuws, bah. Hier wordt voor jullie geduimd!
Ghee kun je bij de meeste toko's en anders bij de natuurwinkel krijgen.
Heel veel sterkte en een knuffel voor Queenie.
Door wenne
#419615
Loeka schreef: Van Wenne had ik als tip gekregen om ipv bot een calciumsupplement te geven zonder fosfor. En ook de Solidago wordt ingeslagen. Zaterdagochtend wordt haar bloed weer getest, en nu maar duimen dat haar waardes dan flink gedaald zijn :-\
Is haar fosfor ook al eens getest? Anders kan je die nu wel laten testen, en als die niet te hoog is, dan is het voorlopig niet eens nodig om het bot te vervangen door een calciumsupplement zonder fosfor. Of je kan met een product als ipakitine aan de slag (fosforbinder).

Ik weet niet waar je Ghee kan kopen, heb hier ook naar gezocht hier in België voor ons fretje dat we onlangs toch moeten laten inslapen hebben ( :'(), maar hier was het niet te vinden. Maar in Nederland moet je het zeker kunnen vinden hoor, zal vast wel iemand weten waar. Of zelf maken ;)

Ik duim in elk geval mee dat het spoelen aanslaat!
Door Rosita
#419751
Ghee is toch niets anders dan roomboter waaruit het water en de melkbestanddelen zijn verwijdert door het te verhitten en te filteren? Dat wordt toch gedaan zodat het langer buiten de koeling houdbaar is? Wat zijn eigenlijk de nadelen van het verhitten van boter? Dante is ook nierpatiënt en krijgt af en toe gewoon wat roomboter. Is Ghee soms lekkerder?
Door conleeuw
#419754
Rosita schreef: Ghee is toch niets anders dan roomboter waaruit het water en de melkbestanddelen zijn verwijdert door het te verhitten en te filteren? Dat wordt toch gedaan zodat het langer buiten de koeling houdbaar is? Wat zijn eigenlijk de nadelen van het verhitten van boter? Dante is ook nierpatiënt en krijgt af en toe gewoon wat roomboter. Is Ghee soms lekkerder?
melkbestandelen verwijderen betekent dat lactose intollerante het ook kunnen gebruiken en het is langer houdbaar, dus verzuurt/verrot niet zo snel. Of het lekkerder is dan roomboter, wat mij betreft niet echt, maar als je geen lactose mag is dit een manier om toch boter te gebruiken.
Door Loeka
#419806
Net gebeld met de da. Queenie heeft (dieetbrokken) gegeten en gedronken en is op de bak geweest! Ze is nu 3 keer gespoeld en heeft nog niemand gebeten :D
Ze eet en plast, dus is ze niet (zo erg) misselijk en haar nieren werken nog...

Dat ze zich laat behandelen is bijna een wonder, een jaar geleden was ze nog niet te aaien zonder handschoenen. Zou ze weten dat dit voor haar een kans is om zich beter te gaan voelen, wie zal het weten...
Door conleeuw
#419818
Loeka schreef: Net gebeld met de da. Queenie heeft (dieetbrokken) gegeten en gedronken en is op de bak geweest! Ze is nu 3 keer gespoeld en heeft nog niemand gebeten :D
Ze eet en plast, dus is ze niet (zo erg) misselijk en haar nieren werken nog...

Dat ze zich laat behandelen is bijna een wonder, een jaar geleden was ze nog niet te aaien zonder handschoenen. Zou ze weten dat dit voor haar een kans is om zich beter te gaan voelen, wie zal het weten...
Ik denk dan altijd maar, ze zijn er nog niet aan toe om het op te geven... ;) Gelukkig dat het zo hoopvol is hoor :)
Door Ine
#419826
Jeetje, wat fijn zeg!!
Ik wist trouwens niet, dat dit nierfalen geen pijn doet bij katten. Wat raar eigenlijk, maar voor haar wel heel fijn!
En we blijven duimen ;) :-*
Door Loeka
#420497
Net weer gebeld met de da, maar het gaat minder goed met haar. De nierwaardes weten we nog niet, morgen pas, maar ze is erg van streek en bang. Ze heeft in haar mandje geplast van angst, ze was zelf helemaal nat. :( Het spoelen lukte nog wel zolang ze in haar mandje kon blijven zitten. Nu is haar mand er natuurlijk uit... Gelukkig hoeft ze alleen vanavond nog gespoelt te worden en mag ze morgen eindelijk naar huis. Vanaf 14:30 krijgt ze weer bezoek van ons. Zelf ga ik vanavond nog een paar uur bij haar zitten. Dan moet ze alleen nog de nacht door. Ik hoop dat ik jullie morgen goed nieuws kan melden :-\
Door conleeuw
#420500
ag wat jammer nou, ik hoop maar dat het met haar nierwaardes meevalt, jammer dat ze nu zo bang en van streek is, mischien wordt ze weer rustiger als jij op bezoek ben geweest ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door