Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#419855
Vanmorgen nog even langsgeweest, het pootje ziet er echt vreslijk uit, helemaal verfrommeld en zwart, rondom de middenvoet is de huid zwart en aan het loslaten, de teentjes staan weer krom (wat er nog van over is) :'( :'( :'(
Straks belt de da en dan denk ik dat de amputatie maar zo snel mogelijk moet, het wordt echt niet beter van langer wachten. En dan maar hopen dat ze dat overleeft.
Door Loeka
#419863
Het is een hele zware operatie. Ik heb een poes gehad met kanker waarvan de tumor op haar schouderblad zat. Haar hele voorpoot is geamputeerd. Verbazingwekkend hoe snel ze op 3 poten "uit de voeten" kon. Ik duim dat alles goed gaat!
Door Robian
#419874
Ik lees dit nu pas :-[

Arme Kruimel :'(
Ik denk dat je inderdaad niet aan het amputeren ontkomt.
Laat je even weten hoe het nu verder gaat met Kruimel?
Geef haar maar een heel zacht :-* op haar koppie.

Groetjes,
Sylvia
Door zurca
#419921
Kruimel schreef: Vanmorgen nog even langsgeweest, het pootje ziet er echt vreslijk uit, helemaal verfrommeld en zwart, rondom de middenvoet is de huid zwart en aan het loslaten, de teentjes staan weer krom (wat er nog van over is) :'( :'( :'(
Straks belt de da en dan denk ik dat de amputatie maar zo snel mogelijk moet, het wordt echt niet beter van langer wachten. En dan maar hopen dat ze dat overleeft.
Hoe moeilijk ook, ik denk dat ik dezelfde beslissing zou nemen...Het zal een zware operatie zijn maar eenmaal daar doorheen kan het herstel gelijk gaan beginnen!
En katten en honden kunnen zich zo verbazend goed aanpassen aan een leven met drie poten, dat je het op den duur niet eens meer door hebt ;)
Veel sterkte hoor en nog maar een dikke knuffel voor Kruimel, en eentje voor jezelf :-*
Door conleeuw
#419985
ik denk ook dat je het maar beter nu kan laten doen, ze voelt zich nu ziek en zielig en eet niet, hier wordt ze toch niet beter van. Blijf moeilijk, dat begrijp ik, sterkte ermee.
:-*
Door Ine
#420007
Kruimel schreef: Vanmorgen nog even langsgeweest, het pootje ziet er echt vreslijk uit, helemaal verfrommeld en zwart, rondom de middenvoet is de huid zwart en aan het loslaten, de teentjes staan weer krom (wat er nog van over is) :'( :'( :'(
Straks belt de da en dan denk ik dat de amputatie maar zo snel mogelijk moet, het wordt echt niet beter van langer wachten. En dan maar hopen dat ze dat overleeft.
De amputatie zal even moeilijk zijn misschien, maar een kat kan makkelijk met 3 poten verder. Het enige wat zij iets minder goed kan is springen en klimmen.
Vreemd, dat ze zo lang wachten eigenlijk.
Sterkte voor Kruimel en jou :-* :-*
Door Mevroi Kruim
#420030
Ja, ik heb er idd niet zo'n probleem als het pootje eraf zou moeten, ik weet dat katten zich met drie poten ook prima redden en ze gaat sowieso niet naar buiten (da's nl eng) dus dat moet wel gaan.
DA belde net nog en zei dat hij nog ff wil wachten, sommige delen van het pootje lijken weer iets beter doorbloed te raken en er is nog niks geinfecteerd, dus het lijkt hem een goed idee om te kijken of er meer behouden kan blijven. Morgen weer meer nieuws.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#420300
Arme Kruimel. Die stomme spalken ook altijd.
Ik denk dat ze nog even wachten om te zien wat er nu precies gaat afsterven en wat niet.
Maar waarschijnlijk is het toch beter om vrij hoog te amputeren. Ander gaat ze straks proberen op het pootje te lopen en dan gaat het de hele tijd stuk.

Katten redden zich probleemloos met drie poten. Je merkt er niets van. Het is alleen zonde dat het zo moest lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door