Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#413085
Bedankt voor het duimen :-*
Vanmorgen heb ik haar weer bij de da afgeleverd voor inspectie en nieuwe foto's. En zometeen mag ik bellen voor de uitslag. Ik ben best wel zenuwachtig :-X stel dat het niet goed is :'( :'(
Ze was niet echt best te pas de laatste dagen, ze had last van de poot en het mega-verband, in de bench kon ze zich niet goed omdraaien dan kwam de poot klem te zitten en dan krijste ze van de pijn. En ze at ook slecht :-X ik heb van ellende maar een nood-blik kattenmeuk opengetrokken, van de geur- en smaakstoffen daarin werd ze weer wat vrolijker, en at vervolgens keurig al haar barf op en liet de blikmeuk liggen ;D Slimme kat!
Door Mevroi Kruim
#413161
Nou, ze is weer terug, nogal verfomfaaid en met een nieuwe spalk. Pootje stond weer goed :D maar de botjes gingen nog heel makkelijk weer scheef dus toch nog een week een spalk :-X
Pootje was ook wat koud en er zat een drukplek dus de vorige spalk heeft te strak gezeten. Geen wonder dat ze pijn heeft :-\ Ze heeft pijnstillers gehad en was gelijk veel levendiger.
Ik heb dus besloten dat ze alleen 's nachts en als ik niet thuis ben in de bench gaat. Ze wordt er compleet apathisch van en ze komt ook makkelijk met die houten poot klem te zitten, en dat doet pijn, arm beest. En helemaal stilzitten is vlgs mij ook niet goed, dan eet ze niet en poept ze niet en er moet toch ook bloed door de zielige poot circuleren anders wordt die nooit beter. Dus beweging met mate, en geen gespring.
Door gonny
#413163
Kruimel schreef: Nou, ze is weer terug, nogal verfomfaaid en met een nieuwe spalk. Pootje stond weer goed :D maar de botjes gingen nog heel makkelijk weer scheef dus toch nog een week een spalk :-X
Pootje was ook wat koud en er zat een drukplek dus de vorige spalk heeft te strak gezeten. Geen wonder dat ze pijn heeft :-\ Ze heeft pijnstillers gehad en was gelijk veel levendiger.
Ik heb dus besloten dat ze alleen 's nachts en als ik niet thuis ben in de bench gaat. Ze wordt er compleet apathisch van en ze komt ook makkelijk met die houten poot klem te zitten, en dat doet pijn, arm beest. En helemaal stilzitten is vlgs mij ook niet goed, dan eet ze niet en poept ze niet en er moet toch ook bloed door de zielige poot circuleren anders wordt die nooit beter. Dus beweging met mate, en geen gespring.
ach gossie...te strak gezeten....arm ding!! :'(
nog een weekje volhouden hoor Kruimel!! knuffel!! :-*
Door Mevroi Kruim
#419570
Kruimel zegt bedankt voor alle knufjes, die heeft ze wel nodig.

Het gaat nl helemaal niet goed met het pootje :'(
De kale plek op het pootje was veel erger geworden en er zat een duidelijke necrosepit in. Maar erger nog, twee teentjes zijn zwart, en twee blauw en koud. De huid van de kale plek laat los, die is dus echt afgestorven, en die twee zwarte teentjes ook. Hoe diep de necrose-pit is is niet te zien maar daar zit dus nog meer dood weefsel dat er uit moet. En er is een groot risico op infectie.

De twee zwarte teentjes moeten eraf, maar de da wil nog wachten met amputeren omdat het helemaal niet zeker is dat de rest van het pootje behouden kan blijven. De strakke spalk heeft er geen goed aan gedaan maar het ziet er nu toch naar uit dat door de oorspronkelijke beschadiging bloedvaten en zenuwen geraakt zijn waardoor de doorbloeding sowieso ernstig schade heeft opgelopen. De botjes zitten wel weer goed, maar daar heeft ze nu niks aan.

Ze is dus sinds maandag bij de da, in een hokje, en ze is erg mies en zielig. Eten gaat mondjesmaat, ik breng elke dag een bakje barf voor haar en blijf erbij staan en dan eet ze wel, maar niet van harte. Ze wordt dus echt graatmager nu, en ze was al zo klein en iel.

Tis nu niet meer de vraag of het pootje behouden kan blijven maar of er überhaupt nog iets van over blijft, en als het geinfecteerd raakt is het echt einde verhaal.

Ik kan er haast niet van slapen en lig elke nacht te malen over het zielige kleine ukseltje.
Door Borke
#419602
Ach wat zielig, vervelend dat je haar niet thuis kunt hebben, maar wel lief hoe ze dan eet als jij er bij blijft staan.
Ik zal heel hard voor jullie duimen!
Door Loeka
#419609
Hè jakkie nog een opgenomen zieltje. Ik hoop dat haar poot nog te redden is want het is een hele zware operatie.
Heel veel sterkte en dikke knuffel voor Kruimel!
Door Ine
#419655
Hè, bah, wat naar zeg! :-\
Ik duim, dat ze niet veel meer moeten amputeren en dat ze daarna snel opknapt! Niet aan doemscenario's denken meis! :-*
Knuffels voor jullie beiden! :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door