Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3461270
In welk opzicht te licht? Volgens de statistieken of is hij echt te mager? Wat eet hij nu en is hij gecastreerd?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Elmo2023
#3461286
Hallo,
Hij is veertien maanden en weegt 6,4 kilo. Hij krijgt purina one, antihaarbal en ruien. En 2 zakjes whiskas natvoer. Brokken zijn altijd helemaal op. Dus weet het.niet meer
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3461287
Dan zal hij gewoon meer eten nodig hebben he. Als hij het allemaal opeet en te licht blijft. Gewoon meer geven.
Tot hij wel mooi op gewicht blijft.


Je bent hier wel op een rauw-voer-forum. Dus wij voeren hier rauw vlees aan onze katten en honden..
Daarover kunnen we je informeren en verder helpen, over blok en blik echter niet. ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3461290
Niet voor een Maine coon kater. Die worden geregeld 10kg zonder te dik te zijn.
En op 14 maand komt er toch ook niet, zoveel meer bij tov volwassen gewicht? Iets ja, maar toch geen kilo's?
Door hannabelgje
#3461295
Ik vrees toch wel dat de meeste gewoon simpelweg te dik zijn. Net als britten. Nee dat hoort niet zo, is gewoon zielig.
Maar zoals ik eerder aangaf. Is hij ook mager of gaat het puur om de statistieken?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3461297
Ja, dat is wel een goede vraag! Zeker wel.

Maar nee, ze zijn niet allemaal te dik. Ze worden gewoon gigantisch gefokt. Er zit veel verschil op, qua grootte.
Er zitten er natuurlijk ook dikke tussen. Huiskatten zijn doorsnee vaak dik. Maar tis bij de Maine coon zeker niet zoals bij de Brit. Ze zijn niet standaard dik.
Door BlissSpirit
#3461301
hannabelgje schreef:Ik vrees toch wel dat de meeste gewoon simpelweg te dik zijn. Net als britten. Nee dat hoort niet zo, is gewoon zielig.
Maar zoals ik eerder aangaf. Is hij ook mager of gaat het puur om de statistieken?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Onze Shadow (Maine coon, kater) woog ook een dikke 10 kg en geen grammetje vet teveel hoor. Was gewoon een reus. Zijn half broer, die we nu nog hebben weegt 7 kg en is ook echt niet te zwaar, maar is gewoon een stukje kleiner.


Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door