Ik kom hier maar even om hulp vragen om te kijken of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben of weten wat er aan de hand kan zijn.
Mijn (ex)kater Ruben van +/- 8 jaar heb ik in 2015 uit het asiel gehaald. Eigenlijk direct heb ik hem overgezet op KVV en dat ging prima, tot een paar maanden geleden. Een paar uur nadat hij had gegeten kwam alles er weer uit, dit was met Barfmenu Cattery. De dag erna heb ik hem Smuldier vlees compleet gegeven(dit geef ik normaal af en toe eens ter afwisseling omdat hij er helemaal gek op is), wat er in bleef. Daarna weer de cattery geprobeerd maar hij wilde het niet eten, en als hij het weer at kwam het er een paar uur later weer uit. Ik ben toen even overgestapt naar blikvoer(Animonda Carny en Bozita), en af en toe nog smuldier maar op dat moment kon ik zo niet aan een andere kvv komen.
Nu heb ik ook een kitten(Olav) in huis dus wilde de cattery weer proberen te geven: bij de Olav blijft het binnen, bij Ruben helaas niet. Vandaag heb ik daarom weer eens Kivo (kat) opgehaald, Ruben heeft dit de eerste jaren bij mij gekregen en dat ging altijd goed.. helaas gebeurd er hetzelfde als met de cattery: het komt er na een paar uur plots weer uit.
Omdat het blikvoer en de smuldier wel goed gaan sluit ik uit dat hij last van zijn maag oid heeft, dus ik vraag me af of dit ook kan gebeuren als hij ergens allergisch voor is? Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?
Ik geef natuurlijk het liefst gewoon goed vers vlees, maar het schiet niet op als dat er net zo hard weer uitkomt

Bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor het reageren!