We zijn eergisteren dus bij de da geweest om uit te zoeken wat er aan de hand is, dmv een bloedtest. Zijn bloedwaarden zijn allemaal goed, prima zelfs. Ook stofwisseling en pancreas zijn dmv die bloedtest gecontroleerd - ook allebei goed. Palpatie van de buik en controle van het gebit: ook geen bijzonderheden.
Komende dinsdag (mijn da is vandaag gesloten en a.s. maandag kon niet) gaat Sven een dagje naar de da voor röntgenopnamen. Hij krijgt dan een contrastvloeistof ingespoten en dan wordt er om de zoveel tijd een röntgenfoto gemaakt om te checken of er ergens een blokkade of iets dergelijks zit. Als daar niets uit komt, volgt er een echo om te zien of er ergens een tumor zit.
Ik probeer Sven nu tot dinsdag in leven te houden dmv spuitjes met verdund blikvoer (Hill's Digestive Care). Het moet echt in vloeibare vorm worden gegeven; zodra er stukjes in het voer zitten, begint hij weer te taai slijm te produceren en spuugt hij alles uit. Meestal is dat binnen enkele minuten nadat hij iets heeft gegeten; het is net alsof hij het voer gewoon niet kan doorslikken, alsof het in zijn keel blijft steken en het hem niet meteen lukt alles meteen uit te kotsen en hij bij zijn poging het naar buiten te wurgen al dat taaie slijm produceert.
Het is niet dat hij geen honger heeft of niet kan kauwen; hij loopt regelmatig mee naar de hondenkeuken omdat hij iets wil eten, en als er brokjes staan, knabbelt hij daar ook gewoon een paar van op (normaal eet hij rauw, maar omdat hij dat dus ook niet binnenhield, heb ik een paar dagen kleine brokjes neergezet om te zien of dat beter ging, maar niet dus).
Hij is ook niet apatisch of zo. Hij slaapt natuurlijk wel veel, omdat hij weinig energie heeft vanwege het weinige voer dat hij binnenkrijgt, maar hij loopt ook gewoon rond en is alert en nieuwsgierig.
De spuitjes met vloeibaar blikvoer houdt hij tot nog toe wel binnen, dus ik geef hem om het uur zo'n 2 ml daarvan, en hopelijk houdt hem dat op de been tot dinsdag. Maar ik ben natuurlijk wel heel bezorgd, en vraag me af of hier mensen zijn met soortgelijke ervaringen, en of iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.