Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3214417
Ach wat ziet ze er zo zielig uit.
Als Lotje de kap geen punt meer vind zou ik die blijven gebruiken. Ze went heel snel aan het feit dat ze meer ruimte nodig heeft en zal dan ook niet meer tegen alles aan botsen.
Zeker als ze aardig gehecht zijn aan elkaar dat telt zwaarder voor mijn gevoel
#3214431
dinky89 schreef:Wat zie die kap er degelijk uit met verschillende standen!

Niet leuk maar wel noodzakelijk helaas. Blijft jimmy wel van de wond van lotje af als ze de kap om heeft? Anders zou ik ze scheiden voor de nacht.

:bigarmhug:
Op zich is het een fijne kap. Lotje krijgt hem niet af en voor mij gaat hij heel makkelijk aan en uit. Ik kan hem bewaren want hij is zo verstelbaar dat Jimmy hem ook zou passen.

Jimmy komt niet aan de wond en ze zitten nu weer vredeig bij elkaar gelukkig. Alleen Nelson kan er even niet bij, want die vind poes-met-kap leuk speelgoed.
#3214503
Jimmy het rompertje eens omdoen? Misschien leidt dat af, en misschien pikt hij de geur van het rompertje op en het rompertje die van hem, en als Lotje het rompertje dan weer draagt, dat het niet meer zo vreemd ruikt? Geen idee, hoor. Heb je de indruk dat het vooral de geur is die hem giftig maakt? Of ziet Lotje er gewoon te alien uit in dat ding?

Ik denk ook wel dat Lotje aan de kap zal wennen, dat ze er ook mee leert drinken en traplopen. En tegen de tijd dat ze dat kan, mag de kap weer af! :biggrin2:
#3214512
Ik zou gewoon kap gebruiken in dit geval.
10 dagen lijkt een eeuwigheid, maar dat valt wel mee. En ze lijkt er steeds beter mee om te kunnen, dus ik zou daarvoor kiezen.
Een ruzie tussen beide katten zou ik persoonlijk erger vinden, nu is Lotje misschien zielig maar liever zielig met troost van Jimmy dan zonder Jimmy.
Bovendien kan het terug laten wennen aan elkaar een stuk langer duren als het echt ruzie wordt.
Ik zou geen risico's meer nemen.
#3214552
Anne in Duitsland schreef:Jimmy het rompertje eens omdoen? Misschien leidt dat af, en misschien pikt hij de geur van het rompertje op en het rompertje die van hem, en als Lotje het rompertje dan weer draagt, dat het niet meer zo vreemd ruikt? Geen idee, hoor. Heb je de indruk dat het vooral de geur is die hem giftig maakt? Of ziet Lotje er gewoon te alien uit in dat ding?

Ik denk ook wel dat Lotje aan de kap zal wennen, dat ze er ook mee leert drinken en traplopen. En tegen de tijd dat ze dat kan, mag de kap weer af! :biggrin2:
Ze ziet er alien uit en ze loopt alsof er hete kolen onder haar voetjes liggen. Ze is echt beweeglijker dan met kap, maar ja... Jimmy is echt des duivels. Hij gilt, krijst en vliegt haar dusdanig in de haren dat hij niet meer reageerde op mijn schreeuw maar ik ze echt met een bezem uit elkaar moest jagen.

Ik ga het niet meer proberen. Ik wil niet dat er gewonden vallen en ik wil ook niet het risico lopen dat ik ze niet meer fatsoenlijk bij elkaar krijg.
#3214553
Hope schreef:Ze ziet er alien uit en ze loopt alsof er hete kolen onder haar voetjes liggen. Ze is echt beweeglijker dan met kap, maar ja... Jimmy is echt des duivels. Hij gilt, krijst en vliegt haar dusdanig in de haren dat hij niet meer reageerde op mijn schreeuw maar ik ze echt met een bezem uit elkaar moest jagen.

Ik ga het niet meer proberen. Ik wil niet dat er gewonden vallen en ik wil ook niet het risico lopen dat ik ze niet meer fatsoenlijk bij elkaar krijg.
Groot gelijk hoor. Je wilt geen onherstelbare schade aan de relatie tussen die twee. Dan moet Lotje maar even op haar tandjes bijten. Het is tenslotte niet voor eeuwig, die kap.
#3214619
Anne in Duitsland schreef:Groot gelijk hoor. Je wilt geen onherstelbare schade aan de relatie tussen die twee. Dan moet Lotje maar even op haar tandjes bijten. Het is tenslotte niet voor eeuwig, die kap.
Lotje is me er ook wel één hoor ::)
Ze krijgt het ondertussen al voor elkaar dat we haar naar boven dragen (maaaaaauuuuuwwwwww!) en haar kap af doen als ze wil drinken (wiaaaauw!!!) Wauwauwauw betekend honger en heel zielig wat zitten brabbelen is ook garantie voor succes.
Over een week wil ze niet anders meer...

;D ;D
#3214661
Hope schreef:Lotje is me er ook wel één hoor ::)
Ze krijgt het ondertussen al voor elkaar dat we haar naar boven dragen (maaaaaauuuuuwwwwww!) en haar kap af doen als ze wil drinken (wiaaaauw!!!) Wauwauwauw betekend honger en heel zielig wat zitten brabbelen is ook garantie voor succes.
Over een week wil ze niet anders meer...

;D ;D
Klinkt goed! ;D Heeft ze ook een mauwtje voor 'ik wil naar buiten' en 'zou je de regen even willen uitzetten, want zo wil ik niet naar buiten'? ::) :biggrin2:
#3214666
Anne in Duitsland schreef:Klinkt goed! ;D Heeft ze ook een mauwtje voor 'ik wil naar buiten' en 'zou je de regen even willen uitzetten, want zo wil ik niet naar buiten'? ::) :biggrin2:
Uuuhhh...... Ja :biggrin2:

Vooral ook voor: ik wil naar binnen.
Men lope rond het huis van vensterbank tot vensterbank, kijken waar het vrouwtje is (manlief is niet zo gek), gaan dan heul zielig met de voorpootjes tegen het raam aan staan en miepen net zo hard tot de deur open gaat. Ik ben voor een kattenluik, manlief is voor strenger zijn. Dus zeg ik nu streng dat ik een kattenluik wil ;D
#3214708
Hope schreef:Uuuhhh...... Ja :biggrin2:

Vooral ook voor: ik wil naar binnen.
Men lope rond het huis van vensterbank tot vensterbank, kijken waar het vrouwtje is (manlief is niet zo gek), gaan dan heul zielig met de voorpootjes tegen het raam aan staan en miepen net zo hard tot de deur open gaat. Ik ben voor een kattenluik, manlief is voor strenger zijn. Dus zeg ik nu streng dat ik een kattenluik wil ;D
;D ;D ;D Goed zo!

Vaya doet dat hier ook: gaat voor 't raam staan en dan met d'r modderpootjes verticale strepen trekken. >:( En als ze dan binnen is, weer naar buiten willen. En eenmaal buiten weer naar binnen. Ik dacht dat ik een zittend beroep had...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door