Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3214242
:bigarmhug: Akelig om te zien.. Maar herkenbaar, in die zin niet zorgelijk. Het moet vandaag een stuk beter gaan.
Je kunt aan de pupillen goed zien in hoeverre ze nog 'onder invloed' is.
voor wat betreft en rompertje: Medical Petshirt heb je ook voor katten. Bij honden vind ik 'm echt erg goed van zowel pasvorm als kwaliteit. Goed verkrijgbaar via het www, maar mogelijk ook bij je dierenarts!
Beterschap!! :-*
#3214251
frodo quin schreef:Je doet de kap toch af als je haar eten en drinken geeft hé?
Ja, zeker. En daarna blijf ik er een tijdje bij zodat ze even normaal kan bewegen.

Vannacht is het goed gegaan en vanmorgen heeft ook Lotje gegeten. Nu alleen op zoek naar een rompertje want die dap is echt drie keer niks. Ze blijft achteruit lopen en lijkt echt gedesoriënteerd, zit continu met haar kop te schudden en eraan te krabben.

Update: top da! Werd gebeld om te vragen of alles goed ging met de patientjes. Ze hebben een rompertje klaargelegd dus dat ga ik zo afhalen.
#3214265
Parelridder schreef:Fijn dat Lotje zich weer een stuk beter voelt :)

Wat een KEI! Héél fijn en zorgvuldig!
Ja, ik ben echt positief verbaasd! Zoveel tijd en zorg, en toch een bijzonder nette prijs.
Ik was gisteren 156 euro kwijt. Lotje gecastreerd, Jimmy gecastreerd, een kap en een flesje metacam. Ik vind dat echt heel goed meevallen!
#3214269
't Is heel vergelijkbaar allemaal met mijn ervaringen in Eersel. Die tijd en aandacht voor uitleg, het volgen van eigen opvattingen over het dierenwelzijn ook als dat mogelijk klanten kost, het zo veel mogelijk op het gemak stellen van je dier en de zorgvuldigheid om ook ná een ingreep contact te willen (dat zelf te zoeken, niet af te wachten tot de eigenaar belt met zorgen). Ik vind dat zooooo goed!! Als een kliniek dat allemaal biedt, is 40 minuten om de hoek en 156 euro peanuts ;)
#3214296
Sjesus.... Weer een ervaring rijker.

Ik haal voor Lotje een shirtje, trek het haar aan, madam moet er aan wennen en zet een hoge rug op en voor ik het weet heb ik een waar kattengevecht! Jimmy ging volledig door het lint :o :o :o

Het shirtje is verwoest, Lotje heeft een schram op haar oor. Godzijdank is de wond in orde.

Hoe kan dit nu dan?! Was het de houding of misschien de geur van het shirt? Ik moest ze met een schoen uit elkaar duwen maar ze vlogen elkaar continu weer in de haren. Lotje zit nu bij mij in de keuken bij te komen, Jimmy zit in de bijkeuken.
#3214302
:o Jemig, dat zou ik ook 0,0 verwacht hebben! Geen benul wat Jimmy getriggerd heeft. Misschien een combi van toch niet helemaal lekker in z'n vel n.a.v. de castratie, z'n zusje die 'gek' doet en dat dan net het opzetten van een hoge rug 'de druppel' was? Ontlading van alle spanning zeg maar (dan vlieg je elkaar wel eens volkomen onredelijk in de haren..)
Even tot rust komen, allemaal. En dan straks op een ontspannen moment misschien gewoon doen alsof het nooit plaats vond. De deur open zetten als ze liggen te dutten of zo.
Heb je iets wat hen af leidt? Van die geurstokjes bijvoorbeeld?
#3214304
Oh jee... het gaat je maar niet goed hè...
Ja, heel onlogisch is dat niet... al die gekke geuren kunnen hen wel in de war brengen. Ik begrijp dat Lotje zich wat bedreigd en kwetsbaar voelt nu en het shirt kwijt wil en daarvoor een hoge rug opzet. Ik begrijp ook dat Jimmy zo'n gek wezen dat vreemd ruikt en hem met een hoge rug tegemoetkomt, aanvalt...

Is het shirt nog bruikbaar of niet?
Anders zou ik zeggen, geef Lotje wat tijd om eraan te wennen. Als ze zich er comfortabel in voelt, laat je Jimmy er weer bij. Heb je iets van valeriaan of catnip in huis? Anders zou ik hen beide een doekje of speeltje met daarvan wat erop geven. Als ze er beide mee geknuffeld hebben ruiken ze dan toch al vertrouwder. En hen beide afwisselend knuffelen, vooral goed onder hun kin.
Afleiden met een speeltje of iets heel lekkers kan ook helpen wanneer je hen terug samen laat, positieve ervaringen. Maar of Lotje daar nu zin in heeft, weet ik natuurlijk niet. En het kan ook zijn dat ze eens je ermee stopt opnieuw beginnen...

Ik zou het ook begrijpen als je nu zegt, dan toch die kap maar weer. Liever dat dan ruzie. Maar ook dan zou ik Lotje eerst eens grondig knuffelen en tegen je aan houden en proberen wat valeriaan of catnip bij haar te krijgen, want de geur van dat shirtje zal wel niet meteen weg zijn...
Jij ruikt tenminste vertrouwd voor Jimmy...
#3214311
pearlsofpassion schreef:Oh jee... het gaat je maar niet goed hè...
Ja, heel onlogisch is dat niet... al die gekke geuren kunnen hen wel in de war brengen. Ik begrijp dat Lotje zich wat bedreigd en kwetsbaar voelt nu en het shirt kwijt wil en daarvoor een hoge rug opzet. Ik begrijp ook dat Jimmy zo'n gek wezen dat vreemd ruikt en hem met een hoge rug tegemoetkomt, aanvalt...

Is het shirt nog bruikbaar of niet?
Anders zou ik zeggen, geef Lotje wat tijd om eraan te wennen. Als ze zich er comfortabel in voelt, laat je Jimmy er weer bij. Heb je iets van valeriaan of catnip in huis? Anders zou ik hen beide een doekje of speeltje met daarvan wat erop geven. Als ze er beide mee geknuffeld hebben ruiken ze dan toch al vertrouwder. En hen beide afwisselend knuffelen, vooral goed onder hun kin.
Afleiden met een speeltje of iets heel lekkers kan ook helpen wanneer je hen terug samen laat, positieve ervaringen. Maar of Lotje daar nu zin in heeft, weet ik natuurlijk niet. En het kan ook zijn dat ze eens je ermee stopt opnieuw beginnen...

Ik zou het ook begrijpen als je nu zegt, dan toch die kap maar weer. Liever dat dan ruzie. Maar ook dan zou ik Lotje eerst eens grondig knuffelen en tegen je aan houden en proberen wat valeriaan of catnip bij haar te krijgen, want de geur van dat shirtje zal wel niet meteen weg zijn...
Jij ruikt tenminste vertrouwd voor Jimmy...
Nee, het shirtje is onbruikbaar. Ik denk dat ik van geluk mag spreken dat ze het om had, want ik denk dat het best wel wat heeft tegen gehouden. Arme Lotje...
Lotje ligt nu zalig bij mij op schoot te slapen, even geen kap of geen shirtje om. Jimmy slaapt in de bijkeuken, samen met Nelson in de mand.

Het zit ook wel weer lekker mee hier, zeg. Eerst allemaal maar even goed tot rust komen, straks nog even gezellig met Jimmy knuffelen en ik zal ze inderdaad allebei wat catnip geven.
#3214339
Belangrijkste is nu inderdaad even rust in de tent :-*

Ik kan alleen zeggen dat Dinky helemaal panisch werd van de kap en compleet roerloos van rompertje (bij DA dachten ze dat ze niet bijkwam uit de narcose maar ze 'kon' simpelweg niet bewegen door de romper). Uiteraard op vrijdagavond (we konden haar pas met sluitingstijd ophalen omdat ze dus niet goed levendig was, achteraf door de romper). Uiteindelijk gekozen om dan maar niets om te doen want ze moest rust houden (en romper die we mee hadden gekregen omdat romper daar nat was door de urine die ze liet lopen was maat te groot en had ze dus zomaar uit).
Zij moest in de bench na de heftige operatie (met 2 snedes in de buik). De donderdag na de operatie was ze tijdens het wassen klem komen te zitten met tand achter een hechting dus complete paniek :o De vrijdag waren de meeste hechtingen dan ook al verdwenen en die maandag is er nog 1tje uit gehaald, die lukte haar blijkbaar niet zelf ::)

Weet niet of je iets aan deze ervaring hebt en hoe erg lotje gericht is op de hechtingen aangezien ze er bij de DA al eentje uit had?
Mijn tip zou zijn om contact op te nemen met deze informatieve DA ;)
#3214366
Heftig seg!

Zoals hier boven al gezegd is kunnen katten idd wel elkaar in de haren vliegen als er één naar de da is geweest. Ze reageren dan op de geur, hier het rompertje dat van bij de da kwam. Tel daar de hoge rug bij op en abnormaal is het niet. Je hebt er goed aan gedaan om er tussen te komen en ze even te scheiden, als ze straks weer rustig zijn kan je ze terug onder begeleiding samen laten.
#3214370
Zooooo.... Lotje heeft weer een kap om, want met een rompertje om (ook al heb ik dat rompertje een half uur tussen de dekens van lotje gelegd en Jimmy ermee zitten aaien) vliegt Jimmy haar echt volledig in de haren. Met een kap om is het geen enkel probleem.

Dus is nu de keus: een rompertje voor Lotje en ze gescheiden houden 10 dagen, of een kap om en samen zijn. Niets om is gewoon echt geen optie. Zodra ze erbij kan begint ze heel effectief aan de hechtingen te wroeten :-X

Lotje loopt wel rond met de kap ondertussen. Ze kan alleen niet zelfstandig drinken dus ik moet hem regelmatig af doen en ze loopt echt overal tegenaan. Vooral traplopen is echt geen optie dus ze zullen dan in de bijkeuken moeten blijven.

Wat zouden jullie doen?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door