Ab is echt aan te raden in zulke gevallen, bij katten komt zoveel smerigs binnen als ze elkaar te lijf gaan. Heeft hij verder geen verwondingen, aan oren of hals of zo? Sokjes heeft ook een keer zo'n abces gehad, dat knapte spontaan. Ik dacht, hé, een bult in zijn nek. Paar minuten later is zijn hals helemaal nat, en stinken!

Heeft ie ook ab voor gehad.
Vervelend dat je het terras niet kunt afzetten, want anders blijft dit inderdaad oorlog. En je wilt niet dat je kat zich op een dag zwaargewond terugtrekt onder een heg en jij naar hem op zoek moet... Op zich is er met kattennet wel veel te doen hoor, als je het toch wilt proberen. In iedere hoek en om de paar meter van het terras een paal van 1,5 meter hoog bevestigen, aan de bovenkant van de palen latjes aanbrengen die naar binnen vallen, tussen de palen en de latjes kattennet (donker, dan kun je erdoorheen kijken en zie je het bijna niet) spannen, en dan kunnen ze al niet meer de straat op. Zet je een paar leuke potten met boompjes/struiken voor de afzetting, dan is het niet eens lelijk.
Ik heb ook lange tijd gedacht dat onze tuin niet kon worden afgezet, maar nadat er in drie jaar tijd twee katten spoorloos verdwenen zijn, heb ik hemel en aarde bewogen om het toch voor elkaar te krijgen. Wij hadden ongeveer 150 meter net nodig, kun je nagaan, en moesten flink snoeien en bramenstruiken die niet in onze tuin stonden verwijderen. Een hels karwei, maar ik ben zo blij met het feit dat ik weet dat mijn katten veilig zijn. Alleen al voor mijn gemoedsrust was het de investering waard! En wij huren ook, in Duitsland. Wanneer we verhuizen, haal ik het net en de palen gewoon weer weg en gaat de boel mee naar Zweden.
Beterschap voor je Teuntje!