Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3203347
Dank weer! Vanavond was ze wel wat actiever, ze is zelfs even naar buiten geweest en we hebben heerlijk tegen elkaar zitten spinnen, zij bij mij op de arm. Maar eten wil ze niet, en wat Frodo zegt: als behandeling maar zo kort werkt, is de tijd gewoon gekomen.

@Kim: het gaat bij de begrafenis niet om mijn vader, hoor, maar om een ander dierbaar oudje bij wie ik al van kinds af over de vloer kwam. Mijn vader is zelfs weer een beetje opgeknapt sinds vorige week. Hopelijk gaat hij toch nog een tijdje mee.
Gebruikersavatar
Door Rico
#3203355
Jeetje.. wat hebben jullie het saampjes lang volgehouden nog... en wat is het dan toch vreselijk sneu als je weet dat het klaar is :(
Maar ben er van overtuigd dat ze haar bonustijd geheel aan jou te danken heeft, en die met 4 pootjes aangenomen <3

Ik wil je veel sterkte wensen... zowel met Moeke als op de begrafenis..
#3203360
Heel veel sterkte met allebei, dat je haar supersterke doorzettingsvermogen maar met een grijns op je gezicht mag herinneren op het moment dat je haar mist. Hoe ze op je pad gekomen is, was bijzonder, dan kan ze ook niet anders dan bijzonder zijn geweest. Je hebt haar zoveel extra dagen gegeven, dat had ze in de meeste gevallen echt niet gekregen.

In NL ook heel veel sterkte dus, gelukkig je paps nog niet, daar was ik net als Kim ook even bang voor. :bigarmhug:
#3203740
sterkte.
Je hebt haar zoveel gegeven. Maar nu is het uit. Op gestreden. ZE was zo dapper en zo dankbaar. Het is een mooi cadeau dat je haar ook haar nu welverdiende rust gunt. Maar wat zal je haar missen. Zij jou vast ook hoor.

Knuffel.
Xxx
#3203826
Mijn kleine nippie is in de kattenhemel nu. Ik moest vrijdagochtend al vroeg met de trein en ben voor vertrek nog even de kelder in gelopen. Ze kwam meteen naar me toe, ik heb haar op de arm genomen en haar nog een flinke knuffel gegeven terwijl zij luid zat te spinnen. Dat was ons afscheid, een mooi afscheid. Maar wel moeilijk. :'( Meneer Anne is tegen de avond met haar naar de da gegaan, en heeft haar bij thuiskomst meteen begraven op de geluidswal achter ons huis. Daar struinde ze in haar goede jaren altijd rond, dus daar kan ze weer één worden met de natuur.

En nu is het vooral heel vreemd om in de kelder te komen en geen dwingend miauwtje te horen. Ik ben ook zo gewend om door het raam in de deur de kelder in te kijken om te zien of ik haar zie, te controleren of ze iets heeft gegeten, te kijken hoe het gordijntje voor het raam hangt waar ze altijd langs naar binnen en naar buiten ging. Dan wist ik: o, ze is buiten geweest, da's een goed teken.
Maar het mandje waar ze altijd in lag is leeg nu. Er staan geen schaaltjes met voer meer. Wat vreselijk vreemd en moeilijk is dat toch. :( Het zal wel even duren voordat ik daaraan gewend ben.

Jullie allemaal heel erg bedankt voor alle wijze raad, alle steun, alle belangstelling en alle lieve woorden. :-* Het was fijn om dit alles met anderen te kunnen delen!
#3204005
Een zwervend bestaan gehad,maar dan op het laatst toch haar gouden mandje gevonden. De zorg, liefde en aandacht die je nog aan Moeke hebt kunnen geven, heeft er voor gezorgd dat ze het nog zolang heeft kunnen redden. Heerlijk heeft ze nog kunnen genieten van alle knuffels, maar ook van haar choco genot, alle lekkere hapjes. Het was haar tijd.
Sterkte met het gemis van Moeke :'(
#3204047
Ach Moekjepoekje :'( Een betere beslissing hebben jullie niet kunnen nemen, Moeke was gewoon op. Als ze niet meer uit hun mandje komen en nauwelijks nog willen eten, is hun tijd hier op aarde voorbij... Het is geweldig wat julie voor haar (en de kittens) hebben gedaan. Ondanks dat Moeke een "Streuner" was, had ze bij jullie in de kelder een veilig en warm onderkomen waar ze ook altijd op een volle voerbak kon rekenen. Zo konden jullie in ieder geval een oogje in het zeil houden en uiteindelijk met haar naar de da gaan toen jullie merkten dat haar gezondheid niet in orde was. Hierdoor waren de laatste weken van haar leven evengoed vol levenskwaliteit en heeft ze kunnen genieten van alle aandacht en lekkere hapjes :-*

Ik begrijp goed hoe je je nu voelt. In de loop van de tijd heb je met Moeke vaste rituelen opgebouwd die er van de ene op de andere dag niet meer zijn. De hondjes en de katten kunnen dit gemis niet wegnemen, met hun heb je weer hele andere rituelen :'( Dit gevoel zal uiteindelijk langzaam aan slijten...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door