Ik heb hem vanochtend naar de DA gebracht.
Conclusie;
Een verstopte plasbuis, heel veel struvietgruis en ook blaasstenen, licht verhoogde nierwaardes en een torenhoge suiker.
Nu zijn de nierwaardes een gevolg van de blaasproblemen. De suiker kan van de stress zijn, maar omdat hij zo hoog was vermoeden ze dat hij sowieso al hoge suikergehalte had. Dit wordt volgende week nog een keer geprikt, samen met de nierwaardes.
Dinges moet t/m maandag bij de DA blijven. Zijn blaas en nieren worden gespoeld, hij heeft antibiotica en diazepam gekregen. Maandag wordt hij geopereerd aan de stenen.
Ik heb hem sinds augustus ook graanvrije brok van Applaws gegeven, naast zijn vlees/vis. Dit vanwege een vakantie die ik in augustus had en hij naar mijn ouders ging en die kat brokken gewend was. Ik dacht dat graanvrije brok niet zo'n kwaad zou kunnen. Daar kom ik nu dus helaas op terug

Dinges is 9,5 en is helaas zijn eerste 2,5 jaar van zijn leven verwaarloosd geweest. Daardoor had hij op 2,5 jarige leeftijd struvietgruis ontwikkeld, en moesten er al 3 tanden en een kies getrokken worden.
Hierna heb ik hem op graanvrije KVV gezet aangevuld met incidentele BARF-producten.
Nu willen ze uiteraard dat ik hem op RC High Dilution ga zetten. Dit is sowieso geen optie voor mij. Ze hebben ook een dietist, die samen met mij een dieet wilt maken. Deze dietist spreek ik pas als alle behandelingen klaar zijn. Wel konden ze mij vertellen dat vlees geen oplossing was en voorspelden ze mij dat hij met een half jaar/jaar weer terug zou zijn met een verstopte plasbuis. Hij heeft namelijk een hele kleine penis en dus ook penispunt die al snel verstopt zit.
Nu ben ik uiteraard niet zomaar van m'n geloof gevallen gezien hij voor de graanvrije brok geen klachten had op vlees en ook zijn tanden (naar omstandigheden) toch echt heel erg mooi waren. Ook waren zijn nier- en leverwaardes e.d. allemaal hartstikke mooi toen ik ongeveer een half jaar geleden liet prikken.
Nu mijn vraag aan jullie: wat kan ik geven om de struvietgruis op te lossen?
En wat raden jullie aan bij een blijkbaar toch wel erg gevoelige gruiskater?