Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door bulutmar
Hallo , sinds enkele maanden krabt mijn kat heel erg. Het blijkt nu dat ze in de DAtest uitgevoerd in een Duits lab, reageert op soya, mais, graan.
De brokken van Royal Canin laat ze volledig links liggen. :'( :'(
Ze is een b ij z o n d e r moeilijke eetster. Hebben jullie lekkere en goede tips voor haar zodat ze en lekker kan smikkelen en ook van haar dramatische jeuk af komt? :o
Alvast bedankt. We wonen oosten Veelerveen , vlakbij Duitsland dus. Dus als daar een beter alternatief is zou ik daar naar toe kunnen rijden....
Welkom!

Ik lees mais, soya en graan als allergie. Waar ik dan aan denk is rauw vlees gaan voeren.
Op die manier kan je deze ingredienten makkelijk vermijden.
Zelf zou ik beginnen met een complete kvv. Dit lijkt het meest op natvoer en zou ik gewoon eens voorschotelen.
Veel informatie over wat een goede kvv is staat hier
Vervolgens kan je hier je zoekcriteria invoeren en op die manier verkooppunten bij jou in de buurt vinden.
Ook hier kan je verkooppunten selecteren.

Mocht ze het rauw niet gelijk eten dan zou je het eerst kunnen mengen met graanvrij blikvoer  ;)
Prima advies van Dinky, ik kan er niets aan toevoegen.

Als ze zo moeilijk eet kan je wel even laten weten wat ze wel wil eten, en dan kunnen we wat meedenken over wat mogelijk is en hoe je het kan aanpakken.  Kieskeurig eten is wel iets dat eigen is aan katten hoor. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door