[quote="pearlsofpassion"]
Maar je mag niet elke pil fijnstampen volgens mij.
Sommige wel, andere niet...
Zo als snoepje verstoppen zou ook mijn voorkeur zijn.
Eerst wat lekkers zonder, dan wat lekkers met en het derde laten zien.
Ik begrijp dat hij slecht eet, maar is er niets waar hij wel nog steeds een kleine moord voor doet?
Hier heb ik gewoon wat brokjes die ze erg lekker vinden.
En ze mogen op dat moment op tafel, waar ze anders nooit mogen.
Luis wil de pil ook niet gewoon opeten, maar als hij snoepjes krijgt, wil hij wel even flink zijn als ik zijn mond zelf open doe.
Ik heb trouwens nooit problemen met bijten, en ik houdt mijn hand enkel boven zijn hoofd, dus ik zie niet in hoe hij zou kunnen bijten.
Kleintje die maakt altijd luidkeels van haar oren maar het gevolg is dat haar mond vanzelf open gaat en het dus snel gefikst is.

Bij de jongens zet ik gewoon wat druk net voor het kaakgewricht en dan gaan ze ook open. Even snel het pilletje erin mikken en klaar. Bijten zie ik niet echt een kans toe (ogen zijn ook al gedenkt)... ???
Wat ik wel al meegemaakt heb ik katten die hun nagels tegen mijn hand zetten om mijn hand weg te duwen. Das minder leuk. Dan vraag ik meestal een tweede persoon om de kat vast te houden en kan ik me alleen op het mondje en de pil concentreren.
Als ik het alleen doe zet ik de kat dus op gelijke hoogte met mij (naast me op de bank of op een eettafel), houdt de kat onder mijn arm/oksel en neem met dezelfde hand zijn kopje vast. Twee vingers aan biede zijden van het mondje en dan wat druk uitoefenen tot het open gaat. Pil achteraan mikken, mondje dichthouden en zachtjes over de keel wrijven.
En daarna snoepjes!!!
Echt neerdrukken, of in handdoek wikkelen, ben ik nooit voor geweest en zal ik ook nooit toepassen tenzij het echt niet anders kan. Ik acht de kans dan vrij groot dat de kat zich tegen je keert. Ik ken iemand die haar katten op zo'n moment altijd bij het nekvel grijpt, omdat ze anders gaan krabben en bijten zegt ze. Maar volgens mij vraag je daar net om door zo'n hardhandige aanpak. Ik probeer altijd rustig te blijven, en soms duurt het dus een half uur voor Kleintje's nagels geknipt zijn, of moet ik het in twee keer doen, maar als ik haar ooit hardhandig aanpak, zou ze denkelijk ook bijten en nog veel meer spartelen. Nu luistert ze nog wel naar me uit vertrouwen en kan ik haar sussen. Als ik haar vertrouwen ooit beschaam, ben ik haar helemaal kwijt, vrees ik.
Ale, ik weet ook wel dat er katten zijn die dat gewoon vanzelf doen, en waar je niet anders kunt.
Ik heb ooit een hele moeilijke gehad die ooitzijn kaak verwond had, en sindsdien mocht men daar niet meer aankomen en daar moesten pillen in. Dat heeft ook heel lang geduurd en dan merk je pas hoe sterk zo'n kat is. Maar mijn vader heeft hem toen vastgehouden en zijn voorpootjes tussen zijn vingers vastgehouden zodat hij niet wegkon en niet kon krabben. Uiteindelijk lukt het zo wel... Kat was achteraf wel een beetje zielig, maar zeker niet aggressief...
[/quote]ja klinkt heel leuk, werkte ook prima bij al mijn katten....tot ik Freud kreeg en ik nodig je van harte uit om het bij Freud op de lieve manier te proberen in je eentje zonder gefileerd te worden

Freud word inderdaad in een handdoel gerold als hij iets van medicatie moet