Ja, juist daarom zou ik dus niet enten.
We weten de ware toedracht niet van de katten die daar gestorven zijn aan kattenziekte. Wanneer ze precies gevaccineerd waren, en of er bij waren die hun kittenentingen goed gehad hadden, maar toch overleden zijn. Ik kan niet volgen moet ik zeggen.
Dus daardoor zou ik me op dit moment niet laten leiden om meteen te laten vaccineren bij katten die die kittenvaccinaties gehad hebben. Kattenziekte zou toch levenslang beschermd worden.
Wat ik wel zou doen, als je daar in de buurt woont, is zoveeel mogelijk info proberen verzamelen over wat er juist gebeurt is. Of de katten gevaccineerd waren, of dat er net na de enting overleden zijn, of ook katten die al een hele poos geleden ge-ent waren. Pas dan kan je zelf beslissen of je nog gelooft dat jouw katten beschermd zijn of niet.
Want ik moet ook wel zeggen dat ik schrik van zo'n uitbraak. Ik dacht dat kattenziekte toch wijd ge-ent werd.
Of het moet zijn dat er zoveel mensen zelfs de kittenentingen niet meer laten zetten?

Ik wordt hier toch ook wel onzeker van of het wel klopt dat ze levenslang beschermd zijn... Maar ik weet te weinig over het verhaal...