Ik denk dat Envie bedoelt dat ze het helemaal zelfs niet met brok wil vergelijken (dat is duidelijk dat de tanden daar slechter op worden), maar met kvv. Dat ze dus aan wil geven dat zelfs kvv slechtere tandjes geeft dan barf.
Of ale, dat ze aan de wereld wil verkondigen hoe blij ze wel is met barf en dat de tandjes weer helemaal mooi zijn zonder kunstgrepen.
Ik heb min of meer dezelfde ervaring. Alleen geef ik geen kvv, maar moet ik voor 1 van mijn katers bijna alle vleesbot malen (omwille van kwetsbare maagwand). Soms miept hij dan ook nog eens over bepaalde diersoorten spier zodat ik die fijn moet snijden en mengen onder lekker spier, dus dan wordt er wel erg weinig tandengepoetst. Ik moet er dus echt op letten zoveel mogelijk zijn vlees in grote stukken aan te bieden. Ook dat werkt hier nu afdoende alhoewel hij op een bepaald moment ook een serieus stuk tandsteen had zitten waarvan ik vreesde dat ik het zou moeten laten weghalen. Kon mezelf wel voor de kop slaan toen, dan stonden ze al op barf en liet ik dit gebeuren. Maar nu is alles dus weer mooi wit.
Ik ben trouwens bij barf terechtgekomen omdat ik stukjes vlees ging bijvoeren om de tanden schoon te houden. Sinds Kleintje geen muizen meer ving kon ik anders elk jaar haar tanden laten schonen en daar had ik geen zin in (ook niet goed voor de nieren, tandsteen). Dus wat spier gaan voeren een paar keer per week om de tanden schoon te houden.
Toen kwam ik hier terecht, merkte ik dat je ook gewoon helemaal vlees kon geven

en daar zelfs niet eens meer aan uit zou geven dan toen het geval was, en was meteen verkocht

De katten aten ook niet liever, dat helpt.