Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2653238
Fijn dat hij zo goed reageert.

Ik zou hem dan even gewoon wat spier los halen. Bij de slager vb.  En wat hart als je daar aan zou kunnen komen.
Misschien eerst 2 dagen enkel spier, dan eventueel wat hart.  Vanaf dag 3-4 kan je wat gemalen bot voeren en vanaf dan pas zou ik wat lever en nier toevoegen.
Het beste is natuurlijk als je het botgehalte wat op kan voeren, maar als je zelf geen molen hebt (daar ga ik wel vanuit) is dat wel lastig.  Dus dan zou ik gewoon vanaf dag vier weer haaksbarf geven, en misschien wat spier en eventueel hart extra onder mengen. En dat dan afbouwen.
Van dat weekje incompleet voeren, ondervinden ze niets hoor.  Daar moet je je geen zorgen in maken als het maar kortstondig is.
#2653377
Bedankt!! Eli gaat super, kopjes geven aan de honden, ik zit alweer vol krassen  >:(  :biggrin2: meneer is erg actief (in mijn en zijn nieuwe huis, hij vindt het hier helemaal ok.) Wil graag naar buiten maar dat mag nicht, en de honden en vrouwtje willen en mogen wel buiten.. 
Ik heb van de DA royal konijn sensitivity meegekregen  :-X Wou het eerst niet geven, maar die 2 dagen heb ik bestimmt een betere gemoedsrust met dit natvoer, en dan ga ik het zo opbouwen zoals Valerie zegt. Bedankt, klinkt goed. Behalve botjes.. dat doe ik even niet. Ik ga dan HB voeren met extra orgaan. Want zijn ontlasting is altijd erg hard met HB, en dat wil ik nu even niet. Kan ik best lever erbij doen oder? Lever, maag van kip kom ik aan.

Hij heeft na 5 min thuis net een drolletje gedaan  :biggrin2: gewoon normaal
En ik voer hem 6x per dag nu. Heb alles moeten verstoppen, hij heeft zo honger, dan eet ie alles wat eetbaar is inkl schoki en koeken  :-X Dat is verboden.

Dierenarts zei: du hast ein Lotto 6. gehabt! Was een wonder dat ie de laatste dagen nog normal ontlasting had, een wonder dat er ueberhaubt nog iets door kon. Ileus dus!
Bloedbild was eergisteren ook zodanig slecht geworden, anemie en heeeeeeel hoge witte bloedcellen.
Vrijdag krijg ik uitslag van de leukose test.
#2653383
Zn darmen zijn open geweest, ik denk dat ik hem voor een tijd even helemaal geen rauw zou geven. Dus ook geen kvv. Bij honden waarbij de darmen open zijn geweest, geven ze de eerste weken ook geen rauw.
Als hij over een paar weken helemaal genezen is, kan je altijd weer kvv en/of barf gaan geven.
#2653398
koekje schreef: Zn darmen zijn open geweest, ik denk dat ik hem voor een tijd even helemaal geen rauw zou geven. Dus ook geen kvv. Bij honden waarbij de darmen open zijn geweest, geven ze de eerste weken ook geen rauw.
Als hij over een paar weken helemaal genezen is, kan je altijd weer kvv en/of barf gaan geven.
Helemaal mee eens.
Pugsley heeft vorig jaar ook een zware buikop gehad, waarbij zijn darmen zijn doorgespoeld en er helemaal uit zijn geweest.
Wij hebben hem toen ook geen rauw gevoerd i.v.m. de bacterien in het rauwe vlees, maar stinkblik zonder graan met een zo hoog mogelijk vleespercentage. Om de eetlust op te wekken (hij moch meteen mee naar huis 's avonds na de op), heb ik kleine stukjes lever gebakken in roomboter. Hij is namelijk gek op lever. Toen hij wilde eten heb ben we hem op stinkblik gezet.
#2654432
Uitslag is binnen: Eli heeft kanker. Er is een erg kleine kans dat er nog geen metastasen zijn en dat ze de hele tumor eruit haben...  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Verdere onderzoeken doe ik hem niet aan. Het gaat momenteel super met hem en we gaan voor kwaliteit en niet kwantiteit.... dus als zijn tijd komt zal ik doen wat moet... nu is het nog geen tijd en ga ik volop van mijn Knuddelbaer geniessen!!! Zodra de draadje eruit zijn mag hij snel weer op de boerderij muizen vangen  8)
Door *Axel*
#2688498
Eli eet slechter, dikke harde buik, is uitgedroogd, ... niet de happy Eli... was Bei Tierarzt...Ik wist het al een tijdje... maar had bevestiging nodig... de tumor is terug... Vandaag ga ik hem heel hard knuffelen... morgen komt de dierenarts naar de boerderij van mijn ex en begint Eli zijn laatste reis  :'( :'( :'( :'( Darqan, Yakin en Axel können dann afscheid van hem nemen... Mein Ex jammergenoeg niet, die is een week weg, en ik wil Eli nu laten gaan... Leed wil ik hem besparen, voor vandaag heeft hij een pijnstiller gekregen... Morgen staan lekkere kuikens op het programma.... als hij ze nog wil...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door