Ik heb een kitten wat NIET tegen vers vlees kan. Ook niet de vlees uit blik zoals porta21.
Daar zijn we na weken ziek zijn en zo achter gekomen. 1 van mijn kittens is al weken ziek. Zelfs al paar keer op randje van de dood gelegen. mochten katten inderdaad 9 levens hebben heeft zij er al zeker 5 verbruikt. Ze kreeg diarree heel erg. eerst de giardia test bij de da gedaan en die bleek positief. medicijnen gekregen maar ging maar niet beter. Kitten bleef afvallen vaak niet eten enz enz. er is toen opnieuw ontlasting opgevangen van 5 dagen. daar kwam nu uit geen giardia meer geen tritrichimonas foetus geen virus. wel 2 bacterien. volgens de internist heeft 80% van de dieren last van die bacterien en zou vanzelf moeten verdwijnen/verminderen. Maar ondertussen kitten dood ziek. diarree met slijm bloed overgeven werd je gek van. is toen in totaal 14 dagen opgenomen geweest. Kreeg daar speciaal voer van de da sensitive van rc (alleen dus die natvoer zakjes). nou iedere keer als ze terug kwam en langzaam over ging op eigenvoer werd ze weer ziek. zo ook afgelopen weekend. ze is dood ziek geweest weer. Terug op die voeding en het is weer goed. keurige ontlasting speels eet en groeit eindelijk weer.
ik speen de kittens normaal af op vlees maar dat lukt in deze niet. Nou zou ze volgens zeggen hier overheen kunnen groeien. Heb dit nog nooit meegemaakt. Ze heeft een behoorlijke achterstand op de rest van de kittens.
nou zal ik vast wel iets vergeten zijn te schrijven