Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nathalie
Ik heb mijn eigen plan van aanpak samengesteld aangezien de laatste urine controle weer bagger was.
Helaas kunnen ze mij niet vertellen hoeveel of hoe groot het gruis is. Alleen dat het er is. En daar betaal je dan 25 euro voor  >:(
En vooral dat ze toch echt wel op de brokken moet. Eerst 6 weken SD dan rest van haar leven op CD

We moeten natuurlijk zowel de binnenkant als de buitenkant aanpakken.
Gisteren bij de natuurwinkel een fles biologische appelazijn gekocht. Ben begonnen met 1 drupje, het eten van vanavond zal er dan 5 bevatten. Dit zou inhouden dat ze twee tot drie maal daags 5 druppies krijgt. De planning is om komende zondag haar urine weer na te kijken (ph stripje).
Aan de hand van die test de druppels bijstellen, of kan het sowieso al meer dan 5?

Zojuist bij zooplus een nieuwe, en identieke kattenbak gekocht als die nu ook in de huiskamer staat. Makkelijk om die voor de katkor te gebruiken. Makkelijker wisselen.
Alleen de kleur is anders, maar daar hebben katten weinig 'zicht' op  :biggrin2:
Verder gaat er weer een Feliway in het stopcontact.

Verder heb ik het volgende gevonden bij Bach:
Een Centaury-dier laat zich misbruiken door andere dieren. Het is het pispaaltje in de groep. Een enorme 'will to please' is aanwezig bij elk Centaury-dier. Het zijn allemansvrienden en daardoor toch wat onbetrouwbaar in hun gedrag, aangezien ze gerust met een vreemd persoon meelopen die dat van hun vraagt. Pas op met dit soort dieren en kinderen, want ze laten zich ook door kinderen misbruiken.
Ze ondergaan de mishandeling zonder te beseffen dat dit niet hoort en kunnen ernstige verwondingen oplopen, zonder dat zij in de verdediging gaan. Ook wanneer het dier met soortgenoten of andere dieren samenleeft moet de verzorger opletten dat de anderen niet met het Centaury-dier sollen en voorkomen dat ze 'm gaan pesten.
Het zijn erg onderdanige dieren. Het is niet de bedoeling dat de verzorger het Centaury-dier helemaal in bescherming gaat nemen omdat het dier zich dan steeds verder gaat terugtrekken en op den duur helemaal niets meer durft. In principe zijn Centaury-dieren hele makkelijke gewillige dieren, alleen zitten ze niet lekker in hun vel en kunnen niet optimaal functioneren.

Hier beschrijven ze precies onze Doro. Een allemans vriendje.

Dat met het feit dat onze Sinister weer echt een Holly kat is....
De dieren zijn vaak achterbaks, argwanend bezitterig en jaloers. Deze dieren (hond/kat) kunnen jaloers zijn op nieuwe kinderen (baby's) en mogen absoluut niet alleen met hun gelaten worden. Deze dieren beschouwen ook vaak hun eigenaar als persoonlijk bezit en handelen daar ook naar.
Wee diegene die in de buurt van de baas komt. Dit zijn de honden die voerbaknijd vertonen, of bij wie je niet aan de speeltjes mag komen. Ook als er andere dieren bijkomen kan het dier vinden dat het aandacht tekort krijgt.
Dit kan zich uiten in 'beledigd' gedrag, maar ook gemakkelijk in bijten, krabben of ander agressief gedrag. In de regel zijn het eenzame dieren, vandaar de noodzaak om deze dieren te helpen met Holly-remedie.
In positieve toestand zijn het bijzonder lieve dieren met een liefdevolle uitstraling.

Het is voor ons een schat maar af en toe heeft hij echt de pik op Doro.

Ik doe nu dus door Sinister zijn eten twee druppels Holly.
Ik heb geen ervaring met drupels door het eten. Ik deed het vroeger wel door het drinkwater, maar sinds ze KVV krijgen gebruiken ze de waterbak niet zo veel. Maar ik begrijp dat door het eten ook prima kan. Dan krijgt hij 2 a 3 maal dags twee druppies.
Voor Doro heb ik nu Centaury  staan. Ik wil haar eerst aan de appelazijn laten wennen.
Weet iemand of appelazijn en bach gewoon  samen gegeven kunnen worden?

Hebben jullie tips, adviezen, geef ze maar. Graag zelfs!
Door EllenL
Bach kan prima samen met appelazijn gegeven worden, met alles eigenlijk gewoon...

Bij allemansvriendjes kan je ook aan Agrimony denken trouwens (weet niet of dat in dit geval zo is hoor, maar ik denk ik roep het even), dat is de remedie waar je je als een vrolijke lolbroek voordoet terwijl je al je zorgen verbergt achter je vrolijke, blije masker.

En als Sinister alleen af en toe de pik heeft op Doko zou je ook kunnen denken aan Willow, Beech of Chicory. Holly is een vrij heftige remedie (als beeld, niet om te geven) die vooral eigenlijk er op duidt dat degene die Holly nodig heeft een gebrek heeft (lees: voelt) aan liefde. Het komt dus eigenlijk voor uit het gevoel dat er niet genoeg van hem gehouden wordt. Bij een Holly kat denk ik meer aan een echte pestkop die Doko echt het leven zuur maakt. Nou kan dat best natuurlijk, dat hij het zo stiekem en slim (achterbaks) doet dat jullie het niet door hebben, dus ga gewoon op je eigen gevoel af, ik denk ik gooi het er toch even in ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door