Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door - pien -
nou, misschien is Pippo gewoon een verstandige poes dat ze goed haar rust neemt...
vanavond zat mevrouw klaar voor het avondeten. en daarna ging ze een paar rondjes door de kamer en over het terras lopen...
even snuffelen, even kijken wat er nieuw was  :o
toen ging ze weer in haar mandje.
een half uurtje later klom ze op de bank (er staat een opstapje, speciaal voor haar, maar dit was de eerste keer dat ze de bank opklom) en ging een tijdje in de vensterbank zitten.
:groupwave2: zo goed is ze de afgelopen dagen nog niet geweest!
Door - pien -
flin schreef: goed plan,

houd ook even de vit-b-12- injectie in je hoofd,
op de 1 of andere manier geeft dit katzels vaak verlichting
wanneer geeft dat verlichting?
wat doet het precies?
Door flin
pienkeestip schreef: wanneer geeft dat verlichting?
wat doet het precies?

snel
na een slechte periode; veel slapen/lethargie,
soms komt ook bij oudere katzels een slechte/ doelmatige verwerking van vit b voor, zodat die aangevuld zou moeten worden

meestal gaat 't om 'n aantal (3 of 4) injecties b-12, en veel katzels knappen zienderogen op
Door - pien -
Het gaat nog steeds een beetje beter met Pippo!
Ze beweegt beter, ze wiebelt nog een héel klein beetje met lopen, slaapt de hele dag (deed ze eerst ook hoor) en (vr)eet nog steeds met smaak.
Dus ze blijft nog even. Wel ben ik bezorgd dat er weer het een of ander gebeurt en haar leventje weer op losse schroeven staat...
Ze is niet meer piep natuurlijk...maar zoals nu gaat het best goed  :thumbup: in ieder geval is haar leventje weer poeswaardig!
Door - pien -
Nee. Zaterdag gaf ik 'r nog geen dubbeltje  :-X maar zondag begon ze rond te lopen en vanaf toen ging het iedere dag steeds beter.
Ze bleef ook al die tijd heel goed eten.
Ze is nog geen 100% maar ze probeert al heel sneaky door de kamerdeur te floepen als ie éven open gaat  ;D (richting trap hé)
Ik borstel haar en was haar wat met een washandje, want ze doet het zelf (nog) niet.
Door koekje
Swarts waste zich de laatste 2? jaar ook niet meer echt. Ik denk dat ze zich daar te oud voor voelde. Meneer ging dus bijna dagelijks in de weer met washand en borstel en als ik dan kwam, waren er voor mij geen schone washanden meer.
Door - pien -
Jeetje, het is ruim 17 jaar geleden dat ik ouwe katten had. Of die zich wasten op het laatst dat weet ik niet meer.
Ik weet wel dat Pippo het heel lekker vindt als ik haar achterkantje was  ;D ;D ;D
Door koekje
Ah, jij maakt dus idd carrière als kontwasser  :D
Maar je zal wel iets heel goed doen, Sien vindt het altijd vervelend als ik aan haar gat zit.
En als ik weer eens met alle2 mn armen in de knoop zit, weet ik wie ik kan bellen  :biggrin2:
Door - pien -
Het gaat weer niet goed met Pippo...
Sinds een dag of 3 kruipt ze weer in een hoekje, ze at wel goed, maar vanmorgen weigerde ze haar eten en ze wiebelt met lopen, af en toe schudt haar koppie (een beetje als Parkinson lijkt wel...).
Ik heb het reismandje naar beneden gehaald en daar ligt ze nu in, op een lekkere handdoek. Ik ga weer een prutje maken en haar dwangvoederen.
Het is net weer weekend, vandaag moet ik zoon z'n verjaardag vieren  :-X
Gelukkig komt m'n broer, van wie ze eerst was, dan kan hij haar even gedag zeggen....
Door - pien -
Pippo heeft besloten dat het nog geen tijd is  :P
Zaterdag ging het superslecht, zondagochtend heeft ze weer zelf gegeten, gisterochtend kwam ze weer zelf naar het ontbijt  :groupwave2:
Blijkbaar was het even onze hartkleppen testen  ::)

Laat ik zeggen dat ze weer 90 % is.
Ik reken er wel op dat het elk moment weer slechter zou kunnen gaan...dat is dan maar zo.
In de tussentijd genieten we elke dag van Pippo  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door