Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

EliScooby schreef:Moeke nog steeds going strong?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925K met Tapatalk

Ja hoor, het gaat nog steeds goed, lief dat je 't vraagt! Ik heb wel een paar stukjes lintworm bij haar gevonden, moet dus zo meteen even aan de da vragen of ik haar Droncit kan geven (we gaan zo meteen weer voor een infuus, dat doen we nu één keer per week). Ze is lekker kieskeurig qua eten, maar haar (graanloze) brokjes eet ze goed, dus zullen haar tanden wel geen pijn meer doen. Kwalitatief hoogstaand blikvoer vindt ze niet lang interessant; we zijn nu bij Sheba met saus beland, dat gaat er wel in als koek. Trut. >:( :biggrin2:

Moet nu de hort op met 'r. Update later!
Too schreef:;D ;D wat een heks, de kuikens zijn ook alweer 'uit' ?
Vorige week wilde ze het kuiken dat ik had neergelegd niet eten, terwijl ze er de dag daarvoor nog eentje had verslonden. Maar dat tweede kuiken had ik niet in de koelkast bewaard maar in de kelder waar Moeke verblijft (daar is het ook vrij koel). Misschien had dat tweede kuiken niet de optimale temperatuur of zo. ::) Michelin-Moeke. :D

Ze at de laatste dagen voornamelijk brokjes en sinds gisteren dus Sheba, maar na ons bezoekje aan de da heeft ze twee bakjes met nat voer en blikvis verslonden. De da had haar een halve eetlustopwekker gegeven, misschien dat die insloeg als een bom. :biggrin2: In ieder geval was ze vanavond weer lekker nieuwsgierig toen ik het hondenvoer stond te portioneren, en ze heeft zelfs een paar stukjes biologische kippenlever meegesnaaid.

Over een week weer een infuus, en de week daarop weer nierwaarden controleren. Haar tanden zijn in ieder geval weer goed, de ontsteking is helemaal verdwenen en het tandvlees oogt goed. Blij!
Ze heeft vandaag weer een eendagskuiken op, en vannacht had ze ook goed gegeten. En ze heeft een nieuwe hobby: naar de hondenslaapkamer (ook in de kelder) lopen en daar met het drinkwater van de honden gaan zitten spelen. Steeds een pootje in het water en dat dan daar haar bekkie brengen. Echt drinken doet ze dat water niet, het lijkt wel of ze haar bekkie wast of zo, of haar pootje natmaakt om het daarna schoon te likken. Raar beest. ::) Ze heeft zelf ook een bakje met water in haar kelderkamer staan; daar speelt ze volgens mij niet mee, dat drinkt ze alleen maar. Wijven...
hannabelgje schreef:Katten drinken het liefst uit een hele grote bak. Ze voelen het water met hun snorharen dus die snorharen moeten in de waterbak passen. Ze houden er niet van om hun neus in het water te steken.
Fijn dat ze het zo goed doet!
Haar eigen drinkbak is ook groot genoeg, eigenlijk. Ze drinkt het water ook niet echt maar schept het dus op met haar pootje en brengt dat naar haar snuitje. Enig idee waarom katten zoiets doen? Gewoon voor de leuk? Ik hoop het.

Ja, ik ben ook blij dat ze zo goed gaat. Iedere dag is er eentje, en die plukken we!
Anne in Duitsland schreef:
Haar eigen drinkbak is ook groot genoeg, eigenlijk. Ze drinkt het water ook niet echt maar schept het dus op met haar pootje en brengt dat naar haar snuitje. Enig idee waarom katten zoiets doen? Gewoon voor de leuk? Ik hoop het.

Ja, ik ben ook blij dat ze zo goed gaat. Iedere dag is er eentje, en die plukken we!
Hier wil Willem alleen uit de kraan drinken of uit plassen water buiten. Dus een waterbak heeft ze niet, gewoon omdat ze er niet uit drinkt. Meestal drinkt ze uit de kraan op de wc, als een van ons op de wc zit Afbeelding
Anne in Duitsland schreef:Haar eigen drinkbak is ook groot genoeg, eigenlijk. Ze drinkt het water ook niet echt maar schept het dus op met haar pootje en brengt dat naar haar snuitje. Enig idee waarom katten zoiets doen? Gewoon voor de leuk? Ik hoop het.

mijn dikkerd vond dat tijdenlang reuze vermakelijk of de enige manier om met water om te gaan.....
hengelen, likken of niet, beetje schudden en dat dan nog een paar keer

Ik vond dat iig beter vermaak dan pannensponzen, theezakjes, koffiepads etc zwemles te geven
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door