Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ze heeft sinds vandaag wat meer snot in neusje. Eet ook ietsje minder dan voorheen, maar ze is niet echt actief.
Vanavond slechts 1 keer eventjes moeten niezen maar grootste deel van de avond is ze rustig.

Paar keer vandaag neusje schoon gemaakt en beetje snot verwijderd. Denk dat als het daar al tegen werkt dat het dan al flink verschil maakt voor haar.
Poes is aan het eten. Ze is nu ruim 10 minuten bezig en heeft net 15 gram op. Denk soms dat ze stikt in haar eigen niezen en snot als ze eet. Hoop toch zo dat morgen de tabletjes komen en ze helpen.

Ze is gestopt met eten. Heeft half uurtje gegeten en 40 gram heeft ze op. Rest in koelkast gezet en krijgt ze vanavond als ik naar bed ga.

Vanochtend heeft ze 100 gram gegeten dus al met al heeft ze toch nog aardig wat op
Laatst gewijzigd door TMG1961 op wo 02 jan 2013, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Goh theo ik lees je stukje nu pas, wat een rot bericht heb je gehad mbt Poes. Hopelijk is jullie samen nog een tijdje gegeven.
En idd wat het ook is wat ze eet, dat maakt niks uit als ze maar eet. Misschien met een lepel als ze het daar vanaf kan afhappen?
En het zal denk ik wel schommelen per dag wat ze eet, kan ik me ook voorstellen ze zal zich per dag ook beter voelen of minder goed.
Ze hapt niet echt..het is meer een likken met af en toe een hapje. Maar ze eet nog best goed, tussen de 150 en 200 gram per dag.

Een ding begrijp ik niet. Als ze bij me op schoot ligt dan niest ze niet, ze snottert niet..niks, noppes, nada. Zet ik haar op de grond of ze staat zelf op en loopt weg dan begint gelijk het snotteren. Zeg ik dan van het is goed meisje dan stopt ze weer. Vindt het eigenlijk beetje raar en snap niet waardoor dit komt. Iemand die het me kan uitleggen?
is AD van hills niks?
dat is een koolhydraat rijk voer wat speciaal is om aan te sterken.
het ruikt naar leverpastei, katten vinden het vaak heerlijk.
je lengt het aan met water waardoor je het zo dun als yoghurt kunt maken.
ze kan het dan oplikken, hoeft niet te kauwen, alleen te slikken.
ouwe noesjepoesje vond dat heerlijk!!!!!

je haalt blikjes bij de d.a.
wel prijzig..  :-[  maar met een paar blikjes doe je al best een tijdje.  :-*
Ik ken de blikjes. Probleem is echter dat als ik het aanleng zodat het makkelijker op te likken is ze er helemaal niets van moet hebben. Ze kijkt er dan naar en kijkt me aan van ik heb honger en geen dorst.

Ik prak alles nu redelijk fijn en dat gaat redelijk goed. Eet ze niet alles op dan gaat het de koelkast in en krijgt ze het een paar uur later weer. Zo komt ze nog altijd aan de 150 - 200 gram per dag. Ook staat er een bakje met brokjes en ook daar eet ze soms van.

Helaas wil ze nu ook niets meer hebben van vers..paar keer geprobeerd maar ze wil het echt niet meer. Voorheen at ze wel regelmatig spiervlees of vis.
Ze heeft/had dan wel een flinke eetlust :) Hoe groot is poezewoes? Mijn voor htk katten groot uitgevallen beesten eten met zijn vieren ongeveer 500 gram per dag...

is het trouwens misschien sowieso een idee om vaker eten aan te bieden? Misschien lukt het haar wel om 5x per dag 40 gram te eten bijvoorbeeld...

Oh, en op je vraag van gisteravond, die lees ik nu pas, tja, wat ik zo kan bedenken, er zit natuurlijk iets geks in/tegen haar neus aan te drukken, ik kan me ook voorstellen dat ze de neiging heeft dat uit te willen niesen, tenminste, als ik bedenk hoe het zou voelen als er iets wat er niet hoort in je neus zit... en als ze dan lekker op schoot ligt is haar aandacht meer bij jou. als je er wat van zegt kan ze misschien denken 'oh ja, dat gaat er toch niet uit' ofzo, wie weet wat er in het koppie van een kat omgaat?? Maar dat is wat ik zou kunnen bedenken... Maar als dat op schoot liggen zo'n positieve invloed heeft zou je misschien eens kunnen kijken wat ze van een katten thundershirt vindt. Zijn wel prijzig, maar iets zegt me dat ze dat misschien best eens heel prettig zou kunnen vinden... Ik hoop dat poezewoes zo lekker nog wat eet of inmiddels al gegeten heeft!! Knuffel voor jullie allebei!
EllenL schreef: Ze heeft/had dan wel een flinke eetlust :) Hoe groot is poezewoes? Mijn voor htk katten groot uitgevallen beesten eten met zijn vieren ongeveer 500 gram per dag...

is het trouwens misschien sowieso een idee om vaker eten aan te bieden? Misschien lukt het haar wel om 5x per dag 40 gram te eten bijvoorbeeld...

Oh, en op je vraag van gisteravond, die lees ik nu pas, tja, wat ik zo kan bedenken, er zit natuurlijk iets geks in/tegen haar neus aan te drukken, ik kan me ook voorstellen dat ze de neiging heeft dat uit te willen niesen, tenminste, als ik bedenk hoe het zou voelen als er iets wat er niet hoort in je neus zit... en als ze dan lekker op schoot ligt is haar aandacht meer bij jou. als je er wat van zegt kan ze misschien denken 'oh ja, dat gaat er toch niet uit' ofzo, wie weet wat er in het koppie van een kat omgaat?? Maar dat is wat ik zou kunnen bedenken... Maar als dat op schoot liggen zo'n positieve invloed heeft zou je misschien eens kunnen kijken wat ze van een katten thundershirt vindt. Zijn wel prijzig, maar iets zegt me dat ze dat misschien best eens heel prettig zou kunnen vinden... Ik hoop dat poezewoes zo lekker nog wat eet of inmiddels al gegeten heeft!! Knuffel voor jullie allebei!
Poezewoes weegt nu nog rond de 4,2 kg, ze is wat afgevallen de laatste paar jaar, ze woog voorheen tussen de 5 en 5,5 kg..toen was ze wel wat aan de mollige kant. Ze heeft altijd een goede eetlust gehad. Ze heeft verder vanavond niets gegeten. Ik kijk straks of ze nog wat wil eten als ik laatste rondje ga maken met Pixie.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door