Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door - pien -
Nou...het is niet hopeloos...
Ze mankeert wel het een en ander.
Ik moet doorgaan met de Benakor (voor haar nieren).
Ze moet wat afvallen (500 g) heel langzaam uiteraard.
En ze heeft pijn in haar onderrug waardoor haar linkerpoot ook pijn doet en ze moeilijk loopt.
Maar zoals ze bij de da rondliep is ze niet levensmoe.
Ze heeft nu een prik (Metacam) tegen de pijn.
Het enige probleem is dat dat niet goed voor haar nieren is.
En als ze geen pijn heeft doet ze teveel en dat is ook niet goed voor haar.
En ouwe taart mag geen trap meer lopen.
Jeetje, voor mij zag het er echt erg uit zoals ze liep maar het viel dus mee.
Mijn emoties schieten alle kanten op  :-X maar gelukkig gaan we het nog proberen.
En ik ga een traphekje fabriceren  :) of in ieder geval iets waardoor ze niet meer de trap op kan.
Door - pien -
*Yvje* schreef: Wat bedoel je precies met iets in d'r koppie ? Iets psychisch ? Want daar voor kun je nog van alles proberen..
Alternatieve DA's, andere behandelingen, ook daarvoor heb je tal van dingen ..

Iig sterkte met je beslissing, doe wat goed voelt. ( dat laatste niet verkeerd opvatten uiteraard want
niets voelt goed aan zo'n beslissing. )
Het leek iets van een tia geweest te zijn...de da had het over ataxie.
Maar dat is het dus toch niet.
Door Emytje
Klinkt wel een beetje zoals Nimueh (zie mijn topic). Haar nieren rammelen ook, is nu ook aan de Benakor, maar daarnaast loopt ze als een dronkenlap. Daarvoor krijgt ze AB en prednison. Ook bij haar is het lichtje in haar ogen nog niet gedoofd.

Wat geef jij pippo precies te eten?
Door - pien -
Ik had wel gelezen over Nimue maar ik had geen symptomen herkend. Ik lees nu net in je laatste berichtje over het zwabberen...
Da's beroerd  :-X
Het is zo jammer dat ze niet kunnen praten en aangeven wat en waar ze pijn hebben.

Ik geef Pippo karkas en orgaan, wat ik samen door de molen haal, aangevuld met spiervlees.
Soms een kuikentje, hamster, rat of muis...
De da vindt het teveel vlees (eiwit), maar ze weet dat ik daar niet naar luister  :biggrin2:
Door flin
pienkeestip schreef: Nou...het is niet hopeloos...
Ze mankeert wel het een en ander.
Ik moet doorgaan met de Benakor (voor haar nieren).
Ze moet wat afvallen (500 g) heel langzaam uiteraard.
En ze heeft pijn in haar onderrug waardoor haar linkerpoot ook pijn doet en ze moeilijk loopt.
Maar zoals ze bij de da rondliep is ze niet levensmoe.
Ze heeft nu een prik (Metacam) tegen de pijn.
Het enige probleem is dat dat niet goed voor haar nieren is.
En als ze geen pijn heeft doet ze teveel en dat is ook niet goed voor haar.
En ouwe taart mag geen trap meer lopen.
Jeetje, voor mij zag het er echt erg uit zoals ze liep maar het viel dus mee.
Mijn emoties schieten alle kanten op  :-X maar gelukkig gaan we het nog proberen.
En ik ga een traphekje fabriceren  :) of in ieder geval iets waardoor ze niet meer de trap op kan.
jeetje, nou eigenlijk gelukkig maar  :-*

waarom zou ze pijn in d'r onderrug hebben, spierpijn? of anders?

moeilijk hoor als je denkt dat 't zo ongeveer laatste keer richting DA is, en dus toch eigenlijk weer niet

kun je misschien een goedkope hordeur plaatsen voor de trap?
Door - pien -
Mijn da zegt dat ze niks aan die rug kan doen. Misschien is het slijtage.

Dochterlief vond dat we maar aan de traplift moesten voor Pippo  :biggrin2:
Moeilijk met door het huis heen stormende pubers om de trap te barricaderen  ::)
Vroegah had ik een traphekje in de gang, dan was de trap meteen ook onbereikbaar.
De trap heeft geen omlijsting dus met een hordeur kom ik er niet...
Misschien een soort hordeur in de gewone deur? Dan moet die wel altijd dicht, terwijl we nu alle deuren altijd open laten zodat de poezels erdoorheen kunnen  ;D
Of een klein deurtje op de trap. Dat wordt puzzelen...
Door flin
zo'n hordeur kun je makkelijk op maat maken, duz ook wat hoger op de trap plaatsen oid,(kwa rare maat, en dus misschien wel een omheining/lijsting) en 'n veertje eraan zetten, zodattie altijd dichtklapt? dat kan ook aan de dichte deur
  mwjah, 'k weet je situatie niet natuurlijk

anders toch maar gewoon voor die lift gaan  :biggrin2:
Door Zaniematsu
pienkeestip schreef: Mijn da zegt dat ze niks aan die rug kan doen. Misschien is het slijtage.
Mijn kat is geholpen met acupunctuur tegen de pijn na een bekkenbreuk. De reguliere dierenartsen konden ook niks meer voor haar betekenen mbt de pijn.
Ik ben bij deze praktijk geweest : http://www.acupunctuurdierenarts.nl/
Ook heeft het super geholpen tegen haar probleem dat ze erg vaak moest overgeven. dat doet ze nu dus na de behandeling niet meer!! Erg bijzonder vind ik dat.
Door - pien -
Zaniematsu schreef: Mijn kat is geholpen met acupunctuur tegen de pijn na een bekkenbreuk. De reguliere dierenartsen konden ook niks meer voor haar betekenen mbt de pijn.
Ik ben bij deze praktijk geweest : http://www.acupunctuurdierenarts.nl/
Ook heeft het super geholpen tegen haar probleem dat ze erg vaak moest overgeven. dat doet ze nu dus na de behandeling niet meer!! Erg bijzonder vind ik dat.
Bedankt voor de tip!
Ik zal es kijken of het wat voor ons is.
Door - pien -
flin schreef: zo'n hordeur kun je makkelijk op maat maken, duz ook wat hoger op de trap plaatsen oid,(kwa rare maat, en dus misschien wel een omheining/lijsting) en 'n veertje eraan zetten, zodattie altijd dichtklapt? dat kan ook aan de dichte deur
  mwjah, 'k weet je situatie niet natuurlijk

anders toch maar gewoon voor die lift gaan  :biggrin2:

Er zit nog een leuning aan de zijkant...
Dat veertje is een hele goeie, ik dacht aan een magneetje  :biggrin2:
Ik ga wel es broeden.
Jammer hoor, geen over-me-heen-stampende-Pippo meer 's nachts  :P
Door Emytje
pienkeestip schreef: De da vindt het teveel vlees (eiwit), maar ze weet dat ik daar niet naar luister  :biggrin2:
Zo herkenbaar. ;) Dat was ook één van de eerste dingen die mijn dierenarts zei. Aparte is wel dat ik haar nu niet meer heb gehoord over een brokken-nierdieet. :) Misschien dat ze het in de computer heeft gezet? Ik geef Nimueh gemalen kipkarkas, parelhoenkarkas, eendennekken met daarbij spiervlees in de vorm van kip, kalkoen, parelhoen en eend en nog kippenorgaan. Niet zo heel erg veelzijdig, maar ik ben blij dat ze nu weer fatsoenlijk eet. Ik ga er ook niets meer aan veranderen.

Heb jij het idee dat er al wat anders is aan Pippo? (in goede zin dan he)
Door - pien -
Nee. De pijnstiller heeft heel eventjes gewerkt. Ik vind eigenlijk dat ze beroerder loopt vandaag.
Uit het bloedonderzoek kwam dat ze veel afvalstoffen in haar bloed heeft. Dat moet ergens vandaan komen.
Er is dus iets aan de hand én ze is 15 én haar nieren worden ook wat minder...
Het enige wat ze doet is in het reismandje liggen. Vanavond heb ik daar ook haar eten gegeven.
Eigenlijk doet ze dus niks meer...
Moet ik nou gaan wachten tot ze wat afvalt en haar rug wat beter wordt?
Ze wil niet eens meer richting deur, de trap op naar boven...
Door flin
  hoe gaat t nou?

als de nieren niet goed meer kunnen filteren, zullen er steeds meer afvalstoffen int bloed blijven hangen  :-[

is ze misselijk?

sterkte hoor
Door - pien -
het gaat. dat is het enige wat ik kan zeggen.
ze vreet wel heel goed. echt, ze had rat gisteravond en vanochtend en daar geniet ze lekker van.
maar de rest doet ze dus niet.
vanochtend een wiebelig rondje terras en even piesen (en poepen) en daar ging ze weer haar reismandje in.

ik heb besloten dat ik morgen voor een second opinion ga.
es kijken wat iemand anders denkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door