Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
Nox Spugt weer alles uit :'(

Hij at vandaag ook slecht. Heeft 40 gram gegeten... Ik ga hem nu wat Bene-Bac geven.. Hij heeft vandaag CB eend gehad.. (ze staan allebei tijdelijk op KVV, omdat ze mijn barfmenu steeds door de war gooiden.. )
Door Nadia
Ik bedenk me nu.. Zou het wellicht een allergie voor eend kunnen zijn???
Eigenlijk stond het voor morgen weer op de planning. Gaat nu terug de vriezer in.. Even de kattenvariant CB zoeken..
Door Nadia
Vriezer overhoop gehaald geen katten CB meer :( Hij vind de kiezenbrink fazant echt super lekker. Das een hele fazant gemalen + alle organen.. Dat zal toch ook wel ok zijn om te geven?? Hier heeft ie het altijd super op gedaan..

Zou braken een allergische reactie kunnen zijn??
Laatst gewijzigd door Nadia op za 21 aug 2010, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
Vind het wel stug.. 2keer na eend.. Maar zag daarstraks boven een ingedroogd plasje spug liggen. Weet helaas niet of dat voor de eend uitgespugd is?? Gister hebben ze konijn gehad..
Door 202Spots
Nadia schreef: Ohhh sorry... :-[  Komt door mn bezorgdheid.. dan schrijf ik wat ik denk... Ga het weghalen...
Geen tips verder??
Senk you :-*

Nee geen tips, maar hij had dan de eend gespuugd?
Eend kan vrij vet zijn en zwaar op de maag liggen...misschien dat 't daarom weer uitgespuugd heeft.
Ik zou morgen dan wat anders geven...
Hoop dat ie dan beter voeld..
Door TMG1961
Katten braken eigenlijk nog makkelijker dan honden. De mijne doet dat ook regelmatig 's ochtends direct na het eten. Kan een allergische reactie zijn maar kan ook net zo makkelijk iets anders zijn. Hoe zit het met haarballen? Ik merk nl dat mijn kat vaker braakt vlak voordat ze een haarbal opbraakt.
Door Nadia
Mij is verteld.. (voordat ik een kat aanschafte) dat een kat op vers minder last van haarballen zou hebben..
Maar wellicht toch een anti-haarbal pasta morgen halen??
Door TMG1961
Nadia schreef: Mij is verteld.. (voordat ik een kat aanschafte) dat een kat op vers minder last van haarballen zou hebben..
Maar wellicht toch een anti-haarbal pasta morgen halen??
Zou ik persoonlijk niet doen, alleen als ze de haar ballen niet op natuurlijke wijze kwijt raken.
Door Nadia
No probs Dory!

Offf (ben ik weer hoor) ze hebben vandaag voor de eerste keer vrij laat gegeten!! Tegen 4 uur pas.. Kan het zijn... Dat hij voor de eend heeft overgegeven van de honger.. En daarna heeft overgegeven van de vette eend???

Of ben ik nu gewoon dingen aant brazelen??

Hij heeft idd al eerder na eend overgegeven.. MAAR hij heeft ook al eend gegeten en was niks aan het handje..

Ik hoop dat het morgen beter gaat.. Als ik weer naar de DA moet word het een week droog brood eten...
Door koekje
Nadia schreef: Offf (ben ik weer hoor) ze hebben vandaag voor de eerste keer vrij laat gegeten!! Tegen 4 uur pas.. Kan het zijn... Dat hij voor de eend heeft overgegeven van de honger.. En daarna heeft overgegeven van de vette eend???
ik vind dit echt heel logisch klinken en heb dat soort dingen ook vaker bij Sien gemerkt. daarom krijgen ze hier op redelijk gerichte tijdstippen eten.
voor een allergie is hij eigenlijk iets te jong (immuunsysteem is nog niet af) en volgens mij komt dat bij katten voor een echte vleessoort ook helemaal niet zo vaak voor.
voor vaste haarballen is hij ook nog erg jong.

een kat op vers heeft een andere manier van verharing en daarom mogelijk een andere haarbalproductie. niet iedere kat kost haarballen uit, sommigen poepen ze gewoon uit met drol. er zijn ook katten die door het eten van muizen ofzo sneller en meer haarballen produceren. een haarbal is ook wel iets anders dan gewoon overgeven.
sien kotst nooit haarballen, maar legt geregeld een gezellige oranje harige drol in de bak. ot daarentegen gooit vaker een haarbal op, en dan ook ineens met grijze (heeft ze niet) of zwarte (heeft ze weinig; alleen stukje in haar staart) haren. ik voer vaak zwarte en grijze muizen.
Door Nadia
Oke.. Duidelijk verhaal Koekje!

Nox liet vanacht toen ik om 2 uur net goed en wel in bed lag duidelijk merken dat ie honger had. Hij heeft toen 10 gram heel mooi mager konijnvlees gegeten.. Of het is binnengebleven weet ik niet. Ze hebben onderandere op zolder geslapen.. (daar kunnen ze met een rare kattensprong op, kan ik niet afzetten.. Op zolder zijn veeeeeel verstopplekjes..

Hij krijgt nu gedurende de dag elk uur te eten.. Hij heeft net om half 8 5 gram gehad..
Ik zal zo als ik nog tijd heb bouillion koken van konijn..  Dan kan Yordi hem daar af en toe water van voorzetten.. (ik zie hem wel af en toe drinken... Maar een beetje extra kan nooit kwaad lijkt me.. ) ik ben benieuwd..
Ik moet vandaag de hele dag werken.. Heb Yordi vanacht alles verteld.. En weer laten herhalen.. Volgens mij zit het er wel in dat hij elk uur moet eten en dat ie niet zonder mag komen te zitten..

Hij krijgt vandaag fazantmix van kiezebrink.
Door Borke
Het haarballen verhaal hangt ook van de vacht af.
Alle katten hier hebben altijd haarballen uitgekotst, dat wil zeggen alle Maine Coons, maar ook alle huiskatten.
Dan moet ik er wel bij zeggen dat die huiskatten toentertijd vrij naar buiten gingen en enorm veel vacht hadden.
Die huiskatten kregen Hill's brokken, dat was het allerbeste wat er was  :)

De Maine Coons kregen eerst ook br*k en de laatste 5 jaar krijgen ze kvv.
Ik zie nu minder vaak haarballen, maar wel veel langere.
Ik vind ook minder kots.
Kan toeval zijn en daar we nu nog maar 2 katten hebben, kan je daar niet echt conclusies aan verbinden.

Katten kotsen gemakkelijk, eten moet op de goede temperatuur zijn, vers genoeg, op vaste tijden gegeven.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door