Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door millyckk
yuki11 schreef: :-[ Heb net even de dagportie afgewogen, wat ze zou moeten eten...dat is 55 gram. Ik denk dat ze 20 gram op heeft??? Misschien ietsie meer...
En tot nu toe 30 ml tonicum (onder dwang), daarvan zou 45 ml een dagportie zijn.

Vanavond nog maar weer eens een uurtje eraan spenderen.

Ze had trouwens diarree gisteren....vandaag zag het er wel iets beter uit. Ze oogt wel redelijk...
is boos nu vanwege huisarrest  ::)

Het valt me wel op dat ze, na de dwangvoeding, wel wat wil eten.

Vanmiddag even beetje met haar gespeeld, buiten met een stokje....daar hapt ze dan in, en dat lijkt haar dan toch pijn te doen. Idem met dwangvoeren aan de rechterkant van haar bekkie.
Ik vrees een beetje dat de da het randje bloedend tandvlees onderschat. (aangezien FORL van binnenuit onstaat, zou het misschien toch kunnen dat ze tandwortelpijn heeft  :-[
(maar ze is nu zo zwak dat weer een narcose wel erg risicovol is, denk ik :-[)
Verdorie, dat lijkt toch wel erg op kiespijn :-\ Wat die diarree betreft: zou dat niet van die tonicum kunnen zijn?
Door EllenL
Arme poes! Dat tonicum is geen volledige voeding als ik je goed begrijp of wel? Anders zou je ook kunnen overwegen bij de da wat zakjes covalescense (of hoe je dat ook schrijft) te halen, is van royal canin, een soort krachtvoer zeg maar, is in 2 vormen als ik het goed heb, eentje is in ieder geval poedervorm die je met wat warm water moet aanlengen. Werd (ik neem aan wordt) in het asiel waar ik stage liep gebruikt om katten te dwangvoeren die niet wilden eten...

En verder veel knuffels en reiki ;)
:-* en :bigarmhug: voor jullie
Door EllenL
Nee, dat is speciaal voer om aan te sterken, dus juist voor gevalletjes als Samos zeg maar. Ik heb het een keertje meegekregen van de dierenarts toen Poekie al haar eten er uit kotste een paar dagen...
Door spreeuwtje
maar..
als ze kiespijn heeft.. dan zou ze die brokjes toch ook niet zo graag willen?
is een papje dan niet handiger?
en..
zou ze niet zonder roesje voor een foto kunnen?
misschien is het kaakbot wel aangetast?  :-*
Door Lefki&Amy
sssssst, iedereen slaapt, maar ik geniet van een etende Samos  :groupwave2:

Ze is uit haarzelf begonnen, na een rondje met Yuki. En ze eet met snelheid, iets wat al even niet meer voor kwam.
Op zich nog geen schokkende verbetering, maar toch voelt t goed en oogt ze goed...ze begint weer een beetje op mn oude vertrouwde Saampje te lijken!!

Niet verder vertellen....zeker niet in kattenkringen!! Want als t Saam ter ore komt, stopt ze misschien weer  :-X

Nu slapen en hopen dat de verbetering zich voortzet! (ik neem dr mee naar bed  :biggrin2:)

Slaap lekker allemaal!!  :-*
Door EllenL
yuki11 schreef: sssssst, iedereen slaapt, maar ik geniet van een etende Samos  :groupwave2:

Ze is uit haarzelf begonnen, na een rondje met Yuki. En ze eet met snelheid, iets wat al even niet meer voor kwam.
Op zich nog geen schokkende verbetering, maar toch voelt t goed en oogt ze goed...ze begint weer een beetje op mn oude vertrouwde Saampje te lijken!!

Niet verder vertellen....zeker niet in kattenkringen!! Want als t Saam ter ore komt, stopt ze misschien weer  :-X

Nu slapen en hopen dat de verbetering zich voortzet! (ik neem dr mee naar bed  :biggrin2:)

Slaap lekker allemaal!!  :-*
Goed zeg!! Hoe is het vanmorgen met de mooie dame?  :-*
Door Lefki&Amy
*milik* schreef: Verdorie, dat lijkt toch wel erg op kiespijn :-\ Wat die diarree betreft: zou dat niet van die tonicum kunnen zijn?
Zou kunnen, maar volgens mij was de diarree eerder dan de tonicum  :-\
Heb het overlegd met de da, en het zou niet laxerend werken. Hoe dan ook toch doorgaan met de tonicum, was hun advies. Wel finidiar meegekregen  :-\
Door Lefki&Amy
Saille schreef: Arme poes! Dat tonicum is geen volledige voeding als ik je goed begrijp of wel? Anders zou je ook kunnen overwegen bij de da wat zakjes covalescense (of hoe je dat ook schrijft) te halen, is van royal canin, een soort krachtvoer zeg maar, is in 2 vormen als ik het goed heb, eentje is in ieder geval poedervorm die je met wat warm water moet aanlengen. Werd (ik neem aan wordt) in het asiel waar ik stage liep gebruikt om katten te dwangvoeren die niet wilden eten...

En verder veel knuffels en reiki ;)
:-* en :bigarmhug: voor jullie
Weet ik eigenlijk niet. Het bevat wel alle voedingsstoffen die een kat dagelijks nodig heeft. Heb ook Hills H/D blikjes, maar dat hoeft ze dus ook niet. Ik probeer haar 1 flesje tonicum per dag te geven en een portie brokjes.
Door Lefki&Amy
spreeuwtje schreef: maar..
als ze kiespijn heeft.. dan zou ze die brokjes toch ook niet zo graag willen?
is een papje dan niet handiger?
en..
zou ze niet zonder roesje voor een foto kunnen?
misschien is het kaakbot wel aangetast?  :-*
De brokjes zijn klein en 8 van de 10 slikt ze zo door... :-\
de brokjes eet ze zo, een papje dus niet.
Zonder roesje een foto van haar kaak, bedoel je??
!,5 maand geleden is haar hele kaak al op rontgenfoto's vastgelegd hè...op basis daarvan heeft de da tanden en kiezen getrokken (bij sommige tanden was er namelijk niks aan de tand te zien, maar op de foto was te zien dat wel de hele wortel reeds was vervangen door kaakbot  :-X
Door Lefki&Amy
Saille schreef: Goed zeg!! Hoe is het vanmorgen met de mooie dame?  :-*
IEMAND heeft niet gefluisterd  >:(      ;)
Op dit moment lijkt t wel weer aardig, maar tot een uur geleden, was t weer niks. Niet in haar hummetje, niets willen eten. Net heb ik haar haar 2e portie tonicum gegeven en daarna wilde ze weer brokjes. Nu ligt ze zich te wassen en kijkt ineens weer beter  :-\
Raar, maar waar...
Door Lefki&Amy
spreeuwtje schreef: volhouden meis..
het zijn kleine stapjes.. maar langzaam aan gaat t vooruit.. toch?
mwah, het lijkt eerder op en af te gaan.... :-\
Heb daardoor toch het idee dat er iets niet goed is/zit....en dat dat 'iets' niet uit zichzelf over zal gaan... :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door