Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
Wat een geweldig nieuws allemaal: fantastisch!!! Hopelijk gaat het heel goed met de nieuwe aanwinst en ja, FOTO'S!!!
Door verwonderd
klikken jullie maar eens op de url van blogspot!
Door verwonderd
Afbeelding
Laatst gewijzigd door verwonderd op za 23 feb 2008, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door verwonderd
Jakkes  :wall: :throw: :rtf: :rant:

maar dan krijg ik toch  :rex2:

:sorry:

Nee, niet blond. Maar blijkbaar niet zo slim.
Door Mevroi Kruim
Zo beter?
Je had de URL van je site als image erin gezet en dat werkt niet. Ik heb ff de URL van de foto geplaatst.

Mooi meisje!

En leuke filmpjes!
Door YaYa
:groupwave2:
Gefelicteerd en nu op naar je lang verwachtte bosmannetje. Eindelijk kunnen jij, je dochter en bosliefje bijkomen van alle zorgen en spanning.
Door verwonderd
Dank jullie wel, allemaal!!!!

Kruimel, dank voor het plaatsen van de foto (hmmm hmmm peins peins, ik kom er nog wel eens uit hoor) en ja ze heeft witte poezelvoetjes, een prachtig mooi wit streepje (haar bles noem ik 'm) en dan dat zwarte neusje...om op te vreten! Toen ze ieniemienie was was haar neusje echt zwart, nu schemert er roze door...in de tijd van de diarree raakte ik in paniek: ik dacht dat ze 'bleek om haar neus werd' van ziek-zijn...! Ja ja ik heb mij wat zorgen gemaakt, vreselijk...

Ze is onze taaie kanjer, heel vrolijk en lief, ons lieve meisje. Ja ik weet het ik ben knettergek ;)

Ze speelt zich suf, wij met haar en soms denk ik wel eens ohohoh denk aan je wond!! Het ziet er echter prachtig uit, ik vind dat de da het keurig heeft gedaan. Ook is ze direct gechipt (je weet het maar nooit, hoewel ze niet buiten komt, behalve op het balkon).

Op naar het bosmannetje, fokster is alles aan het voorbereiden en wij staan hier te trappelen van ongeduld!
Door Mevroi Kruim
Spannend joh!

Ik ben he-le-maal niet jaloers *joksmilie*  :-[ :-X

Als je een foto wilt laten zien dan moet je de locatie van de foto, dus de URL, met [ img] ervoor en [/img ] (zonder spaties) plaatsen. Een foto heeft een image-extensie, dwz eindigt op .jpg of .gif.
Jij had de locatie van je site geplaatst tussen image tags. Die eindigt op .htm of .html en dan zie je niks tussen [img ] tags. Snap je?
Met de tag (aanduiding) img tussen haken geef je aan de browser waarmee je internet (bv Internet Explorer) aan dat er nu een URL van een plaatje volgt, in plaatjes-formaat, dus jpg of gif. Dan weet Explorer wat 'ie moet doen met de daaropvolgende tekst: hij gaat het plaatje ophalen en laten zien. Zet je nu een URL van een site tussen die plaatjes-tags dan zet je Explorer op het verkeerde beentje: hij denkt dat er een plaatje komt maar dat is niet zo, de extensie (het laatste deel van de URL) is verkeerd. En dan krijg je een kruisje.
Door YaYa
Klinkt mij als chinees in de oren. Heb om die reden ook  nog nooit een plaatje geplaatst. Ben niet zo'n wonder met computers  :-[
Door Mevroi Kruim
YaYa schreef: Klinkt mij als chinees in de oren. Heb om die reden ook  nog nooit een plaatje geplaatst. Ben niet zo'n wonder met computers  :-[
Nou, tis geen hogere wiskunde hoor!

Simpel gezegd moet een plaatje eerst ergens op internet staan voordat je het hier of elders kunt laten zien.
Een plaatje op je computer is op een bepaalde manier gecodeerd. Die manier zie je aan het laatste stukje van de naam, de extensie. Dus puntje . en dan drie letters. BV .jpg is JPEG formaat, daarin zijn de meeste digitale foto's. En bv .gif is voor smilies, banners, animaties e.d. Net zoals een Word document de extensie .doc heeft en een PDF document de extensie .pdf. Snappie?

Ik heb bv een plaatje onder mijn berichten staan (inmiddels al wel erg bejaard  :-[) Dat plaatje heet van zichzelf beesiesklein.jpg Het is dus een JPEG want ik heb het van fotootjes gemaakt. Dat plaatje heb ik op m'n website gezet die die aardige meneer Chello bijlevert bij mijn internet abonnement. Het adres van die website is http://members.chello.nl/o.vos2/website/  Da's dus de URL van mijn webpagina. Ik heb daar een folder plaatjes aangemaakt, net zoals je op je PC nieuwe folders kunt aanmaken. Dan krijg je dus http://members.chello.nl/o.vos2/website/plaatjes. In die folder heb ik een aantal plaatjes gezet, foto's en smilies enzo, die allemaal een eigen naam hebben. Voor mijn onderschrift is het adres dan http://members.chello.nl/o.vos2/website ... sklein.jpg

Plaatjes op de website zetten kan via je browser, dus Internet Explorer, maar ook via aparte programma's die FTP-programma's heten. FTP betekent File Transfer Protocol, da's net weer anders dan de programmatuur waarmee je sites bekijkt, die heet http (zie de URL's) Ik heb zelf een simpel FTP-programmaatje waarmee ik de plaatjes kan kopieren naar mijn website. De website beheerder, in mijn geval dus Chello, geeft het FTP-adres waar de plaatjes heen moeten. Dat lijkt heel erg op het http-adres alleen kun je met http alleen kijken en geen dingen opladen. Omdat niet iedereen zomaar dingen op mijn site mag zetten heb ik van Chello ook een wachtwoord gekregen om toegang te krijgen tot het FTP-gebeuren.

Zo een beetje duidelijker?

Ik ben ff stiekem naar jouw site gegaan, heb gekwijld bij de prachtige foto's van jouw prachtige katten, en er eentje hier neergezet. Heel simpel, klik als je een bericht schrijft boven het venstertje op het plaatjessymbool helemaal links boven de smilies (als je de muis erboven houdt staat er Voeg Afbeelding toe) klik geeft de twee image tags Afbeelding

Hij is n tikkie groot dus om hem hier te gebruiken zo 'ie verkleind moeten worden.

Dat heb ik ook ff gedaan, het plaatje op mijn website gezet en hier istie dan

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op zo 24 feb 2008, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door YaYa
Zal ik een geheimpje verklappen, Kruimel? De foto die je geplaatst hebt, is van mijn meest geliefde kat. Ze staat echt op nr. 1. Ze zijn me allemaal even lief, maar Nikita is zo bijzonder en dierbaar voor me :)
En dan nog een geheimpje, als ik dan toch bezig ben. Mijn website doe ik ook niet zelf :-[ Bij gebrek aan computerkennis, doet een vriend dat voor me. En hij doet een prima job al zeg ik het zelf.
Het enige dat van mezelf is, zijn de katten en de foto's op de site. De rest wordt voor me gedaan.
Maar na jouw uitgebreide beschrijving, zal ik het toch nog eens gaan proberen.
Door Mevroi Kruim
YaYa schreef: Zal ik een geheimpje verklappen, Kruimel? De foto die je geplaatst hebt, is van mijn meest geliefde kat. Ze staat echt op nr. 1. Ze zijn me allemaal even lief, maar Nikita is zo bijzonder en dierbaar voor me :)
En dan nog een geheimpje, als ik dan toch bezig ben. Mijn website doe ik ook niet zelf :-[ Bij gebrek aan computerkennis, doet een vriend dat voor me. En hij doet een prima job al zeg ik het zelf.
Het enige dat van mezelf is, zijn de katten en de foto's op de site. De rest wordt voor me gedaan.
Maar na jouw uitgebreide beschrijving, zal ik het toch nog eens gaan proberen.
Ik had al zo'n idee  ;) je website ziet er echt prima uit, met hele mooie foto's, maar deze vond ik toch wel echt zo ongelofelijk mooi! Wat een kat  :-*

Je kunt natuurlijk gewoon je vriend vragen om een paar mooie foto's te verkleinen tot een onderschrift waar Leo geen hartverzakking van krijgt, dat onderschrift kan hij dan ergens op je website wegzetten en dan plaats je de link in je profiel. Dan heb je ook een plaatje!

Of, TIP: vraag Paulien om een onderschrift voor je te maken! Ze heeft dan wat foto's nodig en dan maakt ze echt prachtige onderschriften, met tekst en achtergronden en lijstjes.
Door YaYa
Dank voor je complimenten. Ben helemaal trots op mijn Nikki (Nikita helemaal voluit maar Nikki is makkelijker in de wandelgangen). Ze ziet er wel goed uit he, voor een nierpatientje?
Paulien zit ook op de lijst denk ik? Ik ga eerst zelf eens proberen te froebelen en als het niet lukt, zal ik Paulien eens benaderen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door