Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#664920
Ik zit elke dag met gekrulde tenen deze topic te lezen , arme Ziggy.
Ik kan me zo die machteloosheid voorstellen, dat had ik met de kopwonden van Bunny, 80 grenzen overschreiden om het te verzorgen en het gewoon niet beter zien worden. Ik hoop toch dat de zalf gaat helpen want amputeren is toch wel een heel zuur besluit om te moeten nemen.
Door Kefraya
#664958
Arme jullie, wat een ellende zeg. Ik kan me voorstellen dat je wanhopig wordt van zo'n geval. Maar ik heb ook diep medelijden met Ziggy, wat moet dat arme beestje een veschrikkelijke pijn hebben, iedere dag weer...  :'( :'(

Ik kan helaas niks zinnigs bijdragen, alleen maar duimen dat er snel wat verbetering komt.
Door Mayka
#665012
Net als Sylvia zit ik elke keer met kromme tenen te lezen.  :-\
Helaas kan ik je geen raad geven (volgens mij hebben jullie alles al geprobeerd) maar wil jullie, en Ziggy natuurlijk, nogmaals sterkte wensen!  :-*
Door Helen
#665047
Bedankt voor de lieve berichtjes :-*
Met Ziggy gaat het vandaag ietsjes beter. De pijn die ze de afgelopen dagen had, is duidelijk minder. Ik denk dat de hechtingen die middenin de wond zaten die pijn veroorzaakten. Vanochtend mocht ik weer als vanouds even haar wond checken. Als jullie voor haar duimen, kan het niet anders dan heel snel genezen toch?  :)
Door geer
#665289
Ik duim ook hoor Helen! Ik kan me dat machteloze gevoel enorm goed voorstellen en hoop dat de wond zich eindelijk iets zal aantrekken van de goede zorgen van Ziggy's baasjes!!!
Door Helen
#666364
danielle1980 schreef: hoe gaat t vandaag?
Ik weet het nog niet. We spoelen en zalven de wond 's avonds...Ik ben ook erg benieuwd. Tijdens de knuffelsessies van vandaag kon ik niets zien. Ik heb iig het idee dat de wond ietsjes opdroogt. Eromheen was het iig niet kletsnat! Vanavond moeten we Ziggy ook een beetje wassen. Ondanks het feit dat ze behoorlijk geschoren is komt er voldoende vocht uit de wond om de haren om het geschoren gedeelte vies te maken en te laten plakken. Ik hoop dat het lukt om alle drap eruit te wassen en haar weet droog te krijgen. Je hoort het later op de avond!!
Door Helen
#666471
Ik weet het niet helemaal zeker, maar het lijkt erop dat de wond zich aan de smalste kant een ietsiepietsie beetje aan het samentrekken is. Echt heel weinig, maar wij zijn blij met weinig!! Verder zag het er ok uit. Geen echte verbetering, maar ook zeker geen verslechtering.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#666588
Helen schreef: Ik weet het niet helemaal zeker, maar het lijkt erop dat de wond zich aan de smalste kant een ietsiepietsie beetje aan het samentrekken is. Echt heel weinig, maar wij zijn blij met weinig!! Verder zag het er ok uit. Geen echte verbetering, maar ook zeker geen verslechtering.
Nou dat is in dit verhaal toch licht positief nieuws
Door Helen
#666705
Weet je wat zo gek is. De ene keer kijk je en denk je heel blij ietsjes verbetering te zien. Kijk je een halve dag daarna nog een keer, dan schrik je en denk je het de vorige keer verkeerd gezien te hebben. En als je het 's avonds weer zalft lijkt het toch wel ietjes beter geworden te zijn..... ::)

Wat wel vaststaat is dat ze ze haar kap op moet houden tot de wond dicht is. Al duurt dat nog maanden.....Ze wil zo vreselijk graag likken en wringt zich daartoe in alle mogelijk bochten....Maar we zien nu heel duidelijk het verschil met de vorige keer dat ze geen kap droeg. In de  bench blijft ze iig tot het gedeelte van de wond dicht is die echt door haar 'okselnaad' omhoog loopt. Daar komt per pas die zij zet spanning op te staan. Dat gedeelte kan gewoon niet dichtgaan als ze loopt....Dus ik denk dat Ziggy iig tot half december in de bench moet blijven..helaas....

Wat ik wel weet na dit akkefietje is dat ik nooit, maar dan ook nooit meer een poes een halsband om zal doen. Ziggy is 10 maanden oud en tobt al ruim 4 maanden met de gevolgen van het om hebben van een halsbandje....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door