Ha Brie,
het ging heel goed.
Ik heb uiteindelijk de smakelijke Viralys bij Entirelypets besteld en na aanvankelijke weigering, werd dat heel goed geaccepteerd. Dat is alleen lysine, zonder vit B en C, dus dat wou ik dan door het toevoegen van een antioxidanten complex tablet (de krachtige, eigen merk Etos) oplossen.
Ik kon na het heel voorzichtig op te voeren ook de Weerstandscomp en Rustcomp erdoor doen.
Het niezen was niet helemaal weg, maar nog sporadisch dan die en dan een andere, en geen gesnotter. (eind april hebben ze voor het laatst antibiotica gehad, behalve de probleemkat die heb ik het langer doorgegeven).
Maar toen raakte de Viralys op, heb gekeken of als ik die afbouwde en meer van de Lysine van de Groene Os ging geven of ze het mengsel net zo goed bleven eten, met de Weerstandscomp en Rustcomp (voor twee) erdoor, dat deden ze.
Toen dus de goedkopere paarden lysine zonder smaak besteld, en dat was nog niet binnen of de boel lag weer dwars en wilde het vlees niet meer met poeders eten en later ook een tijd niet zonder.
Dus eerst bezig geweest om ze uberhaupt weer aan het eten van het vlees te krijgen zonder toevoegingen en wou dan opnieuw proberen de poeders langzaam toe te gaan voegen en als dat weer problemen opleverde opnieuw Viralys te gaan bestellen.
Zover ben ik nog niet gekomen doordat ik al een goede anderhalve week met een intensive-care patientje zit die al haast 2 wkn ondertussen zelf niets gegeten heeft.
Poes is doodziek, nieren werken niet. Gezien de uitslag van de echo en dat ze tot zondag voor 2 wkn geen klachten had en het juist heel goed deed, ook geen gewichtsverlies, gaan we uit van een acuut nierfalen en krijgt ze de maximale behandeling in de hoop dat ze er doorheen komt.
Poes voelt zich ondertussen wel een stuk beter dan eerder en de ureumwaarde is ook wel gedaald met het infuus, maar nog steeds gigahoog.
Maar dat betekent dat op dit moment alle tijd en energie daarheen gaat en de rest even in de wacht staat.
Maar ik ga zo wel de Viralys weer bestellen, want ondertussen wordt er dus weer lustig op los geniest, en bij de probleemkat viel me gisteren op dat ze weer vol zat...
Ondertussen heeft Phytonics ook een mooie lysine comb, was een paar weken geleden nog niet leverbaar, lysinen met vit B en C en Montmilloriet oid (niet goed geschreven geloof ik), een soort klei die als katalysator schijnt te werken voor een beter effect.