Haha.. ok, ga ik gewoon lekker zo door, wat ik ook nog weet van de vorige keer is dat ik zelf enorm gefrustreerd raakt
wanneer ze weer eens wegliep of na een paar hapjes al, en ik ging d'r dan gewoon achterna lopen, nu laat ik haar gewoon
gaan en bemoei me er verder niet mee, volgens mij scheelt dat een hoop stress !
Wat me enorm opvalt is overigens dat ze met brokjes een bijna niet te verzadigen maag heeft, dan loopt
ze heel snel, binnen een paar uur nadat ze een flinke portie heeft gehad alweer de aanrechtkastejes open te peuteren,
nu, dag 3, heeft ze dat in die dagen nog niet gedaan en ze gaat ook eerder weer liggen slapen !
Ik denk dat Izzy zowieso niet veel kvv nodig heeft, het is maar een ienieminie poes van 3.4 kg en als ik kijk
naar wat de andere kater van 5 kg eet, die zit zomers maar op 120 gram per dag, nu in de winter wil hij meestal wel 140/150 gram
en Liam eet ook veel minder dan hij zou mogen hebben als je naar de richtlijnen kijkt, die is nu bijna 8 maand en zit op zo'n 170 gram per dag.
Ze zeuren niet om meer dus dan neem ik aan dat het voldoende is toch ? Ik probeer Izzy als die tijd dat ze het beter accepteerd zo'n 110/120 gram
te geven afhankelijk van of ze het op krijgt op een dag denk ik .. voorlopig zit ze op zo'n 80/90 gram per dag ! Das al aardig wat !
En geen blik of brok meer bij in de avond ! En ik blijf haar maar 4 keer op een dag voeren lijkt me , aangezien ze liever kleine beetjes eet
ipv meteen wat meer. Hopelijk kan ik mettertijd dan ook net als bij de katers naar 2 x per dag gaan.. maar mocht dit niet lukken geef ik liever
wat vaker wat tijd van mezelf op om d'r te voeren dan dat ik brokjes ga geven, dat heb ik er wel voor over.
Ze heeft idd wel goeie bespiering, niet zoals de katers, maar das logisch !! Ze is idd lekker actief en lijkt geen tekorten te hebben kwa hoeveelheid voedsel. Ze is idd altijd al smal geweest, ook als kitten al. Ze heeft ook wel vetjes, alleen maar tussen haar achterbenen en niet
op d'r rug , daar voel je dus haar wervel wel, ze is geen gratenhuis ofzo ..