Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
YESSSS!

Wat kan je blij zijn met zo'n klein hapje hè?!
Nu hopen dat t t begin is van weer zelfstandig eten, duimen draaien nog even door
Door - pien -
Ik heb idd gebeld en ze heeft vrij veel afvalstoffen in haar bloed.
Lever- en nierwaarde is iets verhoogd.
Suiker ook.
Ze gaat nog even mailen om iets over de suiker te vragen zodat ze meer erover te weten komt.

Nu heb ik een probleempje want ze vindt dat Pippo minder eiwitten moet eten, dus geen vlees  :help:
Evt. slagroom en boter en toch maar wat vlees, want ik wil haar niet aan de koolhydraten hebben.
De da stelde dat voor (koolhydraten geven)  ivm teveel eiwitten, die ze wel eet maar waar ze dan naderhand misselijk van zou worden, dus wil ze daarna niet meer eten ?!?!
Maar vleeseiwitten zijn toch juist goed ?
Wie kan me helpen ?? ?? ??
Vleeseiwitten zijn prima, tenzij bij een kat in de laatste fase van nierfalen. En zo klinkt het iig niet.
Iets verhoogde nierwaardes zijn geen reden voor paniek, pas als ze consistent duidelijk verhoogd zijn heeft je kat er last van. En pas als de nieren het heel slecht doen wordt een kat daar misselijk van. En dan eten ze niks meer, ook geen koolhydraten, weet ik uit ervaring. Een kat die vers eet heeft trouwens sowieso vaak iets hogere nierwaardes dan een brokkenkat en ook dat is normaal.

Bij verhoogde suiker zijn koolhydraten juist slecht (en sowieso zijn die slecht) dus als ze beginnende diabetes heeft is het helemaal geen goed idee om meer kh te voeren. Alleen bij slechte lever kan kh zin hebben maar licht verhoogde waardes zijn geen goede reden.

Een kat heeft hoogwaardige eiwitten nodig, en een zieke oude kat heeft nog hoogwaardiger voeding nodig. Dus vlees en vet en ei en geen kh.
Door coby.p
ze kon je nog niet vertellen wat het was?
en heeft ze nog meer zelf gegeten?
en is het niet zo, dat als ze niet eten wil, alles geoorloofd is.
wat ze wil, al is het alleen slagroom, en leverworst?
ik weet niet zo, wat ik zou doen in jouw situatie
gelukkig reageren er mensen, die er meer verstand van hebben.
Pippo heeft geen suikerziekte. Dat is het laatste nieuws.
De da denkt dat haar verhoogde nierwaarde de reden is dat ze niet eet. Daardoor is er wat leververvetting opgetreden.
Ze moet dus eten. Dus eten aanbieden en dwangvoeren tot ze zelf weer eet.

Bedankt, mevroi Kruim!
Ergens dacht ik al dat dat vlees/eiwit verhaal niet klopte. Mag ze wel slagroom? Ik smeer nu af en toe wat roomboter aan haar pootje.

Morgen kan ik ook Benakor ophalen, ze zou dan elke dag een half pilletje moeten.
@koekje: ik bedoel juist dat ik dat hele vlees/eiwit verhaal voor kennisgeving aanneem en er verder niks mee doe.
Ze krijgt haar gewone voer, Pippo eet al weer een beetje zelf. Ik weeg wat ze gegeten heeft, en haal er nog wat af voor de rest van de dag, en de rest pureer ik, meng het met eigengemaakte kippebouillon en dat gaat met een spuitje haar bek in.
Tussendoor smeer ik wat roomboter op haar pootjes.
Voor zover ik het hiervandaan op kan reageren, zou ik ook proberen of ze Hills AD wil eten en dit proberen binnen te krijgen.
En doorgaan met de kippen bouillon en het rauw zoals je het nu doet.
Ik vind het erg hoopgevend dat ze (al is het nog maar weinig) ook zelf weer wat wil eten.
Heel veel sterkte met je zieke patientje Pippo. Wat een zorgen he?!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door