Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door anne-rené
Ik heb ook zo'n kat, als ik een kussen voor de honden neerleg dan zit ze er geheid op te plassen.
Sindsdien geen kussens voor de honden meer, maar een biabed en een gewone plastice mand met een dekje erin.
Dit gaat goed. Ze plast, even afkloppen, daar niet in. Heb het een tijdje geleden na een paar jaar nog eens geprobeerd maar gelijk er weer bovenop.
Blijkbaar vindt ze het een fijne plek of zo. Ik had gehoopt dat ze het vergeten was, maar helaas.

Voor de rest is ze super zindelijk, heb wel voor 2 katten, 2 bakken staan.
Door Borke
anne-rené schreef: Ik heb ook zo'n kat, als ik een kussen voor de honden neerleg dan zit ze er geheid op te plassen.
Sindsdien geen kussens voor de honden meer, maar een biabed en een gewone plastic mand met een dekje erin.
Dit gaat goed. Ze plast, even afkloppen, daar niet in.
Onze voormalige pies-kater deed dat juist wel, die zag dat BiaBed (zonder kleed er in) als een kattenbak  >:(
Door SCA
Oke, dat is misschien ook een idee. Mag ik vragen waar jij dat biabed hetbt gekocht? Ik heb ze bij Zooplus ook gezien, maar ik weet niet zeker of dat de originele zijn.
Wij hebben ook 2 kattenbakken voor 2 katjes staan, maar misschien toch maar een derde erbij :)
Door spreeuwtje
fijn dat je toch meer open staat voor suggesties..  :-*
ik vind het zelf ook altijd heel moeilijk om alles te moeten verschuiven en veranderen.. ik kan niet goed tegen alles aanpassen en het veranderen van die zo belangrijke ritme die ik had..
ik weet niet of dat voor jou ook zo is..

die valeriaan en katnip is niet voor ín de kattenbak..
maar meer voor daarbuiten..
sommige katten eten de verse valeriaan maar gaan er, zoals eerder gezegd, ook vaak in liggen rollen..
van katnip worden ze een beetje high.. (niet gevaarlijk hoor) maar ze voelen zich een stukje gelukkiger..  :D
Door SCA
Ja, dat heb ik inderdaad ook. Ik vind het ook heel fijn hoe alles nu staat in huis, goed over nagedacht :P En dan moet de boel weer verschoven worden.. Maargoed, het is voor een goed doel ;)

Nu had ik nog een vraagje. Ik lees dat ze lavendel ook lekker vinden ruiken en dat het kalmerend werkt. Zelf vind ik dat ook wel een lekkere geur :) Nu had ik van Tigerione kattenbakvulling gezien, van die crystals. Die heb je in naturel, maar ook in lavendel. En anders is er nog poeder wat je zo aan je grit toe kan voegen, met lavendel geur en ook in vanille geur. Zou dit iets zijn, of kunnen we daar beter niet aan beginnen? :-\
Door Mevroi Kruim
Ik zou idd ff wachten wat de GT zegt. En zeker bij katten niet met synthetische geurtjes in de weer gaan, dus geen toegevoegde poedertjes oid. Als je na het bezoek van de GT nog iets van lavendel wilt doen zou ik een geurlampje met een goede etherische olie neerzetten. Dan kun je kijken hoe de kat reageert en als dat niet goed is gewoon het lampje uitdoen en de ramen open.
Door SCA
Ik was ook nog helemaal niet van plan het te bestellen, wilde jullie meningen/ervaringen even horen :) Ik zit wel te denken aan die korrels, zonder geurtje dan. Die schijnen beter te absorberen, we hebben nu BioCat's. Ik ben nu aan het bellen naar de GT, maar die is steeds in gesprek :-\
Door anne-rené
anne-rené schreef: Ik heb ook zo'n kat, als ik een kussen voor de honden neerleg dan zit ze er geheid op te plassen.
Sindsdien geen kussens voor de honden meer, maar een biabed en een gewone plastice mand met een dekje erin.
Dit gaat goed. Ze plast, even afkloppen, daar niet in. Heb het een tijdje geleden na een paar jaar nog eens geprobeerd maar gelijk er weer bovenop.
Blijkbaar vindt ze het een fijne plek of zo. Ik had gehoopt dat ze het vergeten was, maar helaas.

Voor de rest is ze super zindelijk, heb wel voor 2 katten, 2 bakken staan.
Ik heb hem in Zweden gekocht was zeker een euro goedkoper  ::) ;D.
Ik wil er nog één en die koop ik bij van der meer diertotaalgroothandel, ik heb hier een pasje van.
Is echt een groothandel, zeg maar de Makro onder de dierenspullen.
Door SCA
Net de GT gebeld. Een derde kattenbak zou weinig uit moeten maken in onze situatie zei ze, Feliway werkt inderdaad niet en stressbandjes raden ze ten strengste af!
Als ze ons komenhelpen, betalen wij 225 euro aan reiskosten (3 uur is 3 x 75 euro) en dan eenmalig 250 euro aan behandelkosten. Dat komt dus neer op 475 euro  :o

Ik denk en hoop dat er meer mensen zijn die van dit bedrag schrikken? Ik zie het wel zitten, maar 475 euro gaat ons toch echt te veel kosten. We hebben pas een nieuwe auto gekocht, de koelkast is nu stuk.... Die 475 euro kan er dus net even niet bij :-\

Ik zal eens een kijkje nemen bij wat andere GT's, ook meer in de buurt van Vlissingen. Als iemand nog meer tips heeft, graag :)

Deze zaten in Amsterdam trouwens, maar ik had er veel positiefs over gehoord, vandaar de keus ;)
Door SCA
Oke, dankjewel :)
Ik heb er net even gekeken en het ziet er verder wel goed uit. Als ik het goed begrijp, hoeven die niet langs te komen? Kan zo snel niet vinden wat je dan moet betalen voor het onderzoek dat ze daar doen. De vragenlijst doornemen, beelden bekijken enz.

In ieder geval bedankt  ;)
Door Mevroi Kruim
Normaal gesproken komt een GT langs op huisbezoek, zeker bij een kat. Een diagnose stellen en een therapie verzinnen zonder het dier ooit in z'n eigen omgeving gezien te hebben kan bijna niet.
Door Too
Oeff  da's een hoop geld, dat zou ik ook niet zomaar ophoesten

Zou je Lauretta [degene die flin aanhaalt] niet s kunnen aanspreken.. t is iig niet tever uit de buurt en aan de site te zien is/lijkt ze me heel veelzijdig
informatie vragen kost niets  :)
Door SCA
Ik begrijp dat een GT langs moet komen voor een goede diagnose en ik zou het graag willen. Maar 475 euro hebben we er echt niet voor liggen op dit moment :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door