Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
Overleg eens met de DA.
Voor volwassen katten in een dergelijke situatie helpt het geven van een lage dosering valium, is kalmerend en houdt ze rustig (geen verspilling van energie) en belangrijker in dit verband: het is eetlust opwekkend!

Dit is echter een klein kitten en daar heb ik geen ervaring met dit soort problemen. Wel met een kitten wat niet wil eten, maar als 'eigen baas over mijn eigen kittens' ging ik direct naar de DA en had sneller medicatie en dan aten ze ook sneller.
Jij bent nu gehandicapt doordat je eerst werd tegengehouden om naar de DA te gaan, dus dat is lastiger.
Door GimThur
net weer terug van de DA.
Die kleine had nog steeds koorts en was niets aangekomen maar gelukkig dankzij het dwangvoederen niet afgevallen.

Nu weer andere medicatie meegekregen en als het morgen om 13.00 uur nog niet beter is gaan ze het bloed onderzoeken.

Duimen jullie mee dat het niet zover hoeft te komen en dat die kleine zometeen zelf eet??
Door GimThur
Jippie het duimen heeft geholpen.

De kattenkwaad komt beetje bij beetje terug en vanochtend heeft ze weer voor het eerst een paar happen van ons eigen eten gegeten!!!  :D
Door spreeuwtje
Nadia schreef: Vocht en water is toch t zelfde??
bedoel je voeding en water??

het is wat met dat kleintje! Hoop dat het snel beter gaat. (welke is het eigenlijk.. Tijgertje of lapje?? kan ik dr even gaan toespreken via je onderschrift :) )
eu.. ja.. :shy:  ;D
Door Lexi
Wat fijn dat het toch weer bergop gaat met de kleine... ze boft toch maar dat ze bij jou is in plaats van bij iemand die de regels van de opvang blindelings zou volgen.

Moet er niet aan denken dat kleine Lexi hier ziek wordt... ze moet dinsdag haar eerste (9 weken) enting krijgen volgens de DA.
Door GimThur
Jaaa ze doet het weer!!! Ons terroristje is weer back in town......

Pff was nog even spannend maar de strijd heeft ze gewonnen en eet en sloopt weer naar hartelust.

Nu langszaam weer proberen over te schakelen op barf maar eerst nog even goed aansterken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door