Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lefki&Amy
Goeie tips allemaal, dank jullie wel!!  :-*

@Koekje; pipet stronghold?? Uitwendig?? (ik gaf altijd pillen...milbemax) En zou dat nu niet te heftig zijn voor haar??
Misschien moet ik maar ontlasting opsturen...dat kon toch via internet? (haha, niet die ontlasting verzenden, maar zo'n kitje aanvragen). Wie weet de site nog??
Door koekje
ja, stronghold is uitwendig en ook tegen de pietjes.
ik weet niet of dat wel of niet te heftig is, sien heeft er wel een keer een rare plek van in haar nek gehad, maar daarna niet meer. ik zorg er altijd voor dat ze het niet kunnen oplikken (precies tussen de schouderbladen en hoog genoeg in de nek) en probeer ze het eerste half uur uit elkaar te houden, dat ze ook elkaar niet even wassen.
Door Sella
Ik zou met jou katje ook eerst een ontlastings kit aanvragen.
Als ze geen wormen heeft, kan ze deze gifwolk missen als kiespijn.
Door EllenL
Zal ongetwijfeld kunnen, kan je uittesten natuurlijk door haar met een lepeltje te voeren ;)

Even voor de volledigheid, ik neem aan dat ze ook wel hebben gecheckt op leververvetting omdat ze zo veel is afgevallen en slecht eet??

:bigarmhug: en  :-*
Door Lefki&Amy
[quote="Saille"]
Zal ongetwijfeld kunnen, kan je uittesten natuurlijk door haar met een lepeltje te voeren ;)

Even voor de volledigheid, ik neem aan dat ze ook wel hebben gecheckt op leververvetting omdat ze zo veel is afgevallen en slecht eet??

:bigarmhug: en  :-*
[/quote]

Ja, dat is gebeurd, en de leverwaardes (leverenzymen, zei hij) waren verhoogd!! Maar de da wijtte dat aan het afvallen en zei dat die waardes vanzelf weer goed zouden worden zodra ze weer aan zou komen  :-\

Maar stel dat die waardes nog steeds hoog zijn, wat zou er dan moeten gebeuren??  :-\
Door EllenL
[quote="yuki11"]
Ja, dat is gebeurd, en de leverwaardes (leverenzymen, zei hij) waren verhoogd!! Maar de da wijtte dat aan het afvallen en zei dat die waardes vanzelf weer goed zouden worden zodra ze weer aan zou komen  :-\

Maar stel dat die waardes nog steeds hoog zijn, wat zou er dan moeten gebeuren??  :-\
[/quote]

Bij leververvetting heb je echt letterlijk vet in het bloed, dus als je dan bloed afneemt en even laat staan krijg je een vetlaagje boven op het bloed. Symptomen zijn niet meer willen eten en lusteloos zijn (oplossing is volgens mij dwangvoeding) maar dat zijn natuurlijk symptomen die alle katten die zich niet lekker voelen hebben  ::)

Maar als de leverwaardes verder niet goed zijn bij zo'n oude kat zou ik mariadistel geven ter ondersteuning van de lever!
Door Lefki&Amy
[quote="Saille"]
Bij leververvetting heb je echt letterlijk vet in het bloed, dus als je dan bloed afneemt en even laat staan krijg je een vetlaagje boven op het bloed. Symptomen zijn niet meer willen eten en lusteloos zijn (oplossing is volgens mij dwangvoeding) maar dat zijn natuurlijk symptomen die alle katten die zich niet lekker voelen hebben  ::)

Maar als de leverwaardes verder niet goed zijn bij zo'n oude kat zou ik mariadistel geven ter ondersteuning van de lever!
[/quote]

in welke vorm?? (kruidenthee ter stimulering van de lever, is dat ook iets??)

Vanaf gisteren spuit ik Samos dus die vloeibare elixer in...dat bevat alle stoffen die ze nodig heeft. Ik neem aan dat dat onder dwangvoeren kan vallen??  :-\
Door EllenL
yuki11 schreef: in welke vorm?? (kruidenthee ter stimulering van de lever, is dat ook iets??)

Vanaf gisteren spuit ik Samos dus die vloeibare elixer in...dat bevat alle stoffen die ze nodig heeft. Ik neem aan dat dat onder dwangvoeren kan vallen??  :-\
klinkt als dwangvoeren op zich, als dat elixer alle voedingsstoffen bevat die poes nodig heeft valt het er zeker onder ;)

En ik zou in haar toestand eerst alleen opbouwende kruiden geven, zeker geen reinigende, kan een te grote prikkel zijn, dus kruiden als paardenbloem (die vast in die thee zit) zou ik vermijden.

Van de Mariadistel zou ik tinctuur doen omdat dat nou eenmaal het makkelijkst is, 2x per dag 3 druppels om te beginnen, zit je altijd veilig! Als je bang bent voor de alcohol (meestal is tinctuur maar 35% alcohol op zich en in die paar druppels valt de hoeveelheid alcohol wel mee) kan je evt het nog eerst in wat heet water doen en dat laten afkoelen!
Door Lefki&Amy
Saille schreef: klinkt als dwangvoeren op zich, als dat elixer alle voedingsstoffen bevat die poes nodig heeft valt het er zeker onder ;)

En ik zou in haar toestand eerst alleen opbouwende kruiden geven, zeker geen reinigende, kan een te grote prikkel zijn, dus kruiden als paardenbloem (die vast in die thee zit) zou ik vermijden.

Van de Mariadistel zou ik tinctuur doen omdat dat nou eenmaal het makkelijkst is, 2x per dag 3 druppels om te beginnen, zit je altijd veilig! Als je bang bent voor de alcohol (meestal is tinctuur maar 35% alcohol op zich en in die paar druppels valt de hoeveelheid alcohol wel mee) kan je evt het nog eerst in wat heet water doen en dat laten afkoelen!
Mariadistelthee ook goed?? (ik zal het haar toch in moeten geven)
Door Lefki&Amy
G*DVERDEG*DVER!!!  Het gaat gewoon niet goed met mijn meisje....  :'(  :'(  :'(
Ze is gewoon echt niet zichzelf....totaal niet.

Het is begonnen met regenen en zij wil alleen maar naar buiten, op een plekje liggen...
DAT is niet goed...zo ken ik haar niet.

Dit gaat gewoon echt de verkeerde kant op... :'( :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door