Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
Owwwwww wat voel ik me nou stom :'( :'( :'( :'(!! Ik wilde gister of eergister vragen of datgene wat ze op de foto zagen wel ontlasting was en niet iets anders.... Ik dacht toen: naaah, tis een kat, die eten geen vreemde voorwerpen. :-\ :-\

Maar goed, ik ben blij dat het eruit is (en Pepper ook denk ik!), nu kan hij gaan opknappen. Geef hem een dikke knuffel!
Door Femke
Oh ja ik zou inderdaad probiotica gaan geven, en reco vetsem van VSM. Ik vond het toen wel lastig te krijgen maar Angelique heeft het me uiteindelijk opgestuurd.

recovetsem heeft een ontstekingswerende, pijnstillende en herstelbevorderende werking.

Werking
Arnica montana D6: stimuleert de resorptie van door trauma en letsel (zoals operaties) ontstane zwellingen. Hierdoor heeft het een pijn stillend effect. Het heeft tevens een gunstige invloed op een algemene toestand van shock na trauma.
Calendula officinalis D2: helpt in het bijzonder bij het genezen van uitwendige gehechte of open verwondingen. Calendula bevordert het afsterven van dood weefsel - zodat alleen het gezonde weefsel overblijft - en de vorming van nieuw weefsel, waardoor de wond geneest. Ook heeft het een antiseptische en pijnstillende werking gaat het wildvleesvorming tegen. Calendula bewerkstelligt een opmerkelijk kosmetisch litteken.
Echinacea angustifolia D2: wordt ook wel het homeopathisch antibioticum genoemd. Het activeert het lymfatisch systeem en verhoogt de immuniteit van het aangedane weefsel.
Hypericum perforatum D6: helpt bij zeer pijnlijk, getraumatiseerd zenuwrijk weefsel.
Staphisagria D4: helpt bij snijwonden met vochtvorming en een slechte verkleving van de wondranden. Het werkt tevens gunstig op een normalisering van de darmfunctie na buikoperaties.
Laatst gewijzigd door Femke op zo 25 dec 2005, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sanyo
Pfffffft, hé, wat een opluchting!
Wat ben ik blij voor je. Gelukkig dat ze ingegrepen hebben. Enig idee wat het was, dat hij heeft opgegeten?

Nu de oorzaak weg is, zal hij vast weer snel herstellen.

Ik zou inderdaad porbiotica geven en voorlopig alleen gemalen voeding, nog geen stukken bot. Eendagskuikens zijn naturlijk ook mooi zacht.

Wanneer mag hij naar huis? In de kliniek is toch in het weekend niet continue iemand aanwezig?
Door Loeka
Jemig ik lees dit nu pas. Arme Pepper. Goed dat de oorzaak nu verholpen is!

Ik duim hier als een gek voor het herstel van Pepper. :-* :-* :-* voor Pepper en sterkte voor jou.
Door Pauline
Lieve Syl, wat een opluchting dat ze iets gevonden (en weggehaald) hebben bij Pepper.

Hopenlijk knapt ie gauw weer op. Heel veel sterkte en liefs voor jullie. :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Door Ivonne
jooh, wat een verhaal :o

en wat een geluk dat hij nog op tijd onder het mes gegaan is... hoe is het nu?
Door Robian
Ik heb hem vanmorgen op mogen halen nadat meneer de DA had toegetakeld toen hij hem weer een zoutoplossing onder de huid wilde spuiten ::)
Hij ziet er zeker 25% beter uit als gisteren, ook al is hij nog steeds geen dubbeltje waard 8)
Hij heeft nog steeds weinig kracht en slingert het huis door. De DA wilde hem niet langer dan strikt noodzakelijk in de kliniek houden omdat Pepper daar compleet in de stress schiet. (ook zal kerst er wel mee te maken hebben)
't Kan me ook niet schelen, hij is thuis en is al van top tot teen gewassen door Roger de andere kat.
Ik heb Pep op de bank gezet en hij is er vandaag niet meer vanaf gekomen.

Pepper had zo'n geel oor plugje opgegeten.
Dat ding was dus helemaal zwart geworden in zijn maag/darmen.
Ik had ook zoiets van nah, katten eten geen vreemde dingen, dus wel :P
Die plugjes gaan met ingang van vandaag achter slot en grendel ;)

Het eerste wat er nu moet gebeuren is dat Pepper weer kleine beetjes gaat eten.
Ik zal dinsdag meteen op jacht gaan naar de recovetsem van VSM. Zijn dat druppels of tabletjes?

Allemaal bedankt voor jullie lieve wensen. Alle :-* heb ik aan Pepper doorgegeven.
Ik hoop dat hij vanaf nu goed gaat herstellen.
Laatst gewijzigd door Robian op zo 25 dec 2005, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
Recovetsem zijn druppels, misschien ook wel in korrels of tabletten te krijgen maar ik had toen druppels (zit veeeeel alcohol in, ik dacht rond 60 %)

Ik ben op jacht geweest naar die druppels voordat Sunday geopereerd moest, maar ik kon ze nergens vinden :-X Ook de d.a. kon ze niet voor me bestellen, of dat kon wel maar dan kwam er € 20,= bij omdat ze normaal geen zaken doen met VSM ??? ??? ::)
Ik hoop dat jij beter slaagt (denk dat je het meeste kans hebt bij een da die ook producten van VSM verkoopt)

Fijn in elk geval dat Pepper weer thuis is, ondanks dat hij nog niet echt opgeknapt is. Thuis is toch altijd het fijnst, geef hem maar een dikke :-* :-* :-* :-*
Door Dtje
Oohh wat een goed nieuws!! Ben blij voor jullie!
Wat bijna elke kat erg lekker vindt zijn asperges!
Door Sanyo
Gelukkig dat hij weer thuis is! Verwen hem maar lekker, geef hem een knuffel van ons. :-*
Door JolandaB
Fijn om te horen dat Pepper weer thuis is maar hoe zit het nou met zijn nierwaardes?
Volgens mij staan die hoge waardes los van de verstopping die hij had. Wat mij opvalt is dat veel dierenartsen maar zo kort vocht geven. Bij ons in de kliniek is dat het eerste wat gegeven wordt, vocht vocht en nog eens vocht en dan na een aantal dagen controle van de bloedwaardes.

Hoop dat Pepper snel weer de oude is.

Gr. Jolanda
Door tessa
middelen van vsm zijn gewoon via de apotheek te bestellen, met een dag hebben ze ze in huis, veel sterkte met Pepper!!
Door Robian
JolandaB schreef: Fijn om te horen dat Pepper weer thuis is maar hoe zit het nou met zijn nierwaardes?
Volgens mij staan die hoge waardes los van de verstopping die hij had. Wat mij opvalt is dat veel dierenartsen maar zo kort vocht geven. Bij ons in de kliniek is dat het eerste wat gegeven wordt, vocht vocht en nog eens vocht en dan na een aantal dagen controle van de bloedwaardes.

Hoop dat Pepper snel weer de oude is.

Gr. Jolanda
Ik heb het uitgebreidt met de fokker hierover gehad.
Als een kat uitgedroogd is geven de bloedwaardes een totaal vertekend beeld. Ook had Pepper al 4 dagen niet gegeten. Als Pepper weer helemaal de oude is zal ik het nog wel een keer laten doen. Ik denk dat de waardes dan weer helemaal normaal zullen zijn.

Met Pepper gaat het vandaag al weer een stuk beter.
Wonderbaarlijk hoe snel een dier opknapt. Wij zouden nog als een lijk in bed liggen na zo'n zware buik operatie.
Hij heeft vandaag al een heeeeel klein beetje gegeten. (4 hapjes carnibest)

Een stad hier in de buurt heeft drogist die een hele uitgebreide collectie VSM heeft. Heeft die het niet dan ga ik het bij de apotheek bestellen. Bedankt voor de tip.

Groetjes,
Sylvia
Door Francisca
Gelukkig gaat het weer de goede kant op. Beterschap! ;)
Door Femke
tessa schreef: middelen van vsm zijn gewoon via de apotheek te bestellen, met een dag hebben ze ze in huis, veel sterkte met Pepper!!
nou van de 'dieren' tak van VSM dus niet, aldus alle apotheken die ik er over gebeld heb........... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door