Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
Dank allemaal voor het duimen en het medeleven :-* dat helpt echt!

Het pootje is eraf, de operatie is goed gegaan en Kruimel heeft het overleefd. Dat is iig goed nieuws. Hij heeft idd hoog geamputeerd om te voorkomen dat ze er op probeert te lopen, en als er verder niks mis gaat mag ze morgen naar huis. Hij wil haar vannacht nog houden want ze kan nog een terugslag krijgen, en ze is ook nog niet uit de narcose, dus da's nog ff spannend, maar de eerste horde is genomen.
Het is inderdaad zuur dat het zo moest lopen. De spalk zat echt te strak, maar aan de andere kant, als ze hem losser hadden gedaan waren de botjes waarschijnlijk niet op hun plaats gebleven en had de poot er ook af gemoeten. Het was kiezen tussen 2 kwaden en je weet pas achteraf of het de juiste keuze was. En er was waarschijnlijk flink wat zenuwschade waardoor ook met de losse spalk de doorbloeding niet meer op gang kwam.
Ach, ik ben nu alleen maar blij dat ze er nog is. Het is zelfs met 4 katten en 2 honden op de een of andere manier stilletjes in huis zonder de kleine muis :'(
Door Loeka
Ik juich nog niet, die bewaar ik voor morgen als ze weer thuis is. Een hele dikke knuffel Kruimel!

Is er trouwens een voor of een achterpoot vanaf?

Houd er rekening mee dat het wel een paar dagen duurt voordat de spieren van haar andere poot sterk genoeg zijn om het gemis van haar andere poot op te vangen. Mijn poes leek in het begin net een eend die op haar borst terecht kwam :-\ Echt een rotgezicht is dat
Door Mevroi Kruim
Het is de achterpoot die geamputeerd is. En ik wacht ook idd ff met juichen, tenminste tot morgen. Toen ik om 6 uur belde was ze nog steeds niet goed uit de narcose en ze had ondertemperatuur. Daar was ik ook bang voor, ze is erg vermagerd door de hele toestand en het was al zo'n klein prulletje, en dan op die leeftijd, dan is narcose een enorme aanslag op het lichaam. Ik blijf dus nog maar duimen en hopen dat het morgen beter gaat.
Door tieneke
Kruimel schreef: Het is de achterpoot die geamputeerd is. En ik wacht ook idd ff met juichen, tenminste tot morgen. Toen ik om 6 uur belde was ze nog steeds niet goed uit de narcose en ze had ondertemperatuur. Daar was ik ook bang voor, ze is erg vermagerd door de hele toestand en het was al zo'n klein prulletje, en dan op die leeftijd, dan is narcose een enorme aanslag op het lichaam. Ik blijf dus nog maar duimen en hopen dat het morgen beter gaat.
Ach...beterschap voor Kruimel :-*
Ik duim mee ;)
Door Mevroi Kruim
Nee hoor, gelukkig niet. Maar bedankt voor het medeleven :-* :-* :-*
Het was alleen errug druk gisteren en vandaag. Maar ze is weer thuis, hobbelt behendig rond met d'r drie pootjes, heeft babbels voor 10 en eet als een dijker. Kortom, het ziet er goed uit :D :D :D Nou ja, het ziet er afschuwelijk uit, die stomp met die naad, maar zij zit er niet mee dus.

Dat zijn al twee hindernissen overwonnen: operatie en narcose. De genezing lijkt goed te gaan, als er geen infectie optreedt heeft ze het dus gered. Jippie :D :D :D

Katten zijn toch echt ongelofelijk taaie beesten. Als mijn been geamputeerd was lag ik zeker 6 weken onder de morfine in het ziekenhuis, en madam wandelt na twee dagen alweer rond alsof er niks gebeurd is. Ze krijgt wel een pijnstillend pilletje per dag maar da's toch niet te vergelijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door