Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

[quote="hannabelgje"]
Ik denk met deze symptomen eerder aan een "simpele" darminfectie dan aan giardia. Misschien ritje da en dan wat probiotica door de kvv. Ook zou ik beslist terug gaan naar ieder uur een beetje eten ipv een berg. Geef de darmen wat tijd om te herstellen.
[/quote]

Kan ook zeer zeker. Ik heb hem net in quarantaine geplaatst ik geef hem sowieso tussendoor eten alleen wil die niets. Mocht trouwens een darminfectie zijn, heeft ie dan in principe geen koorts?
Bij een darminfectie hoef je geen koorts te hebben. Ik zou morgen gewoon naar de da gaan met hem. Geef daar gewoon duidelijk aan dat je niet zit te wachten op een discussie over voeding. Maar dat het nu even gaat om de gezondheid van je kitten. Geef aan dat je open staat voor tijdelijk blikvoeding maar niet voor brokjes.
[quote="hannabelgje"]
Bij een darminfectie hoef je geen koorts te hebben. Ik zou morgen gewoon naar de da gaan met hem. Geef daar gewoon duidelijk aan dat je niet zit te wachten op een discussie over voeding. Maar dat het nu even gaat om de gezondheid van je kitten. Geef aan dat je open staat voor tijdelijk blikvoeding maar niet voor brokjes.
[/quote]

Dat gaan we zeker doen, heb hem net wat blikvoeding gegeven en hij at het met veel smaak op. Vraag mij alleen af welk blikvoeding is wel van goede kwaliteit? Heb dit namelijk nooit aan men eigen katten gegeven!
Ik was erg te spreken over het merk schesir (vergeet nooit de opmerking van mijn vriend daarover: he, tonijn ruikt naar puur tonijn. Dat zou ik zelf nog wel op mijn brood willen doen. Dacht dat kattenvoer altijd stonk). Volgens mij valt almo nature in diezelfde categorie.
Alles waar geen graan en suiker of melk in zit, is prima.
Even nalezen dus.

Als hij terug genezen is, zou ik eens een tijdje enkel gemalen barf geven.  Kijken of dat niet helpt.
En als dat zou helpen, zou ik beginnen met spier en orgaan in stukken te geven en gemalen vleesbot.  Daarna uittesten of gewoon bot ook gaat, of dat dat toch een probleem vormt.
Mijn kater Luis heeft last met bot verteren.  Als ik iets harder dan kip hem zelf laat kauwen, krijgt hij maagontstekingen.  Dus krijgt hij de rest gemalen en dan heeft hij geen probleem.  Enkel kip, kwartel en kuiken krijgt hij zo en vis zou in principe kunnen, maar lust hij niet zomaar.
Ik zeg niet dat het dat is, maar ik zou het wel eens uittesten.
Een tijdje gemalen barf geven kan zowiezo geen kwaad om zijn darmen en maag even te ontzien.
[quote="hannabelgje"]
Hoe gaat het nu?
[/quote]

Het gaat de betere kant uit :) ze wouden me eerst nog een giardiatest laten doen, kosten €30 :0 heb gezegd sorry, maar geef me maar gewoon de pillen voor behandeling. Deze heb ik gekregen en hij heeft nu 2doses gehad. Hij eet sinds vanmiddag weer uit zichzelf en deze avond heeft die een kippennekje weggewerkt. Geef hem nog steeds om het uur wat eten en hij loopt hele dag met een rond buikje rond :D hij is meer actief en speelt weer. Als ik hem bij me leg begint hij weer lekker te spinnen :D dus al bij al tot hiertoe gaat alles goed :D
[quote="paasnini"]
Panacur werkt erg goed op een darmontsteking, als het zo snel resultaat geeft is het wel duidelijk dat het en darm infectie is. Puur probiotica doet erg goed.
[/quote]
Heeft indd panacur gehad :)
Welke probiotica zou ik hem kunnen geven? Om eerlijk te zijn ben hier niet zo mee bekend...
Hij is helemaal genezen, ze zijn zelfs nu achter elkaar aant rennen als een gek :D alsof die nooit ziek is geweest xD
Blij toe iig :D
Door Martine-Tom
[quote="Inouchka"]
Heeft indd panacur gehad :)
Welke probiotica zou ik hem kunnen geven? Om eerlijk te zijn ben hier niet zo mee bekend...
Hij is helemaal genezen, ze zijn zelfs nu achter elkaar aant rennen als een gek :D alsof die nooit ziek is geweest xD
Blij toe iig :D
[/quote]Puur is een merknaam  :) Dus de probiotica van het merk Puur is een aanrader ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door