Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
Jemig wat een verhaal. Mijn poes van nu 12,5 had ook problemen met dunne ontlasting. Zij wilde nog wel eten, maar dat werd steeds minder. Van wat ze at nam ze nauwelijks iets op. Ze is toen binnenste buiten gekeerd en niks gevonden. Ondertussen werd ze steeds zwakker en woog ook bijna niets meer, ze was vel over been! Toen dit speelde was ze 5. Ik ben toen overgestapt op in eerste instantie Bibi. Toen ik dat voorschotelde zag ik haar voor het eerst in haar leven schrokken. Natuurlijk kwam het er toen net zo hard weer uit!

Ik ben hele kleine beetjes gaan geven(tig x op een dag een theelepel), niet meer van Bibi, want dat moest ze niet meer na die kotspartij. CB is het toen geworden. Binnen een week had ze normale ontlasting en begon aan te komen.

Ik wil niet zeggen dat dit voor Samos de oplossing is, maar probeer nog moed te houden. Bij mijn poes heeft het ook zeker een jaar geduurd en ik dacht dat ik haar elk moment kon verliezen, zo slecht was ze er aan toe. Ondertussen weet ik nog steeds niet wat exact de oorzaak is geweest(behalve br*k in het algemeen en een verdenking van vis).

Je schrijft ook dat ze een dieetbrok kreeg en daar op aanviel, maar nu niet meer. Dan heeft dus wel honger gehad! Maar houdt er rekening mee dat als een kat iets eet en er beroerd van wordt, ze het een tweede keer niet snel zullen eten. Ze associeren dat eten dan met misselijkheid, darmkrampjes of wie weet wat anders. Konden ze het maar zeggen! :'(

Heel veel sterkte met die arme Samos.  :bigarmhug:
Door Lefki&Amy
[quote="flin"]
je vergeet nog 'n stukje hatsjoe in je verhaal

[/quote]
Ow ja, thanxxx!!

Samos heeft dus chronische niesziekte, die de kop op steekt zodra haar weerstand minder wordt. De uitvloeiing blijft helder en haar longen klonken schoon, maar op de momenten dat het de kop op steekt snottert ze dus wel wat en niest regelmatig. Dus ze zal dan ook minder ruiken en minder goed eten...
Door Lefki&Amy
[quote="Loeka"]
Jemig wat een verhaal. Mijn poes van nu 12,5 had ook problemen met dunne ontlasting. Zij wilde nog wel eten, maar dat werd steeds minder. Van wat ze at nam ze nauwelijks iets op. Ze is toen binnenste buiten gekeerd en niks gevonden. Ondertussen werd ze steeds zwakker en woog ook bijna niets meer, ze was vel over been! Toen dit speelde was ze 5. Ik ben toen overgestapt op in eerste instantie Bibi. Toen ik dat voorschotelde zag ik haar voor het eerst in haar leven schrokken. Natuurlijk kwam het er toen net zo hard weer uit!

Ik ben hele kleine beetjes gaan geven(tig x op een dag een theelepel), niet meer van Bibi, want dat moest ze niet meer na die kotspartij. CB is het toen geworden. Binnen een week had ze normale ontlasting en begon aan te komen.

Ik wil niet zeggen dat dit voor Samos de oplossing is, maar probeer nog moed te houden. Bij mijn poes heeft het ook zeker een jaar geduurd en ik dacht dat ik haar elk moment kon verliezen, zo slecht was ze er aan toe. Ondertussen weet ik nog steeds niet wat exact de oorzaak is geweest(behalve br*k in het algemeen en een verdenking van vis).

Je schrijft ook dat ze een dieetbrok kreeg en daar op aanviel, maar nu niet meer. Dan heeft dus wel honger gehad! Maar houdt er rekening mee dat als een kat iets eet en er beroerd van wordt, ze het een tweede keer niet snel zullen eten. Ze associeren dat eten dan met misselijkheid, darmkrampjes of wie weet wat anders. Konden ze het maar zeggen! :'(

Heel veel sterkte met die arme Samos.  :bigarmhug:

[/quote]
Dank voor je verhaal! Ik zal het nog eens gaan proberen met vers, maar dat beliefte mevrouw tot nu toe niet... :-[
Door Lefki&Amy
Vanmorgen weer naar de da geweest voor een nieuwe shot vit. B12.
Mijn allerknapste, dappere Saampaampje is ruim 4 ons aangekomen!!!
:circle: :groupwave2:

Stoere vreettijgerin!!  :D

Een deel van het ontlastingsonderzoek was binnen. Geen parasieten. Giardia en nog zoiets moet nog komen.
Vet en kH waren te hoog, dus dat geeft toch een verdenking op een vermindere alvleesklierwerking.

We wachten de rest van de uitslagen nog even af. Die komen vandaag of morgen.

Ik trek de propolis ook maar weer even uit de kast, want ze niest weer meer dan vorige week.  :P
Meteen maar weer de kop indrukken dan!
Door Loeka
[quote="yuki12"]

Mijn allerknapste, dappere Saampaampje is ruim 4 ons aangekomen!!!
:circle: :groupwave2:

Stoere vreettijgerin!!  :D

[/quote]
Goedzo! Volhouden poes!  :-* :-* :-*
Door flin
@ Yuki,

'k heb even weinig tijd, 'k probeer 't allemaal op 'n rijtje te krijgen....er zit nog wel wat in de pen , om 't zo te zeggen....

vooralsnog ziettet er goed uit! ga zo door!
Door Lefki&Amy
Vandaag weer een nieuwe injectie vit. B12 gehaald!
Het gaat goed met mijn kleine knuffelmonstertje!!  :D  :D

De dierenarts vond zelfs de darmen dit keer beter voelen; soepeler...eindelijk!!

Ze is inmiddels ruim 6 ons aangekomen, dus weer boven de 3 kilo!!  JIPPIEEEEEEE!

We blijven de vit. B12 nog even voortzetten en het dieetvoer ook, incl. propolis en visolie/aloe verasap.
Door flin
super yuki/Samosknuffelmonster!!!

nu 't goed gaat wil ik eigenlijk nix meer toevoegen,  :-*

maar kijk nog n's naar de volgende dingen:

maag/darm-problemen:
olm-bast  http://www.naturalherbsguide.com/slippery-elm-bark.html

weerstand:
cel-zouten  http://www.celzouten.eu/celzouten-adler ... ?_Mid=c6ca

eventueel multi-vitaminen , maar daar durf ik je niet over te advizeren, ,
'k heb 't zelf uit amerika over laten komen,  speciaal op katzels gericht , iets evenredigs kannik hier niet vinden helaas

de aloë vera: is pure inner-leaf juice?

succes!
Door Lefki&Amy
[quote="flin"]

super yuki/Samosknuffelmonster!!!

nu 't goed gaat wil ik eigenlijk nix meer toevoegen,  :-*

maar kijk nog n's naar de volgende dingen:

maag/darm-problemen:
olm-bast  http://www.naturalherbsguide.com/slippery-elm-bark.html

weerstand:
cel-zouten  http://www.celzouten.eu/celzouten-adler ... ?_Mid=c6ca

eventueel multi-vitaminen , maar daar durf ik je niet over te advizeren, ,
'k heb 't zelf uit amerika over laten komen,  speciaal op katzels gericht , iets evenredigs kannik hier niet vinden helaas

de aloë vera: is pure inner-leaf juice?

succes!

[/quote]

Dank je voor je tips!!
Staan interessante dingen bij!

Bedoel je of de Aloe Vera die ik geef puur sap van de bladeren is??? (dus; of het een goede kwaliteit is)? Dan is mijn antwoord; ja  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door