Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
Op de eerste foto zie ik heel duidelijk het heupbot dermate uitsteken dat het niet gezond te noemen is.
Otje van mij is erg slank en mag niet dunner worden. Die heeft geen heupbotten die uitsteken en ook zichtbaar meer bespiering.
En Ranga is ook nog eens een volwassen kat, geen adolescent die net de laatste grote groeispurt heeft gehad. Het is te zien dat ze mager is en niet jeugdig slungelig.
Door Too
Toen [op de foto] was ze er net, lees ik en in de eerste post staat dat ze toen ca 1 jaar was....
Mijn plofferds hadden toen toch nog wel een beetje een kinderlijf, ik vind dit geen magere kat hoor
Catoo was altijd van de  magere uitsteeksels -heupjes, ruggengraat, borstbeen- maar had wel een spekzak tussen haar achterpoten, pas heel recent zie ik dat ze net iets meer bekleding op de graten heeft [ze is nu 3,5]
Door Esthertjuh
Ik heb nog ergens een foto waarop te zien is dat ze echt ingevallen is, zal daar zometeen als ik thuis ben eens naar op zoek gaan.
Door Too
Ik geloof je wel, alleen was ik voorbereid op een graterig rood poesje en dat valt me eigenlijk reuze mee : ik zie een überslanke kat waar best een hapje extra in mag  :)
Door Esthertjuh
Too schreef: Ik geloof je wel, alleen was ik voorbereid op een graterig rood poesje en dat valt me eigenlijk reuze mee : ik zie een überslanke kat waar best een hapje extra in mag   :)
:-[
Nu is ze in elk geval echt te dik.
Ik ga eens proberen haar flink aan het werk te zetten :P
Door Esthertjuh
Too schreef: Toen [op de foto] was ze er net, lees ik en in de eerste post staat dat ze toen ca 1 jaar was....
Mijn plofferds hadden toen toch nog wel een beetje een kinderlijf, ik vind dit geen magere kat hoor
Catoo was altijd van de  magere uitsteeksels -heupjes, ruggengraat, borstbeen- maar had wel een spekzak tussen haar achterpoten, pas heel recent zie ik dat ze net iets meer bekleding op de graten heeft [ze is nu 3,5]
Ranga komt waarschijnlijk uit het voorjaar van 2007, deze foto's zijn van begin augustus 2008 (tweede van half september).
Als het goed is, dan zou ze op de foto's dus inderdaad ruim een jaar zijn.
Door Emytje
Ik vind het juist bij de eerste foto erg duidelijk dat ze mager is. Die ingevallen taille... :-[ Doet me een beetje denken aan de oude rode kater die we vorig jaar uit het asiel hadden gehaald (inmiddels overleden aan een zeer agressieve vorm van leverkanker). Zo zag hij eruit:
http://img.photobucket.com/albums/v630/Amate/Katten/mimirspecial5.jpg
Later is hij gelukkig wel mooi op gewicht geraakt. :)

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dicht gegroeid Ranga nu is. Heb je daar een foto van of heb ik daar overheen gelezen?
Door Esthertjuh
Emytje schreef: Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dicht gegroeid Ranga nu is. Heb je daar een foto van of heb ik daar overheen gelezen?
We hebben geprobeerd er een foto van te maken, maar we krijgen het niet echt goed op de foto.
Ze is ook niet heel erg dramatisch dik, maar haar ribben zijn niet meer te voelen.
En als ze zit heeft ze ineens een hele brede kont :-[
We gaan nu in ieder geval proberen om ervoor te zorgen dat ze in ieder geval niet meer aankomt en hopelijk gaat ze ook wat afvallen.
Ze weegt nu bijna 5,5 kilo en daar mag toch minstens een kilo af.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door