Ik ken eerlijk gezegd geen enkele hondengedragstherapeut die gelijk 150 of 200 euro vraagt. Als er meerdere consulten nodig zijn kan het uiteindelijk daarop uitdraaien maar ook mij bekende hele goeie en ervaren gedragstherapeuten vragen 70 of 80 euro voor een consult en met een beetje mazzel blijft het daar ook bij. Lijkt me sterk dat alle kattentherapeuten zoveel vragen.
Ik zou iig meer kattenbakken neerzetten, een op de plek van de hondenmand, en de mand voorlopig even weghalen. Ik neem aan dat de hond ook elders kan slapen, op een deken oid. En ik zou idd de kat weren uit ruimtes als slaapkamers enzo.
Wat kan werken bij in het rond plassende katten is een redelijk ruime bench met een kattenbak. Daar gaat de kat in wanneer er geen toezicht is. De meeste katten plassen dan niet op hun slaapplek maar in de bak. Gaat dat een tijdlang goed dan kan de kat in een kleine ruimte met bak, de badkamer bv, iig iets dat onaangenaam is om op te plassen zoals tegels of glad zeil. Gaat dat goed dan kun je hem weer meer ruimte geven. Het gaat erom om het wildplassen onaantrekkelijk te maken en daarmee de gewoonte te doorbreken.
Plast de kat toch nog naast de bak als hij in de bench zit dan ging ik terug naar de da voor een zeer grondig onderzoek. Dat is nl echt niet normaal.