Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Stef@nie
Ah, jullie zijn terug!
Arme Samos :( . Hopelijk gaan de pijnstillers er in ieder geval even voor zorgen dat ze lekker van de rare Hills goedjes gaat genieten :-* . En dan duimen wij verder voor een goede afloop!
:bigarmhug:
Door Limpy
Ach gut, die arme samos!

hoop dat je haar weer aan ´t eten krijgt in combi met de pijnstilling.
Alsof je niet al zorgen genoeg had met yuki.

Hoop dat poezie weer snel opknapt want die 2 kg is best veel om kwijt te raken....
Door koekje
nah, mss. als ze erg misselijk is van het gekriebel van de wormen.
maar een bloedtestje op nier- en leverwaarden en fiv en felv is denk ik een logische stap.
Door Lefki&Amy
[quote="koekje"]
nah, mss. als ze erg misselijk is van het gekriebel van de wormen.
maar een bloedtestje op nier- en leverwaarden en fiv en felv is denk ik een logische stap.
[/quote]

nier- en leverwaarden zijn al getest, voor de operatie, 1,5 maand geleden...en toen waren de leverenzymen wat verhoogd, maar de da ging ervan uit dat dat kwam doordat ze zoveel was afgevallen...

Waarmee zou jij ontwormen??  :-\
Door Migudu
Ach wat zielig allemaal zeg...
Ik hoop dat ze er echt gauw weer bovenop is. Het is heel erg als er wat met je dieren is, het vreet aan je...

Knuffel!

Gerda
Door TMG1961
Heb net even alles doorgelezen. Wat erg voor je, ik heb zelf een kat van 15 met nier problemen.
Hoop dat het snel beter gaat en ze weer gaat eten.
Door Lefki&Amy
[quote="Migudu"]
Ach wat zielig allemaal zeg...
Ik hoop dat ze er echt gauw weer bovenop is. Het is heel erg als er wat met je dieren is, het vreet aan je...

Knuffel!

Gerda
[/quote]

dat is niet zo erg, als dat Samos dan maar was!!!  ::)
Door Lefki&Amy
[quote="Nyncke"]
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Arm meisje, arme jij, beterschap en ik duim dat ze snel weer gaat eten ( en stuur een dotje Reiki )
[/quote]

Ik heb haar vanmorgen ook reiki gegeven en een uurtje later wilde ze eten!
Heb haar net de 'superjuice' via een spuitje in haar bek gedaan...en daarna wilde ze wel wat gekookte kip en rundvlees eten...

Het blijft tobben met mijn kleine, lieve smurfje  :(

Heb net de kattenbak schoongemaakt en schoteltjes met lekkers in de kamer gezet. Smeagol en Nachi (en Yuki) gaan mee naar boven, en Samos heeft dus alleen de benedenverdieping. Zo kan ik tenminste zien hoe haar ontlasting is, en of en hoeveel ze eet!  :-\
(maar liever heb ik juist haar bij mij in/op bed... :-[)
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op do 12 aug 2010, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sella
Is anders de beroerde maar soms wel levensredende valium nog een optie?
Daar heb ik en anderen in een desperate situatie toch nog katten mee aan het eten gekregen.

Mijn poesekind had al 5 dagen niet gegeten en ik zag mijn geest al dwalen.
een invaller zei je raakt haar sowieso kwijt als ze niet snel gaat eten, wil je valium een kans geven?
Zo gezegd zo gedaan, mevrouw pruttel aka tuttekind, heeft na een uur of 3 wel 10 gram tartaar gegeten.
Na een volgende pil tig uur later wilde ze wat paling. Je doet wat als je poezekind een gratenpakhuis is.
Iedere dosis is ze meer gaan eten. Na 4 dagen was het gevaar geweken.
Wat het eten weigeren is geweest? Dat hebben we nooit geweten.
Ze heeft toen nog 4 jaar happy geleefd.

Sterkte voor je poesekind
Door koekje
[quote="yuki11"]
nier- en leverwaarden zijn al getest, voor de operatie, 1,5 maand geleden...en toen waren de leverenzymen wat verhoogd, maar de da ging ervan uit dat dat kwam doordat ze zoveel was afgevallen...

Waarmee zou jij ontwormen??  :-\
[/quote]

ik ontworm 1x per jaar met een pipet stronghold.
officieel is dat niet tegen lintworm, maar volgens mn DA officieus wel (is geen dinges voor afgegeven, omdat t dan nog duurder voor de consument zou worden). en lintworm is op zich vrij makkelijk te detecteren; rijstkorrels onder de staart.
Door EllenL
In de oorschelp, zeg maar het stuk dat bij mensen onder het opstaande randje zit, zitten heel veel acupunctuurpunten voor de digestie, dus veel het oor afstrijken kan vaak bij katten die niet willen eten ook de eetlust opwekken!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door