Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
dank je wel Marjan ~

z'n vacht ziet er prima hoor trouwens, en hij is de laatste tijd behoorlijk de hoogte in gegroeit,
daarom blijft hij misschien ook aan de slanke kant.
't derde ooglid is nog steeds af en toe te zien ( dat bedoelde ik met hij zit niet lekker in z'n vel )
want da's toch een teken dat hij zich niet zo lekker voelt.
Door koekje
fijn dat hij geen enge dingen heeft waar je zo voor vreesde!

een bepaalde nierwaarde kan toch ook omhoog gaan door stress oid (bv van het bij de dokter zitten en bloedafnemen)? of ben ik in de bonen met iets anders?
Door ibbi
koekje schreef: fijn dat hij geen enge dingen heeft waar je zo voor vreesde!

een bepaalde nierwaarde kan toch ook omhoog gaan door stress oid (bv van het bij de dokter zitten en bloedafnemen)? of ben ik in de bonen met iets anders?
dank je, ja we zijn echt opgelucht!

dat weet ik niet ...  de creatinine was hoog (142) ... we zullen zien hoe z'n urine is.
ik weet wel dat Bor nooit echt hele grote plassen doet - in vergelijking met sommige anderen  :o
Door koekje
ot heeft ook altijd mini-piesjes, itt tot de klaterende watervallen van sien. ik heb toen eens de ph-waarde van haar urine laten testen en die was netjes 6,4.
wat is die van borretje?
Door ibbi
koekje schreef: ot heeft ook altijd mini-piesjes, itt tot de klaterende watervallen van sien. ik heb toen eens de ph-waarde van haar urine laten testen en die was netjes 6,4.
wat is die van borretje?
dat weet ik dus niet, moet ik eerst z'n urine laten testen :D
Door ibbi
nou plasje ligt bij de DA om nagekeken te worden.

het eten ging redelijk, sommige dagen slecht, maar blijft gemiddeld rond de 100 gram per dag momenteel
dus valt mee. 

het valt me op dat hij vaak enthousiast aankomt, dan aan z'n eten ruikt en gelijk wegdraait,
voorheen zou hij gelijk aanvallen, sinds hij slechter eet gebeurt dit dagelijks, net of hij misselijk is?

derde ooglid is nog te zien, maar niet zo erg als het afgelopen weekend was.

wordt vervolgt ~
Door koekje
ot heeft dat ook wel eens. roepen en als ik dan haar bakje wegzet en ot erbij, snufsnuf en snel weer wegrennen. dan denk ik dat ze geen honger heeft en gaat het bakje weer weg.
bij misselijkheid zou ik eerder denken dat hij ook niet om eten vraagt.

mss heeft hij wel het kotsvirus, wat eens in de zoveel tijd te kop schijnt op te steken. naar mijn idee zijn binnenbrokkenkatten daar het gevoeligst en ziekst van, maar borre is nog jong en zijn afweer is nog niet volledig. hij eet vers, dus kan op zich iets meer hebben theoretisch gezien en heeft er mss alleen dit van als verschijnselen.
Door ibbi
nee dat gedrag vertoont hij al twee maanden, sinds hij opeens stopte met goed eten.
misschien gewoon ernstig puberaal gedrag  :D
en krijgt hij straks misschien een groeispurt....

hij is net op de weegschaal geweest, hij is iets aangekomen! daar ben ik echt blij om  :thumbup:

heb de uitslag nog niet.
als er iets is met die nieren ( waarom is die nierwaarde verhoogt? )  zou dat misselijkheid kunnen veroorzaken ....  nou ja maar niet op de zaken vooruitlopen voordat we verder iets weten.
Door ibbi
nou er is eigenlijk niks gevonden -  hoef me geen zorgen te maken.
geen verklaring voor de tijdelijke (?) groeistop/slecht eten. 
over 6 weken laat ik bloed/urine nogmaals testen voor de zekerheid.

( Borre's buisje urine had niks te maken met 't ongelukje van de dokter hoor!!! )

hopelijk krijgt meneer snel weer een groeispurt  :D

ben zo opgelucht dat er niks ernstigs is - maar dat niet lekker eten ergert me evengoed nog behoorlijk  :-[
Door Too
Gelukkig maar ...

Tja en niet veel eten.. ik mocht vanavond even Skoll[?] van Henkje aaien... wat een prachtig,slank pluizig poesbeest  :-*
Ze is niet erg groot maar wat ik me herinner van de menu-topics krijgt ze veel meer[wel 30-50%]  dan mijn meidjes en die zien er echt niet zo strak uit  :-\

Dus misschien heeft de vent niet zoveel nodig en heeft ie een natuurlijke rem..
Of is t stilte voor de storm...... dat kan natuurlijk ook nog  :)
Door ibbi
er komt vast nog wel wat, t is nu nog maar een ukkie van 4,4 kilo! hij moet nog een flink stuk groeien toch  ???
is pas 9 maanden natuurlijk - als pa wel een maincoon was ( weten we niet ) dan groeit ie wel tot ie 2 jaar is.
ik blijf t vreemd vinden dat hij eerst zo hard ging en dat opeens over was  :D  maar t zal wel bij 'm horen.
hij is mooi slank en gespierd, lekker stevige dikke poten.

er staan al twee dagen regenwormen op z'n menu daar komt 'ie vast van aan die viespeuk  :P
( wat een lol heeft die kat in de tuin als 't geregent heeft  ::) )
Door Too
ibbi schreef:
er staan al twee dagen regenwormen op z'n menu daar komt 'ie vast van aan die viespeuk  :P
( wat een lol heeft die kat in de tuin als 't geregent heeft  ::) )
;D ;D ;D ;D dat zou ik mijn mutsen ook gunnen, die moeten zich maar vermaken met t open kampioenschap vlieghappenvoorgevorderden [helaas kan Cera slecht tegen d'r verlies... Too staat ruim voor!]
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door