Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hilde__
spreeuwtje schreef: blaasontspanners zou moeten werken dan..
maar hoe heten die dingen??
stom eigenlijk dat de d.a (en ik) daar niet aan gedacht hebben..
als t pillen zijn die ik kan pletten.. kom ik daar verder mee dan met een capsule..
Oscar heeft toen dridase gehad.

Je zou ook cystease kunnen proberen, daar deed m'n vorige poes het heel goed op (die had ook om de 2 maanden een blaasontsteking dus ik snap hoe je je voelt  :()
Door spreeuwtje
amitryptiline ook??  ??? dat is een humaan antidepressie middel..  :-X
dridase klinkt me idd wel bekend in de oren ja..
cystease heeft noezels in t verleden ook gehad.. dat hielp van geen kant..
ik ga vandaag weer even bellen..
ik voel me zelf net een dierenarts op t moment..
3 katten in de lappenmand.. en kiek krijgt homeopatisch en suplementen..
doodmoe word je ervan..  :-\
dus t zou fijn zijn.. als er nu iets gevonden werd voor noezels..
want constant pijn bij t plassen.. word je niet gelukkig van..
Door koekje
ik geloof dat menig van dat soort mensendope vaak een spierverslappende werking heeft. als dit nou bij deze ook het geval is, kan het noezels wellicht helpen. als ze dan moet wateren, dat ze de kringspier wat beter verslapt, zodat het niet zo pijnlijk is.
geen idee of het echt zo is, ik roep ook maar wat.
Door spreeuwtje
ik weet t niet..
ik heb haar gister niet horen moewen..
ik moet nu eigenlijk urine opvangen weer..
maar tis gewoon erg lastig bij haar.. t brengt een berg onrust mee..
zowel voor haar als voor mij..
tis altijd zo balen.. dat altijd alles tegelijk op je bordje komt lijkt wel..  :-[
bah!!
Door spreeuwtje
ik heb gebeld.. ik word morgen even teruggebeld.. het was er nu een gekkenhuis..
iedereen wil natuurlijk voor de kerst zijn huisdier weer op poten hebben..  >:(
de ass. was het wel eens over de blaasontspanners.. en ook dat dus die antibiotica niet werkt.. en het dus geen ontsteking is..
ik heb echt geen zin om nog verder te worstelen met die plas opvangen.. maar aan de andere kant krijg ik dan t gevoel dat ik niet genoeg mijn best doe..  :-[
sjucht.. wat vinden jullie?
Door spreeuwtje
ik moet haar apart zetten..
of pumba apart zetten..
maar beide zijn t van die mutsen.. dat zodra ze in een andere kamer zitten..
ze via t behang naar boven klimmen van angst..
dus..
t moet bijv. een keer als pumba naar buiten is.. noezels komt niet buiten..
maar pumba naar buiten vind ik ook niks vw haar "tumor"

een soeplepel onder dr gat.. zal ze ZEEEEKER niet waarderen..
ze is vreselijk angstig en allert als het om plassen gaat..
dat is nou juist t probleem..
zodra ik de keuken binnen kom schiet ze die bak uit..
Door Mevroi Kruim
Ik stop een kat die apart moet altijd in de badkamer of de douche. Daar is geen behang om in te klimmen en als ze van narigheid of bozigheid niet op de bak met plastic sliertjes willen plassen maar op de tegels dan is dat makkelijk op te ruimen. Ik doe de vloer altijd ff goed af van te voren zodat die schoon genoeg is om evt een plasje van op te zuigen.
Karel hier wordt ook altijd totaal hysterisch alstie opgesloten moet, dat vind ik erg naar voor hem maar als het moet dan moet het. In een bench gaat beslist niet, dan doet hij zichzelf echt wat aan, maar in de badkamer gaat wel redelijk. Hij loeit wel een tijd lang maar daarna komt er toch wel een plas.
Door spreeuwtje
dat is ook wel een idee ja..
moet ik wel wat spullen wegzetten..
het is er alleen erg koud altijd.. dat vind ik dan eigenlijk weer zielig..
maar goed.. wat moet dat moet..

ik heb nu overigens met de d.a. afgesproken dat ik zelf maar gewoon aan homeopatische middeltjes moet zien te komen..
ook de blaasontspanners hebben ze niet.. en als dat besteld moet worden.. moet dat gelijk een hele berg worden..
dat vind ik dus erg raar..
ik ben klant.. dus als ik dat nodig heb voor mijn kat.. moet dat  er gewoon zijn..
kennelijk doen ze weinig met blaasontspanners..
ik ga even langs de d.a. waar ik altijd gewerkt heb om eens te praten over blaasontspanners..
eens zien of ik die zonder consult mee kan krijgen..
ik ben dat gesleep met die katten gewoon erg zat..
vrijdag ook met boris heen geweest..
dat was loos alarm.. maar toch omdat hij uit zijn bek stonk.. a.b mee gehad..  ???
ik geef t m niet.. want boris stinkt altijd uit zijn bek.. en zijn tanden waren goed..
naja..
t voelt alsof ik een dierenkliniek heb hier in huis..
pumba met haar "vermoedelijke" tumor..
maandag opnieuw bellen voor foto's.. want ze hadden t nu erg druk.. en op zich gaat t redelijk met haar..
noezels met haar blaasonsteking.. waarmee t nu ook wel goed lijkt te gaan.. ik heb haar niet meer horen moewen.. maar ik ga dus wel voor de ontspanners en de blaas tonicum zoeken nog na kerst..
boris die pijn aan zijn bek lijkt te hebben.. maar vermoedelijk heeft hij dat altijd al gehad..
hij is misvormd omdat hij vroeger van t balkon is gevallen.. (vermoedelijk is dat de oorzaak) maar het vriendje en zijn toenmalige vriendin hebben dat nooit opgemerkt en zijn nooit naar de d.a geweest..
en kiki.. nog steeds met haar pilletjes en druppeltjes om rustig te worden.. (dat lijkt op zich vrij aardig te gaan.. t blaffen is korter en minder vaak)

kortom..
druk druk druk..  :-X
Door Jeaninet
Hallo spreeuwtje,

Was erg druk de afgelopen dagen, vandaar een wat late reactie op die van jou. Ik snap het probleem met het toedienen, maar je vertelt niet of je al zelf getrokken bouillon hebt geprobeerd. Het wordt al eerder in deze string genoemd. Katten zijn daar vaak dol op. Gewoon een handvol rauw vlees (kip, runderpoulet oid) in een steelpannetje doen, een of twee flinke koppen water erbij en aan de kook laten komen. Als het kookt, zet je de pan op een kookplaatje en laat het een kwartiertje trekken tot het een krachtige bouillon is geworden. Afkoelen en kijken of de kat het wil drinken. Als ze het lekker vindt is het ideaal om homoeopatische medicijnen toe te dienen omdat ze daar maar een paar druppels van nodig hebben. Daarnaast drinken ze ook nog eens meer, wat ook weer goed tegen de blaasontsteking is.

Als het werkt kun je grotere hoeveelheden maken natuurlijk.

De Bachbloesemdruppels zijn volkomen reukloos, die kun je zo door het eten mikken. Dat zou je ook met de orthosiphon kunnen proberen, alhoewel daar wel een smaakje aan zit. Maar je hoeft maar één druppel per kg gewicht te geven, dus veel is dat niet. Zeker als je twee keer per dag wat geeft, moet dat voorlopig genoeg zijn.

Hoe is het nu?

Sterkte en groeten en hopelijk een wat rustiger jaarwisseling dan je kerst is geweest.

JEanine
Door spreeuwtje
ze kreeg haar pilletjes nu geplet door een bergje smeerworst.. waar ik haar dan mee insmeerde..
dat ging goed..
en volgens mij gaat t met haar blaasontsteking ook goed..
ik heb haar niet meer gehoord.. en de bak korrels blijven nu ook weer in de bak..
meestal als ze last heeft.. liggen die dingen overal.. dan blijft ze graven..

zaterdag heb ik oxybutinine gekregen voor t geval de ellende weer begint..
en als t goed is krijg ik dinsdag blaas tonicum..
dan ga ik dat als preventief middeltje geven..
ook krijgt ze nu drupjes van kiek dr homeocalm door haar eten..
dat proeft ze niet en gaat dus goed..

nu maar hopen..
Door Jeaninet
Het klinkt inderdaad alsof het ergste voorbij is. Ik hoop het met jou en voor zowel jou als de kat. Succes verder en misschien lukt het met het preventieve middel. Er zijn veel wegen die naar Rome leiden.

Groeten, Jeanine
Door spreeuwtje
ik hoop t ook..
t viel me gister overigens op..
dat ik ineens niet meer aan dr achterste mocht aaien..
ook haar staart mocht ik niet aan komen..
ik ging erop letten of het gerelateerd is aan elkaar..
maar kheb nog niks kunnen ontdekken verder..

katten..
raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaare beesten..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door