Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

klinkt goed!!!
wat een gedoe he? met die beessies..
je moet doen wat voor jou t beste voegd.. samen met hoe de katten t doen..
ik zou hier ook wel bergen willen doen voor die beessies.. maar ik red t ook niet..
dus moet je kiezen..

nah.. spannend!
hoest nu met tijn?
Nou, volgens mij gaat het wel beter met Tijn.
Dit weekend ontdekte ik weer diaree, maar ik kijk net in de bak en zie een mooi mini drolletje liggen.
Volgens mij gaat het dus de goede kant op :)
Ik hou hem voorlopig nog even of de duifjes, maar hopelijk kan ik over een paar weken de duif combineren met iets anders ;D
Beste kattenvrienden ik zit ook met een probleem, we hebben een katje in huis gekregen met diarree, na metrazol en panacure is de giardia hopelijk onder controle (ze heeft ook onze andere kater besmet). Nu kampen we nog met het feit dat beide katten wat slijm en soms wat bloed rond hun ontlasting hebben zitten, inmiddels geven we ze salazosulfa omdat volgens de da de darmen geirriteerd zouden kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee.
Sinds ruim een week krijgen ze ook carnibest.
Up-date!
Het gaat super goed met Tijn!!!! :groupwave2:
Na 3 maanden dag in dag uit alleen maar diarree gezien te hebben, lijkt daar nu eindelijk een eind aan gekomen te zijn!
Daarvoor moest het helaas wel eerst slechter gaan:
Tijn zijn maag begon op de ochtend van tweede kerstdag tegen te stribbelen en hield geen één stukje duif meer binnen.
Hij had zijn avond maal van de dag er voor er uit gegooid en ook zijn ochtend eten ging er uit.
Die dag heeft Tijn geen eten gehad, pas de volgende ochtend kreeg hij weer een klein stukje vlees van de duif.
Maar ook dit ging er uit en zo ben ik 's avond noodgewongen overgestapt op zijn kant-en klare dieetvoer met rijstwater.
Hij had immers al ruim 36 uur geen eten meer binnen gehouden, dus ik moest iets!
En hij hield het binnen dus ik was al lang blij!
De dag daar weer na heb ik van Sietie kipgehakt mee gekregen en heb ik dat gemengd met de dieetvoer en rijstwater en ook dat hield meneertje binnen!
Vanaf die dag heb ik het dieetvoer afgebouwd en het kipgehakt opgebouwd.
Dat krijgt hij nu nog steeds te eten met rijstwater en het gaat super goed!
In de kattenbak liggen bijna alleen maar echte drolletjes en alles wordt binnen gehouden.

Vaak had ik de hoop al opgegeven, maar toch bleef ik stug door gaan, en dan is nu eindleijk het resultaat waar ik al zo lang op hoopte :)
Nu hopen dat dit blijvend is, dat zou toch geweldig zijn?! ;D

Zuske schreef: ...
Nu kampen we nog met het feit dat beide katten wat slijm en soms wat bloed rond hun ontlasting hebben zitten, inmiddels geven we ze salazosulfa omdat volgens de da de darmen geirriteerd zouden kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee.
Sinds ruim een week krijgen ze ook carnibest.
Als dit spul de salazo is die Tijn ook kreeg, dan zou ik er persoonlijk heel snel weer mee stoppen.
Dan gaat het namelijk om een chemotherapeuricum, een echt olifanten middel dus.
Volgens mijn eigen dierenarts is salazo echt het aller laatste medicijnen redmiddel om van de diarree af te komen, dat moet je dus eigenlijk niet willen.
Overleg eens met je DA, maar voor geirriteerde darmen lijkt mij een probioticum meer op zijn plaats.
En met al die antibiotica is het logisch dat de darmen wat van slag zijn, geef ze ook de tijd om weer tot rust te komen.
ik heb een keer van een assistentie van de spoedkliniek in a'dam de tip gekregen om een kotsende en diareeende kat ook rijstewater te voeren. de rijst zelf erbij zou ook goed zijn. ik heb haar nog net niet voor stomme koe uitgescholden, maar voelde wel heel stevig die neiging.

ik denk dat er misschien zetmeel in het kookwater van de rijst zit. weet het niet zeker, want ik kook mn rijst in afgepast water (en eet dan de rijst zelf op). zetmeel is juist zwaarder tot niet verteerbaar.
Ja, het idee erachter is dat het kookwater van de rijst ook stoppend zou werken, net als witte rijst bij mensen. Nou is de werking bij mensen al omstreden en bij carnivoren is het helemaal onzin. Die hebben echt een ander spijsverteringssysteem, met heel erg zuur maagzuur (als ze vers eten) en hele korte darmen. Ik zou dus gewoon lauw water geven. Het is mazzel dat je kat niet slecht reageert op het zetmeel in het rijstwater, er zijn behoorlijk wat katten en honden die daar ook diarree van krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door