Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#99288
Ja ik zie ook de niesziekte als minst gewenste enting,een niesziekte kan best vrij hardnekkig zijn,maar vroeger waren al onze katten altijd netjes geent en toch waren er bij tijde niesziekte infecties,ik kan me niet meer herrineren of dat rond de ent data's was.
Wij mochten vroeger ook nooit geen katten van buiten aaien ivm niesziekte (en andere ziekten) maar ik kan niet zeggen dat dat enten en geen vreemde poezen aaien nou hielp om geen niesziekte te krijgen in de cattery.
Door ~Joke~
#99671
Mijn katten, nu 2 jaar oud, worden ook niet meer geent. Het zijn huiskatten, met een riant buitenverblijf[kattenren] in de tuin Ze hebben vorig jaar de laatste enting gehad omdat ze naar het kattenpension gingen. Ook tegen niesziekte..Ik kreeg ze allebei ziek [niesziekte] terug. Allebei aan de antibiotica, Smokey heeft een paar dagen met zijn bekje opengelegen zo benauwd had hij het...De honden hebben vorig jaar ook hun laatste enting gehad. Penny de puppy enting. Ik weet nog niet of ik haar een jaar na de laatste puppy enting nog een keer laat vaccineren, ik denk het niet!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#100661
Het gaat wel om het contact met andere katten. Als ze dat hebben is enten niet meer nodig.

Die niesziekte enting is meer voor mensen die zo min mogelijk risico willen lopen. Hoeft niet.
Die van mij zijn niet geënt maar wel dragers van niesziekte. Dat is ook lastig, want zodra er stress is in huis dan dreigen ze weer ziek te worden. En ik kan me voorstellen dat als je een cattery hebt of anderszins een huis waar geregeld katten bij komen en weggaan, dat geen handige situatie is.
Mijn oude kat kreeg elke keer niesziekte als ik op vakantie was. Ze heeft echt een aantal keren antibiotica nodig gehad om in leven te blijven.
Door Lisa
#101658
Oke, indien niet nodig ent ik niet meer. Moet eigenlijk wel van de verzekering maar ja...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#101664
Lisa schreef: Oke, indien niet nodig ent ik niet meer. Moet eigenlijk wel van de verzekering maar ja...
Misschien kun je met je DA iets regelen dat je de enting betaald en dus het stickertje in je boekje krijgt maar dat de ampul gewoon de kliko ingaat.
Door Lisa
#102136
Oehhhh foute suggestie :o Dát heb ik dus eens gevraagd he voor de hond. Kreeg antwoord terug hoe ik dat toch kon vragen en dat het onfatsoenlijk was zelfs...
Die dierenarts werkt er niet meer trouwens maar heb geen lef meer om het te vragen aan een ander. Tenzij jij me aan een dierenarts kan helpen bij mij in de buurt die hieraan wil meewerken ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#102142
Lisa schreef: Oehhhh foute suggestie :o Dát heb ik dus eens gevraagd he voor de hond. Kreeg antwoord terug hoe ik dat toch kon vragen en dat het onfatsoenlijk was zelfs...
Die dierenarts werkt er niet meer trouwens maar heb geen lef meer om het te vragen aan een ander. Tenzij jij me aan een dierenarts kan helpen bij mij in de buurt die hieraan wil meewerken ;D
Maar je kunt nu met een onderbouwd verhaal komen waarom je die enting niet wilt,misschien dat de DA dan eerder geneigd is een naastspuiter te geven.
Misschien ook een suggestie ,ik heb bij Angelique zo'n teken setje gekocht daar zit een gifzuiger bij,ergens anders om het forum staat nog beschreven hoe je entstof die net gespoten is zoveel mogelijk onschadelijk kan maken.Het lijkt me ook dat als je direkt die gif zuiger op de plek van enting zet dat je er weer een hoop mee wegzuigt. en dan verder volgens schema met citroen en masseren.
Door Lisa
#102554
sylvia schreef: Maar je kunt nu met een onderbouwd verhaal komen waarom je die enting niet wilt,misschien dat de DA dan eerder geneigd is een naastspuiter te geven.
Misschien ook een suggestie ,ik heb bij Angelique zo'n teken setje gekocht daar zit een gifzuiger bij,ergens anders om het forum staat nog beschreven hoe je entstof die net gespoten is zoveel mogelijk onschadelijk kan maken.Het lijkt me ook dat als je direkt die gif zuiger op de plek van enting zet dat je er weer een hoop mee wegzuigt. en dan verder volgens schema met citroen en masseren.
Onderbouwd in de zin van kattenziekte werkt levenslang en enten tegen niesziekte geeft geen garantie op het niet krijgen van nies? Hij ziet me aankomen hoor. Die vorige in die praktijk kwam ik niet verder dan mijn voorstel en het was al mis. Dat stuk over enting bijna teniet doen ken ik, maar dan moet je het direct doen zodra enting erin gezet is begreep ik.
Heb nog even de voorwaarden van de maatschappij erop nageslagen en daar staat: "De verzekeringnemer is verplicht het verzekerde huisdier goed te verzorgen. Daartoe wordt tevens gerekend de preventieve gezondheidszorg op advies van de dierenarts, zoals jaarlijkse controle, vaccinaties en parasietenbestrijding (vlooienbehandeling en ontworming etc.)."
Lijkt mij dat je dit heel breed uit kunt leggen. Want er zijn steeds meer da's die een totaal ander entschema erop na houden dan de "standaard" jaarlijkse enting. De ene eens per zoveel jaar de cocktail, een ander helemaal niet meer enten na die en die entingen. Echt duidelijk staat het er dus niet toch?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#102593
Een dierenarts die niet eens op gelijkwaardige voet met een klant wil praten over dit soort dingen (zo 1 van ik ben de da dus ik weet en jij weet iets van hoe je aardappels gaar op tafel moet zetten) zou van mij zoiezo al een hoge boom inkunnen,dat zijn trouwens ook de da's die nooit verder kijken dan hun studie boek dik is en ook geen conclusies trekken uit de praktijk gevallen die anders laten zien dan dat er ooit in zijn studie boek stond.
Door Lisa
#102858
Die da is toch weg ;D. Die wou de neusenting kennelhoest ook niet aftekenen voor een jaar. Werd al die jaren altijd voor een jaar afgetekend.
De praktijkeigenaar heeft me jaren geleden al eens gezegd dat hij de kennelhoestenting niet echt zinnig vond, maar dat het meer de pensions waren die het eisen. En als hij een andere mening heeft over enten, tja dan is het van wat ik heb gelezen en hoor tegenover zijn mening natuurlijk. Maar goed, kan eens voorzichtig een balletje opgooien uiteraard als ik er toevallig ben.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door