Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
Je moet zelf een weloverwogen keuze maken - wat je ook kiest... het kattenwereldje krijg je toch wel over je heen.
Ik zou haar niet meer laten dekken, snap niet waarom je het niet eerder hebt gedaan?

Als jij er echter een goed gevoel over hebt en ze in topconditie is en je je gesterkt voelt door evaren fokkers die iets vergelijkbaars hebben gedaan, dan moet je het gewoon doen! Dan doe je wat JOUW keuze is en dan neem je de kans op een uniek nestje, maar zorg er dan wel voor dat er met meerdere kittens ook echt een bijdrage aan de genenpoel wordt geleverd dus mee wordt verder gefokt.

Lukt het niet en gaat je poes er onderdoor, dan wist je dat vooraf en nam je het risico bewust. Ook dan is het jouw keuze.

Fokken is altijd een risico nemen, hoe oud of jong de moeder ook is....
Ongeacht wat iedereen er van vind, jij jbent zelf degene die straks met het geluksgevoel zit als het lukt of diep ongelukkig is als het een fiasco blijkt te zijn. In beide gevallen moet je tevreden zijn met de keuze die je nu wilt maken.
Door danielle1980
jeetje laat ze lekker l*llen dat doen ze toch wel... ::)
als de kat in goede gezondheid is en je wilt graag nestje kan je het gewoon doen, waarom niet...
zoals ik al zei is onze kat pas voor het eerst bevallen toen ze al ruim de 10 gepasseerd was...
tja niet zoals t moet, maar ze heeft 2 nestjes gehad daarna en alles verliep prima...

jij bent verantwoordelijk, jij maakt de keuze, wat anderen er ook van vinden...
Door flin
danielle1980 schreef: jeetje laat ze lekker l*llen dat doen ze toch wel... ::)
als de kat in goede gezondheid is en je wilt graag nestje kan je het gewoon doen, waarom niet...
zoals ik al zei is onze kat pas voor het eerst bevallen toen ze al ruim de 10 gepasseerd was...
tja niet zoals t moet, maar ze heeft 2 nestjes gehad daarna en alles verliep prima...

jij bent verantwoordelijk, jij maakt de keuze, wat anderen er ook van vinden...

zoals je zelf al omschrijft;
super gezonde kat

en eigenlijk denk ik ook, dat als de kat er fysiek niet aan toe is, ze waarschijnlijk ook niet zwanger zal geraken
    ben ik 't helemaal met 1980 eens hoor!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door