Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
Jeetje Liesbeth wat een misère voor lieve Noa :'(. Heeft die andere DA ook nog een keer de ph gemeten? Ik zou niet zomaar gaan verzuren wanneer de ph goed is. Als ik het goed begrijp is er uit het urine onderzoek niets naar voren gekomen wat de klachten kan verklaren (heeft de DA trouwens ook het sediment onderzocht of alleen gebruik gemaakt van een urinestrip), ik hoop dat een echo uitsluitsel kan geven en dat het niets ernstig aan de hand is.
Door zurca
Rosita schreef: Jeetje Liesbeth wat een misère voor lieve Noa :'(. Heeft die andere DA ook nog een keer de ph gemeten? Ik zou niet zomaar gaan verzuren wanneer de ph goed is. Als ik het goed begrijp is er uit het urine onderzoek niets naar voren gekomen wat de klachten kan verklaren (heeft de DA trouwens ook het sediment onderzocht of alleen gebruik gemaakt van een urinestrip), ik hoop dat een echo uitsluitsel kan geven en dat het niets ernstig aan de hand is.
Ik heb geen idee wat hij precies heeft gedaan, wij zaten in de wachtkamer...Maar volgens mij heeft hij wat urine in een buisje gedaan en dat in een soort centrifue gedaan(??) Of hij nu weer ph gemeten heeft weet ik eigenlijk niet. De vorige DA heeft zo'n strip gebruikt en over de PH zei hij toen dat die redelijk oke was.....
Urine is verder niet onderzocht.....
Door Rosita
zurca schreef: Ik heb geen idee wat hij precies heeft gedaan, wij zaten in de wachtkamer...Maar volgens mij heeft hij wat urine in een buisje gedaan en dat in een soort centrifue gedaan(??) Of hij nu weer ph gemeten heeft weet ik eigenlijk niet. De vorige DA heeft zo'n strip gebruikt en over de PH zei hij toen dat die redelijk oke was.....
Urine is verder niet onderzocht.....
Als hij de boel gecentrifugeerd heeft dan heeft hij dus ook naar het sediment gekeken (rode bloedcellen, witte bloedcellen, epitheelcellen en kristallen) en het lijkt me dan ook dat hij de ph heeft gemeten. De volgende stap zou inderdaad een echo kunnen zijn (of 2 foto's), maar ik geloof dat de blaas daar wel vol voor moet zijn. Geef Noa in ieder geval maar een dikke  :-*, het zit haar ook niet mee hè :'(.
Door zurca
Ik zit een beetje rond te kijken hier en kom dit tegen;
"Solidago is een fytotherapeutisch middel. Het werkt ontstekingsremmend, pijnstillend, weerstandsverhogend en bindweefselversterkend. Het wordt ingezet bij acute, chronische en recidiverende ontstekingen van de blaas, nieren en urinewegen. Daarnaast bevordert Solidago de uitscheiding van gifstoffen."
Volgens mij heb ik dat ergens staan, van VSM (?) zou ik haar dat kunnen geven?

Ik heb ook het topic van "Kipsel" gelezen en kan het nare gevoel niet onderdrukken dat ik door mijn DA maar een beetje het bos ingestuurd ben...
Hij zou moeten weten dat ab dus in 9 van de 10 gevallen niet gaat helpen, heeft ook totaal geen urine onderzocht op een stripje erdoor halen na) Ondertussen hebben we bijna 100euro uitgegeven en dat had ik dus beter gelijk aan een foto/echo uitkunnen geven begrijp ik een beetje....
Ik heb wel pijnstillers gekregen maar lees ook over "blaasontspanners", daar ga ik maandag nog maar eens voor bellen.
Vanacht hebben we Noa ook alleen in de woonkamer gelaten. Normaal zit ze samen met Tobias op hun eigen kamer 's nachts. Maar Tobias en Noa hebben weleens mot samen. Dus om stress te verminderen hebben we haar vanacht alleen gelaten...
Door oebaya
Is het wel de blaas? Bloed in de urine kan ook bij ontsteking van de nieren. Zou daar ook naar laten kijken.
gr.
Nicolette
Door zurca
oebaya schreef: Is het wel de blaas? Bloed in de urine kan ook bij ontsteking van de nieren. Zou daar ook naar laten kijken.
gr.
Nicolette
Bedankt Nicolette, ik ga het zeker doorgeven of ze daar ook naar willen kijken!!

*zucht*
Vanavond brengen we Noa naar de DA en dan morgenochtend gaan ze een echo maken.....Doordat Wim omkomt in zijn werk is dit de enige snelle oplossing, haar daar laten overnachten...
Ze heeft nogsteeds bloed in haar urine en ik zie daar ook totaal geen verbetering in. Al lijkt het wel alsof ze weer grotere plasjes doet...
Verder merk je totaal niets aan haar, ze is vrolijk eet en drinkt normaal, geen overmatig kattenbak bezoek, geen gepers om te plassen, geen klagende geluiden bij het plassen....
Het is dat ze 2 maal in de douchbak is gaan zitten en ik haar urine dus kon zien, anders had ik nu nog niet geweten dat ze iets mankeert....
Ben heel benieuwd, en bang, naar wat ze morgen gaan ontdekken....
Door zurca
Link ben ik...p*slink >:( :-X
Ik kom daar om Noa af te geven, alles netjes besproken met de assistente van vanmorgen....
Staat er daar een chagerijn van een vrouw achter de balie, ik leg kort uit wat ik kom doen en ze begint al te kijken alsof ik een vreemde taal spreek...Toen kon ze me niet vinden in de pc....Uiteindelijk toch de gegevens voor zich en ze grist Noa met reismand uit mn handen en die word ergens in een hoek neergezet...
Ik leg uit dat ze haar ab van vandaag al gehad heeft maar nog een pijnstiller moet en eventueel morgenochtend weer ab en een pijnstiller, ondertussen sta ik als uithangbord met dat zakje pillen....Kijkt ze naar dat zakje en zeg "wa's dat!" Euhmmm ik praat dus echt chinees ofzo...
Maar nu komt het!! Ik geef haar het bakje met eten, dat ik mee had genomen op verzoek van de assistente van vanmorgen....Ze voelt dat het geen brok is, maakt het bakje open en trekt me daar een gezicht :-X
Wat dat was wou ze weten....Eten voor Noa....Wat is dat vraagt ze weer....eten voor Noa, versvlees....
Toen kwam er een tirade over of ik wel weet wat ik mn dier geef en dat ze tekorten krijgt...Taurine maakt een kat niet aan...Toen wist ik uit te brengen dat dat in vlees/hart zit en dat dat in dat eten zit...Was niet waar en ze gaf het niet, Noa kreeg toch een roesje morgen...Volgende klant graag....

En daar stond ik weer buiten.....en bedacht me dat dit niet ging zoals ik dat wil! Dus weer naar binnen, bakje voor haar neus gezet en geeist dat Noa dit vanavond nog te eten zou krijgen....Dat ze vandaag nog niets had gehhad...
Toen begon ze over dat een kat 2 maal daags eten moet...Ik ben weggelopen met een "jahoor het is goed"
Link ben ik.....en morgen gaan ze dat horen!!

Het is niet mijn schuld dat het 19.15uur is en het spreekuur tot 19.30 uur is ende wachtkamer bomvol zit en mevrouw de assistente dus niet om 20.00uur met een kop koffie achter de tv zit maar nog druk aan het werk zal zijn....

:-X >:( :-X

En het ergste?! Ik heb mn noekkie nieteens normaal gedag kunnen zeggen!!
Door *Robin*
Jeetje wat een rotw**f >:(
Dat is toch niet klantvriendelijk, en zeg het ook maar gewoon tegen je Da want dat hoef je ecxht niet te accepteren hoor!! Die is gek!! jij voert je kat wat je zelf wilt en niet die vieze droge brokkenmeuk!! Ik had er ook zo één die zei tegen mij dat ontwormingsmiddel geen vergif is, ik zei waarvan gaan die women dan dood? niet door vitaminen hoor!! das allemaal rommel die je 4 keer per jaar je kat mee volstopt, toen zei ze niets meer.
Zeg haar maar flink de waarheid morgen!! >:(
Door zurca
*Robin* schreef:
Zeg haar maar flink de waarheid morgen!! >:(
Ga ik zeker doen!
Ik vind het echt belachelijk dat ik daar in een volle wachtkamer, als een klein kind terecht word gewezen...Ze hebben totaal geen recht om te bepalen wat ik mijn dieren voer, al is het paardenmest....
Mijn probleem is dat ik op zo'n moment dichtklap en alleen maar kwaad, heel kwaad word. Morgenochtend hang ik gelijk aan de telefoon dan praat ik wat makkelijker.....
Door zurca
Blaasstenen.....Ze heeft 2 blaasstenen en die moeten operatief verwijdert worden...
Dan gaan ze ze opsturen voor onderzoek en waarschijnlijk krijgt ze dan een speciaal dieet.....Iets wat ik natuurlijk wil voorkomen...
Potver....    Ik heb haar als kitten gevonden, ze is nu ong. 3 jaar al die tijd heeft ze hoofdzakelijk vers gegeten, hoe komt ze nou aan die rotstenen?! :(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door