Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

De nies-inenting is ook niet volledig hè? Hij beschermt tegen 2 virussen en er zijn er veel meer.

Maar Kai en Plien hadden gisteren nies, Plien was een piraat, Kai had snotogen en ze hadden allebei een snotneus. Kai was gisteravond al weer helemaal in orde (die begon ook wat eerder) en Plien wilde vanochtend niet uit haar mandje op de kast komen (dat hoeft niet te betekenen dat ze zich niet lekker voelde, maar misschien lag ze gewoon lekker), maar is nu weer twee-ogig en vrolijk.
Maar heeft het dan zin te enten tegen niesziekte (al wordt die enting geloof ik standaard met parvo in één spuitje gegeven), als er toch maar weinig virussen door geraakt worden en als een kat er met een dagje snotteren overheen is?

Lastig hoor, ik twijfel echt. Gelukkig heb ik nog een paar maanden bedenktijd... Of kan de CRP-enting beter niet tegelijk met rabiës worden gegeven? Al heeft mijn da dat tot nu toe altijd gedaan, in alle landen waar ik gewoond heb met huisdieren.
Door Mowgli
Ik zou niet tegelijk met rabies enten, beter 1 entstof per keer. Mowgli was goed ziek van de rabies entstof.
Er was hier in DE trouwens ooit eens een website die heel goed uitlegde wat de gevaren zijn van het enten en als er geent gaat worden, wat de beste plek is om te enten (in de poot, vanwege het gevaar op impfsarkom), maar deze is al heel lang offline :(
Door Mowgli
Na wat zoeken heb ik gevonden van wie de website is, het is de website van Monika Peichl, die in totaal 3 boeken heeft geschreven over impfen:
Hunde impfen mit Verstand
Katzen impfen mit Verstand
Haustiere impfen mit Verstand.
Helaas zijn alle 3 boeken in maar kleine oplagen gedrukt en niet meer te verkrijgen, tenzij je bij Amazon 150,00 Euro wilt betalen :(
Mowgli, Owh wel interessant...dan delen wij de boeken toch met zijn drietjes??  ;D

Anne, Rabies altijd helemaal apart!! Een 4 weken later na de andere entingen, en in goede gezondheid natuurlijk.

Het beste zou zijn als je maar 1 entstof per keer laat zetten, hooguit 2.

Google maar eens op dr. Ronald Schultz, en op Vaccicheck en nog een site gedeeld op FB, maar nu weet ik even niet meer van wie die was  :-X
Anne in Duitsland schreef: Maar heeft het dan zin te enten tegen niesziekte (al wordt die enting geloof ik standaard met parvo in één spuitje gegeven), als er toch maar weinig virussen door geraakt worden en als een kat er met een dagje snotteren overheen is?
Nou ik vind dus van niet, maar je hebt er geen keuze in, is inderdaad een combi-enting. (Voor kittens ligt het anders hoor, Kai en Plien zijn zo ziek geweest als kittentjes, maar toen was Kai wel al volledig ingeënt, dus zelfs daar heeft de enting weinig zin).
Annemarie Rijnveld schreef: Mowgli, Owh wel interessant...dan delen wij de boeken toch met zijn drietjes??  ;D

Anne, Rabies altijd helemaal apart!! Een 4 weken later na de andere entingen, en in goede gezondheid natuurlijk.

Het beste zou zijn als je maar 1 entstof per keer laat zetten, hooguit 2.

Google maar eens op dr. Ronald Schultz, en op Vaccicheck en nog een site gedeeld op FB, maar nu weet ik even niet meer van wie die was  :-X
Al mijn dieren hebben altijd rabiës samen met de overige entingen gekregen. :-\ En hebben daar nooit problemen mee gehad. Ik snap het echt meer hoor. Zijn nou werkelijk alle dierenartsen op aarde (en ik heb uitgebreide ervaring met da's in Portugal, Italië, Spanje, Nederland en Duitsland) zo onwetend op dit gebied? Of gewetenloos? Of zijn we hier op bp gewoon megavoorzichtig?
Anne in Duitsland schreef: Al mijn dieren hebben altijd rabiës samen met de overige entingen gekregen. :-\ En hebben daar nooit problemen mee gehad. Ik snap het echt meer hoor. Zijn nou werkelijk alle dierenartsen op aarde (en ik heb uitgebreide ervaring met da's in Portugal, Italië, Spanje, Nederland en Duitsland) zo onwetend op dit gebied? Of gewetenloos? Of zijn we hier op bp gewoon megavoorzichtig?
Niet alle DA's...soms jassen zij standaard er alles tegelijkertijd in, maar als er dan een hond tussen zit die daardoor problemen heeft gehad, dan geven zij liever de vaccinaties opgedeeld. En soms heb je het geluk een DA te treffen die wat beter is ingelicht..
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef: Al mijn dieren hebben altijd rabiës samen met de overige entingen gekregen. :-\ En hebben daar nooit problemen mee gehad. Ik snap het echt meer hoor. Zijn nou werkelijk alle dierenartsen op aarde (en ik heb uitgebreide ervaring met da's in Portugal, Italië, Spanje, Nederland en Duitsland) zo onwetend op dit gebied? Of gewetenloos? Of zijn we hier op bp gewoon megavoorzichtig?
Mowgli heeft destijds helaas de Rabius enting gelijk met de Purevax RCPCh enting gekregen. De da had de rabius enting er al ingejast voordat ik er wat van kon zeggen  :rant:

Nu kijkende in zijn entboekje heeft hij Purefax RCP gekregen met 12 weken en met ca. 16 weken de Purevax RCPCh en rabius. Daarna niet meer laten enten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door