Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door eelke
koekje schreef: Het lijkt erop dat Sien zeker 5 jaar met een ijzeren klem en nylondraad in haar knie heeft gezeten wat totaal geen functie had en alleen maar voor artrose en spierverlies en irritatie heeft gezorgd. Dan heb ik het nog even niet over de 500 euro die het me destijds heeft gekost en de 500 euro vandaag om de boel er uit te laten halen.
Ik voel me best bedonderd.
Zo behoorlijk ja! Waar heb je dat toen laten doen? In amsterdam?
Door koekje
Ik vind het eigenlijk heel goed gaan met Sien.
Geen benchrust, geen kap, ze mag alles doen (niet naar buiten, maar dat gingen ze hier toch al niet). Ze eet zo zonder pardon haar AB-pilletjes op alsof het snoepjes zijn. Net stond ze al weer purrend en roepend in de keuken voor het zondagse ontbijtkuiken.
Ze doet met de kippenpoot net als normaal, al lijkt ze hem nog wel iets vaker te laten bungelen als ze zit. En ze heeft wat minder grip op schoot en op de bank, maar dat komt omdat al de nagels geknipt zijn. Heel goed allemaal dus.
Door pearlsofpassion
Fijn dat het beter gaat.

Ik zou er persoonlijk wel niet mee kunnen lachen als ze zonder vragen de nagels zouden knippen. Nu gaan ze waarschijnlijk sneller en te lang groeien. Dan zal je het waarschijnlijk moeten gaan bijhouden als je wil verhinderen dat ze ingroeien, terwijl als je dat nooit gedaan hebt, dat niet nodig is.  Ale, das toch mijn eigen ervaring....

Met het feit dat de vorige operatie waarschijnlijk nooit succesvol is geweest, zou ik ook op zijn minst gezegd niet happy zijn.  >:(
Door koekje
Ja, van mij hadden die nagels ook niet gehoeven, maar ik kan ze er niet meer terug aanplakken. Nu moet ik wel zeggen dat ze wel erg lang waren hoor en ze al een tijd niet meer goed natuurlijk afgesleten.
Ik heb met meneer de optie van tuchtcollege besproken, maar wat schiet je ermee op. Niemand wil harde uitspraken doen, uiteindelijk blijft het mijn woord tegen het zijne. Volgens mij gaat me dat alleen maar geld en moeite kosten om niets.
Door eelke
Je zou alleen de klacht er weg kunnen leggen, zonder verdere verwachtingen. 'voor het geval dat er nog meer klachten binnen komen van andere eigenaren over dezelfde arts'.
Door koekje
Ik kreeg net een telefoontje van de assistente van de orthopeed. Hoe het nu met Sien ging. wat luxe!

De assistente zei dat ze al best haar tenen wat mocht aantippen en met een ruime week haar poot weer zou kunnen belasten. Sien loopt gewoon en het enige wat je ziet is natuurlijk de kale poot en ze lijkt wat licht te manken. Hard rennen en hoog springen doet ze nog niet, maar ze loopt al wel in snel tempo als er eten komt en ze zat gisteravond in een gekke bui in de krabpaal en springt kleine stukjes.
Door Angelique
koekje schreef: Het lijkt erop dat Sien zeker 5 jaar met een ijzeren klem en nylondraad in haar knie heeft gezeten wat totaal geen functie had en alleen maar voor artrose en spierverlies en irritatie heeft gezorgd. Dan heb ik het nog even niet over de 500 euro die het me destijds heeft gekost en de 500 euro vandaag om de boel er uit te laten halen.
Ik voel me best bedonderd.
En terecht zeg  >:( Vervelend van de centen, maar wel ubersneu voor Sien die er dus alleen maar last van heeft gehad en er slechter van is geworden. Die is toen met recht naar de slager geweest  :'(
Door Angelique
koekje schreef: Ja, van mij hadden die nagels ook niet gehoeven, maar ik kan ze er niet meer terug aanplakken. Nu moet ik wel zeggen dat ze wel erg lang waren hoor en ze al een tijd niet meer goed natuurlijk afgesleten.
Ik heb met meneer de optie van tuchtcollege besproken, maar wat schiet je ermee op. Niemand wil harde uitspraken doen, uiteindelijk blijft het mijn woord tegen het zijne. Volgens mij gaat me dat alleen maar geld en moeite kosten om niets.
Ik snap het volledig, zie dit ook niet als verwijt, maar als iedereen zo denkt dan hakt en snijdt slagertje vrolijk door. En zo komen veel da's weg met het uitoefenen van totale onkunde met bijbehorend pittig prijskaartje, waarbij het welzijn van het beessie totaal ondergeschikt is aan geld en ego's.

Wat dat betreft altijd hulde voor de da die zegt...ik weet of kan dit niet, ga maar naar die of die want die heeft er meer ervaring mee.
Door koekje
Siens kippenpoot is vandaag weer goedgekeurd  :)
Ze is 'helemaal' genezen als ze geen pijn heeft. Dat weten we nu nog niet, want ze zit nog aan de metacam. 100% gaat het pootje natuurlijk niet meer worden, maar ik denk dat we niet mogen klagen met hoe ze het doen.

Of en zoja dan wat ik met de vorige DA ga doen moet ik nog eens goed over nadenken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door