Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
Zo, was even graven.

Sien kippenpoot lijkt weer kapot te zijn. Voelbare artrose, teveel speling in het gewricht en een los dingetje van het ijzertje wat is gebruikt om de knie te repareren. We zijn vandaag alleen bij de spoeddienst geweest, dus later deze week eigen dokter en meer diagnostiek.
Door koekje
Ja, nu wel. Ze heeft drugs gehad  :biggrin2:
Ze loopt wel mank en op eieren. Zonder dope was het brommen en boze geluiden en meer manken.
Door Kim_S
Poeh das nog een week. Is dat dan een check of meteen een operatie?
Trekt ze het een beetje nu ze aan de drugs is?
Door koekje
Eerst uitgebreide diagnostiek. Is het alleen een los onderhuids pinnetje, zal dat gelijk verholpen worden, maar een grote operatie (wat de verwachting is), zal de vrijdag erop zijn.

Ze is niet helemaal zichzelf op de drugs. Gisteren leek ze een beetje stoned van de injectie. Vandaag pilletje en ze is niet helemaal zichzelf. Een beetje te rustig zeg maar.
Door pearlsofpassion
Arme Sien.

Ik duim toch nog mee dat het geen operatie wordt... 

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik ben wel een beetje geschrokken. Ik wist dit verhaal niet (was hier toen nog geen lid) en ik wist vooral niet dat een verkeerde sprong zo'n vergaande (en blijkbaar langdurige) gevolgen kan hebben. Ale ja, als ik nadenk weet ik wel dat het kan, maar nooit gehoord of bij stilgestaan.  Daar sta je dan als je denkt: een kat komt altijd wel op zijn pootjes terecht.  En ze sprong waarschijnlijk nog niet eens heel gek of van heel hoog...  :-\
Ja, nu heb ik best wel medelijden met Sien dat ze dan zoveel jaar later er weer last mee krijgt.  Stomme missprong.  >:(  ;)
Door eelke
koekje schreef: Sien mag maandag naar de orthopeed.
Naar de orthopeed? Ik dacht eerder aan de poelier! ;)

Succes voor maandag!
Door koekje
Sien mag vrijdag weer naar de slager.
De orthopeed vond het een beetje apart, maar leek wel iets positiever dan de weekend-DA. Hij zag op zich geen hele gekke dingen en vond het meevallen met spierverlies en artrose. Hij vond het raar dat de teugel niet in het bot verankerd zat. Het clipje waarmee de teugel vastzit, wordt vrijdag verwijderd en dan wordt gelijk gekeken hoe het er verder voorstaat.

Ik ga de DA uit A'dam eens bellen of ze nog een operatieverslag hebben.

Sien heeft een roesje gehad voor de foto en kreeg na de foto een shot om wakker te worden. Bij thuiskomst zou ze weer mogen eten, maar daar vast nog geen zin in hebben.
Ot zat net aan haar ontbijtkuiken en Sien kwam zo stoned als een garnaal de tas uit buikschuiven om te kijken of er niet iets te snaaien zou vallen. De vreetschuur.
Door koekje
Operatieverslag was niet meer traceerbaar.

Sien is vandaag bij de slager geweest en die heeft haar opengehad.
Het klemmetje en de teugel zijn verwijderd. Klemmetje zat op een gekke plek en direct onderhuids, teugel was te kort om als kruisbandvervanging dienst te kunnen doen. Sien heeft geen nieuw ijzerwerk in haar kippenpoot gehad, de orthopeed vond deze stabiel genoeg voor nu.

Sien heeft voor de operatie de zuster behoorlijk opengehaald: 'Er gebeurde niet eens wat eigenlijk, het kwam zo ineens'. Ik heb maar sorry gezegd.
Siens nagels waren wel geknipt. Ze heeft van zichzelf nagels van een metertje of 3 en daar dus de zuster mee aangevallen. Die heeft waarschijnlijk met de nageltang klaargestaan toen Sien eenmaal onder zeil was.

Siens glucosegehalte in het bloed was wel licht verhoogd  :-\
Kon van stress komen, maar de waarde was wel te hoog voor een nuchtere kat die normaal geen toegevoegde kh te eten krijgt.
Door kira
Sterkte met Sien. Hoop dat ze goed hersteld en haar glucose waarde gewoon tijdelijk te hoog was wellicht van de dope.
Door Ruisje
Joh, wat een verhaal! :(
Arme Sien! Ik hoop dat het nu eindelijk goed komt met d'r pootje en ze niet nog een keer geopereerd hoeft te worden.

Maar begrijp ik nou goed dat klemmetjes en teugeltjes (wat dat ook moge zijn) niet goed zijn gezet bij haar eerdere operatie in april?

Sterkte voor 't meiske!!
Door Neally
Nu zeg. Sien.
Ik hoop dat de waardes bij volgende meting lager zijn. Je kunt er gevoegelijk vanuit gaan dat waardes bij een poes
in dikke stress van bij de da zijn. Torenhoog kunnen zijn. En dat heeft met diabetes of geen kh eten niks van doen.

Aai over het zere pootje. (heel stoer, dat kan want heur nagels benne geknipt)  :biggrin2:
Door koekje
Ruisje schreef: Joh, wat een verhaal! :(
Arme Sien! Ik hoop dat het nu eindelijk goed komt met d'r pootje en ze niet nog een keer geopereerd hoeft te worden.

Maar begrijp ik nou goed dat klemmetjes en teugeltjes (wat dat ook moge zijn) niet goed zijn gezet bij haar eerdere operatie in april?

Sterkte voor 't meiske!!
Het lijkt erop dat Sien zeker 5 jaar met een ijzeren klem en nylondraad in haar knie heeft gezeten wat totaal geen functie had en alleen maar voor artrose en spierverlies en irritatie heeft gezorgd. Dan heb ik het nog even niet over de 500 euro die het me destijds heeft gekost en de 500 euro vandaag om de boel er uit te laten halen.
Ik voel me best bedonderd.
Door Ruisje
koekje schreef: Het lijkt erop dat Sien zeker 5 jaar met een ijzeren klem en nylondraad in haar knie heeft gezeten wat totaal geen functie had en alleen maar voor artrose en spierverlies en irritatie heeft gezorgd. Dan heb ik het nog even niet over de 500 euro die het me destijds heeft gekost en de 500 euro vandaag om de boel er uit te laten halen.
Ik voel me best bedonderd.
En niet zo'n beetje ook zeg!!
Dan heb ik dat van in april verkeerd begrepen, sorry.
Maar wat erruggg!! Arme, arme Sien... :(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door